Toon posts:

@home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal.

Ik ben dus een beetje beu van @home zijn diensten. Ik zal je uitleggen waarom.

Sinds gisteravond heb ik geen internet meer op de pc die boven staat, Terwijl ik wel internet heb op de pc beneden ( waar ik nu voor zit ). Dus ik natuurlijk bellen naar @home waar je eerst door een heel keuze menu door moet om iemand te bereiken die je ( zogenaamd ) kan helpen. Dus ik uitleggen wat er aan het handje was. Allebij de pc,s zijn aangesloten op een router in de meterkast die aangesloten is op de modem van @home. Nu kreeg ik allemaal dingen die ik moest doen zoals de Computer naam in mijn niet werkende pc: pc2 dus te veranderen. Dus dat heb ik gedaan, Daarna kreeg ik nog steeds het bericht. Beperkte internet verbinding, Na een aantal dingen te hebben gechecked kwam ie met het volgende: Modem van het stroom afhalen gedurende 1,5 uur. Wat ik me herinner van vorige gesprekken dat het maar een half uur nodig was. Maar fijn ik dus netjes de modem van het stroom gehaald gedurende 90 min. Ik alles weer aansluiten, Pc aan. Die is ondertussen veel te lang bezig om het netwerkadress te verkrijgen is. Terwijl dat met deze pc: pc1 in 5 sec in gebeurd. Dus ik bel weer, Jammer genoeg krijg je nooit de zelfde aan de telefoon. Nee nu kreeg ik een slecht verstaande zachtpratende limburger aan de telefoon. Die mij het volgende voorstelde. 20 sec de modem van het stroom afhalen en de utp kabel. Met de pc2 rechtstreeks op de modem aangesloten te hebben ( want anders kunnen ze niet in de pc kijken ) Dus ik dat doen. Dus dat was klaar, Ik loop weer naar boven ( 2 verdiepingen ) en voila internet. Toen werd mij verteld dat wanneer ik de router er weer ertussen plaats dat ik nog steeds internet heb. Nou dat was op deze pc wel het geval. Maar op Pc2 ging ie weer bezig met netwerk adress verkrijgen. Toen die tijd was ik ook al weer van de lijn afgegooid. Dus ik begin me natuurlijk te irriteren aan de service van die mensen ( of kinderen )

Ik bel weer. 14 min voorbij ik kom erin PIEP PIEP PIEP ik word er gewoon vanaf gegooid. 14 min lokaal tarief weg.

Ik natuurlijk nog een keer bellen, krijg ik weer een jongeman aan de telefoon. Die ik natuurlijk de voorgaande gesprekken en handelingen uitleg. Wat ik van heb moet doen is het volgende. Netwerk kaart deinstaleren en de pc opnieuw opstarten. En er werd gezecht dat alles er weer opnieuw instaat zoals het ip wat met 169 begint. En een beetje kenner van Winxp weet dat dat het IP van je eigen windows is ( dat werd mij ook wijs gemaakt. ) Dus hij neemt afscheid en zegt natuurlijk vriendelijk prettige dag verder en geeft ook nog eens een reverentie nummer door. Nou pc opnieuw opgestart, Ik wou nog vragen waarom kan je niet gewoon wachten totdat de pc weer is opgestart en dan nog ff blijven hangen voor de zekerheid. want stel dat het niet werkt. Ik denk nee dat zal we goed zijn. Nou nee dus het werkte nog steeds niet en weer hetzelfde verhaaltje van beperkte tot geen internet verbinding.

Ik raak zwaar geirritteerd door deze vorm van service. En bel nog een keer op. ( onderhand al 4 uren mee bezig in de loop van de middag ) na weer een dik kwartier wachten krijg ik een vriendelijke dame aan de telefoon. Die ik het reverentie nummer gaf. En mij verder hielp. Ik had die middag al genoeg gedaan aan me conditie om steeds van zolder naar beneden te lopen om in de meterkast met wat kabeltjes te spelen. Werd mij vertel om weer alles 10 sec van het stroom af te halen en dan nog is te proberen. Na een aantal dingen zoals weer de netwerk kaart te deinstaleren en opnieuw te installeren, ip adress vernieuwen ( wat de hele middag al niet wou ) werd mij verteld om 24 UUR!! de pc aan te laten + modem en dergelijke zodat zij een zorgvuldige check kunnen doen. En zo moest het probleem opgelost worden. Dus met zulke antwoorden word je gewoon verzocht om op te rotten en op te hangen en later weer voor 60 min aan lokaal tarief te besteden aan hun geweldige service.

