[Vista] UPnP werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-03 09:32
Hoi,

Ik heb een probleem met Vista Ult. 32NL. Ik heb de Windows Firewall uitgeschakeld, en op mijn Speedtouch 716g UPnP ingeschakeld. Tevens heb ik in uTorrent aangevinkt UPnP te gebruiken. Ik krijg nochtans tóch een rood uitroepteken, dus ik vroeg me af of hier in Vista nog andere dingen voor moeten gebeuren, want de poort forwarden heeft ook geen effect.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:32

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit is een probleem met uTorrent, en niet met Vista :) Zie hier en vooral dan deze hit onderaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Cloud op 20-02-2007 18:05 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• r8ality
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12-2024

r8ality

Ignorance is bling.

Is het niet gewoon makkelijker om een poort in je Speedtouch open te zetten? Of heeft ie die opties niet?

[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:32

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

r8ality schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:10:
Is het niet gewoon makkelijker om een poort in je Speedtouch open te zetten? Of heeft ie die opties niet?
Zo heb ik het ook opgelost ja :) Gewoon zelf een port geforward naar m'n pc, omdat ik wel uTorrent wilde blijven gebruiken. uTorrent zal het overigens wel oplossen, maar dat duurt nog een paar releases denk ik.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• --Christiaan--
r8ality schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:10:
Gedaan, maar blijf het probleem houden. Zo heb ik het ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://xs412.xs.to/xs412/07082/torrent.png.xs.jpg

• --Christiaan--
Even met Azureus geprobeerd. Deze zegt UPnP: Mapping 'inkomende peer data poort UDP/33352 mislukt en UPnP: Mapping 'inkomende peer data poort TCP/33352 mislukt

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
uTorrent heeft maar 1 poort nodig. Bedenk een leuke poort in de 50k+ regio, zet deze in je client, en zet deze ook in de router. Zo doe ik het al jaren, en dat gaat al jaren goed. :Y

UPnP heeft ook een aantal security risico's trouwens.... als het perfect werkt kunnen ook applicaties die je liever NIET poorten laat openen per ongeluk WEL poortjes openen op je router. Ik heb UPnP dan ook gewoon uitstaan op mijn router.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
--Christiaan-- schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:15:
[...]

Gedaan, maar blijf het probleem houden. Zo heb ik het ingesteld:
Uncheck "Gebruik UPnP" in uTorrent. ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• r8ality
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12-2024

r8ality

Ignorance is bling.

Ja inderdaad. Bij forwarden poort via router heb je heel Upnp niet nodig.

[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?

Pagina: 1