Toon posts:

Problemen met nova.planet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week woensdag problemen met het downloaden via nova.planet en news.kpnplanet, Als ik een NZB'tje open download hij kort 200Kbps en daarna zakt hij helemaal in tot 70kbps maximaal. Na 2-3minuten download hij helemaal niet meer.

Ik heb een Planet IPB comfort 6Mb abo via een experiabox. Voor het downloaden gebruik ik meestal Grabit. Newsleecher heb ik ook geprobeerd, maar toen kreeg ik nog niet eens verbinding.

Een vriend van mij heeft ook internet via Planet 3Mb en kan via nova.planet wel met een constante snelheid downloaden overdag. Zelf heb ik ook al geprobeerd op verschillende tijdstippen te downloaden zonder succus. Tevens heb ik op 3 verschillende computers bijWe mij thuis geprobeerd te downloaden. Met allemaal hetzelfde resultaat dat hij niet wil downloaden.

Weten jullie misschien wat het probleem is?

Alvast bedankt

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 13:28

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

De Novaserver is gewoon onbetrouwbaar.
Ik heb het ook een tijdje geprobeerd met nova.
Nu mee gestopt, heb ook IPB via Planet maar gebruik nu iedere maand Eweka.
Scheelt een hoop tijd en ergenis.
Altijd mijn maximum speed en een lange retentie van 30 dagen.

Verwijderd

Nova (nova.planet.nl) is de nieuwsgroepenserver van KPN, Het Net en Planet Internet. Hierop 'draaien' meer dan 50.000 verschillende nieuwsgroepen. Om de performance te kunnen waarborgen van deze news server zijn limieten geplaatst op de maximale downloadsnelheid en het aantal verbindingen.

Deze limieten zijn:
Voor klanten van Het Net en Planet Internet: 3 verbindingen van 100Kb/s max.
Voor InternetPlusBellen-klanten: 3 verbindingen van 80Kb/s max.

Verder kan het voorkomen - als alle verbindingen op de server in gebruik zijn - dat er minder verbindingen opgezet kunnen worden, en dat we daarnaast nog steeds performance problemen in de avonden en weekeinden hebben die er ook voor kunnen zorgen dat er bestanden kapot gaan.