Dit is de laatste keer dat ik mee stem om wat hun vragen te doen. Als het straks nog niet werkt, Ga ik simpel weg overstappen naar een andere provider.

Dus nu mijn vraag, Als het hun nog steeds niet lukt om mij gewoon een nieuw IP adress en andere adresses te geven, Zoals alle andere keren dat ik dit zelfde probleem had. Welke provider moet ik dan kiezen volgens jullie.

En kan iemand mij zonder @home helpen wat ik zou moeten doen om weer internet te krijgen op Pc2 zoals ik dat altijd had.

Sorry voor mijn uitgebreid verhaal, Maar ik moest dit effe uitleggen.

Vriendelijke Groet.

Lykele

---------------EDIT----------------

Nu vandaag weer gebeld.
Werd mij duidelijk gemaakt dat ik niet kon worden geholpen omdat ik geen Netgear router heb. Dus na al die problemen die ik al vaker met hun heb opgelost met deze router die ik nu heb. Word mij verzoekt om een nieuwe router te kopen. Terwijl ik er nog een nieuw aan heb gehongen om te kijken of die wel werkte. Nou neej die werkte ook niet.

Ik ben dus niet van plan om een router te kopen maar k wil dit gewoon oplossen zonder iets nieuws aan te schaffen want het moet gewoon een paar instellingen zijn in mijn pc.

Grtz

Lykele

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 17:15 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:13
Niet om je voor de schenen te schoppen hoor, maar als 1 pc op die router wel internet heeft en de andere niet, ligt het probleem bij de router/bekabeling/pc en niet bij @Home denk ik

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 07:50
418O2 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:12:
Niet om je voor de schenen te schoppen hoor, maar als 1 pc op die router wel internet heeft en de andere niet, ligt het probleem bij de router/bekabeling/pc en niet bij @Home denk ik
Dat is dan toch het eerste wat je zou checken lijkt me..

He who laughs last.. Thinks slowest

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snapte ik ook. Maar precies dit zelfde probleem heb ik vaker gehad en toen kreeg ik keurig netjes nieuwe gegevens in me pc gedrukt. Die ik nu blijkbaar niet meer krijg van hun. Ik moest toen handmatig een nieuw IP adress invullen en alles was weer prima geregeld.

En als ik die pc rechtstreeks op het modem aansluit heb ik wel internet dus met de bekabeling zal het wel goed zijn. Maar voor de rest weet ik niet meer wat het kan zijn.

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:43

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Lijkt er haast op alsof die router zichzelf gereset heeft naar een bridge, waardoor ie gewoon het kabelmodem doorverbind naar het interne netwerk. Wie het eerst komt, die het eerst maalt is het dan vaak. Meestal werkt er dan helemaal niets trouwens. Wat voor IP adressen hebben die pc's nu en welk IP hadden ze voordat het mis ging? Is de router nog steeds goed ingesteld, of is die inderdaad terug naar fabrieksinstellingen gesprongen?

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Verwijderd

Gevalletje computerproblemen..

Voor zover ik weet is @Home alleen verantwoordelijk voor het draaiende krijgen van het internet op 1 computer.. Dit bewijst dat het internet piekfijn in orde is, meerdere computers/netwerk is naar mijn mening je eigen verantwoordelijkheid; DAT kan je @Home niet kwalijk nemen

Dat ze je niet verder hebben kunnen helpen is jammer en snap best dat je geirriteerd daarover bent, maar dit is niet de juiste plaats en niet het juiste bericht om te plaatsen...

Misschien is Netwerken de juiste plaats een bericht te plaatsen?
Als titel iets van 'Internet werkt op 1 PC wel, andere PC niet'
en dan in je startpost in ieder geval informatie over jouw PC plaatsen (hardware), besturingssysteem, versie van je netwerkkaart, status van windows update, wanneer het probleem ontstond, wat je recentelijk daarvoor hebt gedaan, tests die je met de hardware hebt gedaan, etc?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:40

lasharor

7 december 2004

Het ligt dus aan jouw: JIj bent er verantwoordelijk voor niet @Home zij gaan tot de voordeur en niet verder..

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 11:36
beperkte of geen verbindingmogelijkheden komt meestal door de router zelf.
advies laat je router eens een dag zonder stroom(dus helaas even op 1 pc werken)
vaak werkt het dan wel.
wat het ook nog kan zijn even de winsock fix doen op pc die niet werkt(zoek google)

mvg

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Verwijderd

Zelfde heb ik gehad met Windows Vista, de ene PC kreeg automatisch een IPadres toegewezen, de andere niet.
De bewuste PC een vast IPadres gegeven en was het weer opgelost...

