Toon posts:

[XP] Installatie Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De oorzaak :

Een van mijn PC's liep slecht, stonden niet echt veel bestanden op, echter waren deze wel belangerijk.
Via Partition magic 8.0 geprobeerd om een aparte partitie te maken zodat ik daar mijn belangerijke bestanden op kon zetten voordat ik XP opnieuw zou installeren. Helaas liep hierbij Parition magic vast! (ik mag aannemen dat partition magic vastloopt als hij na 8(!) uur nog op 2% zit met Partitie resizing.)

Gevolg :

XP boote nog wel, gelukkig voor mij. USB stickje gekocht en daar mijn bestanden opgegooit. Vervolgens geprobeer om XP te installeren. Hier begonnen de problemen. De voorbereiding van de installatie lukte, de installatie van XP echter niet. Hij bleef namelijk hangen een moment voordat hij de grafisch schil van de installatie zou laden. Ik ben ook de moeilijkste niet en probeerde het te installeren op een andere HDD. Helaas gaf hij hier ook nog problemen.

Okay, no problemo. Ik installeer windows kaal op een andere PC, om vervolgens de (blijkbaar dus niet kapotte) HDD in de "kapotte" pc te hangen. Het windows logo bleef uit, in plaats daarvan kreeg een mooie tekst welke ongeveer luide :

Schijffout error
Druk op ctrl-alt-delete om de computer opnieuw op te starten.

:o

Fair enough, poep gebeurt. Via Hirens Boot cd een diskcheck gedaan, 0 fouten. MBR leek okay te zijn, toch even opnieuw geschreven. (ook via de boot cd).

Zojuist voor de zoveelse keer (ben nu al 3 dagen bezig) Windows XP geinstalleerd. Helaas blijft hij weer bij het laadscherm voor de installatie hangen. Ik heb geprobeerd met een CD van XP home (legaal) en een CD van XP pro (ook legaal).

Met een live-cd van Linux loopt alles best, en zijn er weinig problemen.

De PC is niet verandert sinds hij gekocht is (en XP installeerde toen wel normaal) en dit zijn de specs :

Celeron 2.2ghz
265mb DDR-ram
40GB IDE HDD
CD-rom speler
320W voeding

Suggesties anyone? Want ik heb alles geprobeerd waarvan ik weet dat het problemen zou kunnen veroorzaken. (detail : Op alle 2 de HDD's kwamen dezelfde problemen voor. De "normale" hdd is ide, de "nieuwe" hdd is s-ata)