Verwijderd

Topicstarter
De pc die prima werkt waar ik nu achter zit heeft deze gegevens:

IP: 217.123.***.***
Subnet mask: 255.255.254.0
Standaart gate: 217.123.22.1
DHCP: 213.51.129.90
DNS: 213.51.129.37
213.51.144.37

En op de nietwerkende pc:

IP : 169.254.183.238
Subnetmask: 255.255.0.0

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:16
En die pc zit ook aangesloten op je router? Wat voor type router heb je?
Zit de kabel van je modem wel in de WAN poort van je router?
Je krijgt nu namelijk een ip van @Home en niet van je router.

Zoals eerder gezegd ligt het probleem niet bij @home, hun zijn geen helpdesk voor al jouw computerproblemen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:37
Ligt inderdaad of aan de kabels, of netwerkkaart van die ene PC.
Reset je router eens, wissel wat kabels van poorten in de router. Kijk de instellingen van je netwerkkaart nog eens door.

Verwijderd

Topicstarter
Ja allebij de pc,s zijn aangesloten op de Router.
Ze hadden het er ook over om de pc naam in de router te zetten maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. En ik heb ook niks meer bij deze router zoals een handleiding. Want het is al een oud beestje.

Het Merk / type is.

Netcom WS-R320 T/S

Zou die misschien dood kunnen zijn ?
En ik kan de WAN poort ook niet vinden achterop alleen om de 5 Poorten achterin de router zit metaal. En die geven het volgende aan.

[1][2][3][4] en dan zit er een stukje tussen en dan nog een poort [?] Dan neem ik aan dat dat de WAN poort is voor de kabel van Het modem naar de router.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:16
Als je modem idd in de WAN poort zit, dan raad ik je aan om je router te resetten. Vaak zit er een knopje op die je met een voorwerp in kan drukken (10sec moet voldoende zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef jullie ook verkeerde informatie door Het is een WISECOM i.p.v een NETCOM

Sorry voor dit.

Verwijderd

Je beide PCs moeten inderdaad een IPadres van de router krijgen, niet het IPadres van @Home...

Bij mijn Linksys router moest het cc.... nummer van @Home opgegeven zijn en dan DHCP aan en verder niks....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 17:44 ]

Verwijderd

Staat er in 1 van je pc's nog het CP nummer van @home?

zo ja, gooi die er dan eens uit

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Als je, zoals je zelf zegt, op 1 pc een 217.x.x.x adres krijgt, dan staat zoals iemand hier boven al zei je router in bridge mode. Je moet in je router dus even je CP/CC/C*-nummer invullen bij de hostname.

Dit heeft echt niets met @home problemen te maken maar puur met jouw router. @Home kan echt geen ondersteuning geven op de honderden/duizenden verschillende typen routers die er bestaan. Klant 1 gebruikt een router van Linksys, klant 2 van 3com, klant 3 van sitecom, klant 4 gebruikt ook een sitecom maar type b ipv a enz. Je snapt hopelijk wel dat dit gewoonweg niet mogelijk is voor @home om iedere router te kennen en die met jouw aan de telefoon in te stellen.

[ Voor 53% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-02-2007 17:45 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus de vraag is waarom hij dat niet meer doet :(
Bij de nietwerkende pc had ik ook nog een router een:

Sweex LB000021

Is het ook nodig om die eens naar beneden te verhuizen en er dan tussen te zetten.
En wat zou ik dan voor instellingen moeten veranderen in deze router. Want ik weet namelijk wel hoe je hier in moet komen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:43:
Staat er in 1 van je pc's nog het CP nummer van @home?

zo ja, gooi die er dan eens uit
Als je het CC nummer bedoelt ?

Ja in beide pc,s staan ze. En wat voor naam moet ik ze dan geven zoiets als Joop en Kees ? Ik bedoel daarmee dat het niks uit maakt wat je daar neer zet ?

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoals ik (en nog een aantal andere mensen) al zei:
Vul je CP/CC/C*-nummer in je router in bij Hostname. Kijk in de handleiding van je router, heb je die niet meer, dan download je die.
En wat bedoel je nu met "Bij de nietwerkende pc had ik ook nog een router een"? Had je achter de Wisecom router nog een router staan?

Computernamen op beide pc's moeten verschillend zijn. Noem ze gewoon PC1 en PC2 of zo.
Gebruik aub de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ipv 2 berichten achter elkaar te plaatsen.

[ Voor 27% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-02-2007 17:48 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Router even resetten, setup-wizard doorlopen, daarbij moet je de computernaam opgeven. Deze heb je ooit eens van @home gekregen bij het afsluiten van je abbo en staat hoogst waarschijnlijk ook in 'pc1'..

Edit: Spuit 11, eerst even F5'en voor een reactie te plaatsen

[ Voor 21% gewijzigd door Dick op 20-02-2007 17:49 . Reden: Spuit 11 ]

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:43:
Als je, zoals je zelf zegt, op 1 pc een 217.x.x.x adres krijgt, dan staat zoals iemand hier boven al zei je router in bridge mode. Je moet in je router dus even je CP/CC/C*-nummer invullen bij de hostname.

Dit heeft echt niets met @home problemen te maken maar puur met jouw router. @Home kan echt geen ondersteuning geven op de honderden/duizenden verschillende typen routers die er bestaan. Klant 1 gebruikt een router van Linksys, klant 2 van 3com, klant 3 van sitecom, klant 4 gebruikt ook een sitecom maar type b ipv a enz. Je snapt hopelijk wel dat dit gewoonweg niet mogelijk is voor @home om iedere router te kennen en die met jouw aan de telefoon in te stellen.
Dit snap ik wel. En ben ook tever gegaan met de eerste post.
Maar kun je dan uitleggen hoe ik die router in bridge mode moet zetten en wat ik gewoon moet doen om weer internet te krijgen op beide pc,s.

Ik denk ook dat het slimmer is om deze Sweex router er tussen te zetten, omdat ik daar wel in kan komen via explorer.

Want ook al doe ik deze uit de router en die nietwerkende pc er wel in. Geeft ie nog aan dat ie beperkte verbinding heeft. Dus wie het eerst maalt klopt ook niet echt.

Bij deze toch bedankt voor deze vele suggesties en ik hoop dat ik dit kan oplossen.
Ik ga even eten en dan ben ik zo weer terug.
Ook eetse allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:47:
Zoals ik (en nog een aantal andere mensen) al zei:
Vul je CP/CC/C*-nummer in je router in bij Hostname. Kijk in de handleiding van je router, heb je die niet meer, dan download je die.
En wat bedoel je nu met "Bij de nietwerkende pc had ik ook nog een router een"? Had je achter de Wisecom router nog een router staan?

Computernamen op beide pc's moeten verschillend zijn. Noem ze gewoon PC1 en PC2 of zo.
Gebruik aub de [afbeelding] ipv 2 berichten achter elkaar te plaatsen.
Ja ik had in de meterkast deze wisecom. En boven op zolder had ik de Sweex. Die ik gebruikte voor de Xbox360. En dat werkte ook allemaal prima

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Die router moet je dus juist niet in bridge mode zetten. Reset dat ding (meestal zit er een of ander klein knopje aan de achterkant waar je met een pen in moet frotten, waarschijnlijk 10-20sec knopje inhouden). Daarna krijg je een intern ip-adres van je router (192.x.x.x of 10.x.x.x) en dan kun je in de router de hostname instellen (dmv via de gateway die bij je ip-configuratie staat in te typen in IE).

[edit]
OK. 2 routers dus.
Reset de router die op het modem zit aangesloten. Hierna zou je pc die op die router zit aangesloten een intern ip-adres moeten krijgen, dan vul je dat CC-nr in en test je eerst beide pc's zonder die sweex-router.
Let er trouwens ook op dat je routers niet allebei hetzelfde ip-adres hebben want dan krijg je ook problemen.

[ Voor 29% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-02-2007 18:03 ]

Verwijderd

2 dezelfde namen in het netwerk kan natuurlijk niet, de ene mag best het cc nummer hebben, maar de andere niet, vul maar wat in, mag je zelf weten...

Als het goed is krijg je een foutmelding van XP bij 2 dezelfde computernamen...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 18:07 ]

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Hier kan essent toch helemaal niks aan doen (om even ontopic te blijven), dit is naar mijn mening een totale gebruikers fout,

Zou het zelfde zijn als ik thuis een thuis-centrale heb hangen voor meerdere telefoons, die dan verkeerd configureer, en dan begin te klachen over die KPN service die mij niet verder kan helpen.(terwijl ik er zelf geen verstand van heb) :X

edit:
Zet het CP nummer van @home in je router, zet de DHCP server aan op je router,
zet je ipconfig van je 2 pc's op auto(verzin tevens 2 computer namen voor deze 2pc's), & dat is alles, mits je de kabel van je modem in de WAN poort van je router hebt gestoken.

& als je niet weet hoe je het CP nummer (computernaam)(in jouw geval cc71***-a) in je router krijgt, zoek dan een handleiding zodat je het wel weet, anders zal het NOOIT lukken.

(en het is niet echt verstandig om je IP nummer hier te posten, ik zie dat je in de buurt van Lemmer woont)

[ Voor 45% gewijzigd door datkanveelbeter op 20-02-2007 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me er nu eerst om om 2 computers verbonden te hebben met het internet. Kun je ook aub uitleggen wat ik moet doen nadat ik de sweex router aan de modem heb aangesloten ?

Dit is voor mij makkelijker en daarna zie ik nog wel verder als de xbox boven nog eens wil voorzien van internet. Want ik kan ook simpel de kabel uit de pc halen en in de xbox stoppen want als ik met de xbox bezig ben heb ik niks op de pc te doen.

Groetjes

En b.v.d

Lykele

Verwijderd

Als het mogelijk is, formatteer de PC dan ff!

Verwijderd

@home modem -> wan poort router, lan poorten router -> PCs

Namen van de PCs veranderen in "pc1" en "pc2" of iets anders.

bekijk wat de gateway is van je netwerk verbinding (meestal 192.168.1.1 of 1.254).

Surf naar dit adres http://gatewaynummer (ak http://192.168.1.1)

Vul hier je hostname in (cp/ccxxxxx-a).

En klaar is kees.

[edit]
het gateway nummer is het adres van de router.

@Jelmer-AMD: Wat een onzin, gooi je je telefoon ook weg als hij even niet doet wat de bedoeling is :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 18:34 ]

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Heb je al geprobeerd om van je pc2 de netwerkkaart op 10 half duplex te zetten dit werkt over het algemeen meteen.
Ik ken je probleemnamelijk ik heb hier ook last van gehad.

Gadget Freak

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de router van sweex ertussen gehad. De pc waar ik wel internet op had zij nu ook beperkte internet verbinding. Dus ik probeer om erin te komen via 192.168.2.1 krijg ik de melding. zoekpagina kan niet worden geopend. Ik ga naar de pc waar ik problemen mee had probeer het daar. En via die kan ik er wel in komen. Dus ik heb bij Hostname de CC****** ingevuld en afgesloten.

Daarna heb ik de verbinding erop getest nog niks. Ik reset de router weer. En nu heb ik in de pc waar ik problemen mee heb het volgende IP

IP: 192.168.2.102
Sub: 255.255.255.0
en voor de rest allemaal: 192.168.2.1

En nu lijkt het wel of ik met deze pc die normaal werkt op de vorige router hetzelfde probleem heb als met de andere die het niet deed. Want er staat dan namelijk dat ip adress dat begint met 169.254 en subnetmask is dan 255.255.0.0

Ik ben nu echt radeloos en zou echt niet meer weten hoe ik dit kan oplossen.

En zulke dingen zoals de netwerkkaart op 10 half duplex te zetten heb ik al helemaal een gevoel van ik hoor hier niet thuis :P

Heeft iemand nog ideeën of doe ik iets fout ?

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zou je het nu aub eens duidelijk kunnen omschrijven (teken het desnoods in paint en plaats dat plaatje op www.imageshack.us) hoe je nu alles hebt aangesloten en geef ook even de output van beide pc's van ipconfig /all.
Je hebt nu maar 1 router er tussen zitten (de sweex)? Daar heb je het cc-nummer ingevuld? Hoe zit het met de computernamen van beide pc's? De pc's zullen beide wel op DHCP staan ingesteld omdat je eerst op de ene pc een 169.x.x.x adres kreeg en nu krijg je dat op de andere wat dus betekent dat ze geen DHCP-server kunnen vinden en dus DHCP op de pc's ingeschakeld is.

Het op 10Mb/Half duplex zetten doe je op de volgende manier:
Klik met de rechtermuisknop op deze computer, kies voor eigenschappen, klik op het tabblad hardware en klik op apparaatbeheer. Zoek daar je netwerkkaart op, dubbelklik erop en klik dan op het tabblad geavanceerd. Daar zou je dan een aantal instellingen kunnen vinden die je even na kunt lopen. Bij iedere instelling veranderen de instellingsmogelijkheden. Meestal staat ie standaard op "Autodetectie" en heb je een drop-down menuutje waar je de snelheden icm full/half duplex kunt kiezen. (Bij mij heet de instelling "verbindingssnelheid en duplex", maar dat kan bij iedere netwerkkaart weer anders zijn).
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:28:
Als het mogelijk is, formatteer de PC dan ff!
Euhm.. Juist ja.. Als je niks nuttigs toe te voegen hebt, laat zulke opmerkingen dan aub achterwege.

[ Voor 53% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-02-2007 19:09 ]

Verwijderd

Idee, check even of 1 van de twee kabels geen UTP cross-kabel is.

FAQ - Netwerken

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 19:17 ]

• datkanveelbeter
Maak effe een nieuwe (start-)post, met alle gevens, locale -ip's, router (linkje naar handleiding), gebruik je compternamen voor je pc's zoals pc1 en pc2, dhcp?, auto ipconfig?

edit:
CC****** gebruiken in je posts heeft geen zin, die weten we namelijk al (CC71***-A),
vul dan ook nooit je internet ip in als je post.

Dit is naar mijn mening het belangrijkste voor jouw,router model + linkje naar handleiding, post die dan ook, heb zelf geen zin om te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:17:
Idee, check even of 1 van de twee kabels geen UTP cross-kabel is.

FAQ - Netwerken
Ik neem aan van niet want het heeft altijd gewerkt en de kabels zitten al heeeel lang op de zelfde plek :)

Maar ik ben nu 1 stap verder hopelijk kunnen jullie mij nu verder helpen.

Sweex router zit er nu tussen en nu heb ik op de pc waar ik problemen mee had. Heb ik WEL internet. Met een ip van de router 192.168.2.101

Maar op de pc die het altijd deed krijgt niet automatisch een nieuw IP en geeft aan dat ie beperkte verbinding heeft. Ook brand er 1 lampje minder op de router op de poort van de pc die het altijd deed. En volgens mij is dat een lampje van 10/100Mbit. En het lampje dat er een kabel inzit brand wel. Ik denk dat dit de conclusie is dat dat het probleem is. Alleen ik weet niet hoe dit moet opgelost worden.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:28:
[...]

Ik neem aan van niet want het heeft altijd gewerkt en de kabels zitten al heeeel lang op de zelfde plek :)

Maar ik ben nu 1 stap verder hopelijk kunnen jullie mij nu verder helpen.

Sweex router zit er nu tussen en nu heb ik op de pc waar ik problemen mee had. Heb ik WEL internet. Met een ip van de router 192.168.2.101

Maar op de pc die het altijd deed krijgt niet automatisch een nieuw IP en geeft aan dat ie beperkte verbinding heeft. Ook brand er 1 lampje minder op de router op de poort van de pc die het altijd deed. En volgens mij is dat een lampje van 10/100Mbit. En het lampje dat er een kabel inzit brand wel. Ik denk dat dit de conclusie is dat dat het probleem is. Alleen ik weet niet hoe dit moet opgelost worden.
Is dit zoals je het nu aangesloten hebt?
code:
1
2
3
Modem --> |Router-wan|LAN1|LAN2|LAN3|LAN4|
                       |    |
                      PC1  PC2

Zo ja, kijk dan even naar die verbindingssnelheid/duplex instelling wat al eerder genoemd werd en hoe je dat kunt controleren kun je in een post van mij hierboven ergens vinden.

Nogmaals: Geef alle info. De output van ipconfig /all op beide pc's, de computernamen van beide pc's.

[ Voor 67% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-02-2007 19:55 ]

Verwijderd

Heb je nu de computernamen aangepast, half/full duplex getest, kabels nagekeken ?

'repair' gedaan op de netwerk verbinding ? (netwerk icoontje aanklikken, tab: support/ondersteuning).

[edit]
Dit topic is straks gewoon via google te vinden vandaar dat het geven van prive informatie een slecht idee is.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het was ook niet mijn bedoeling om al die gegevens vrij te geven, Ik hoop maar dat hier mensen zijn die te vertrouwen zijn met zulke gegevens opzak. Mij kun je dit niet kwalijk nemen want ik heb geen verstand van al deze dingen. Vandaar dat ik hier ook zit.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:36:
Het was ook niet mijn bedoeling om al die gegevens vrij te geven, Ik hoop maar dat hier mensen zijn die te vertrouwen zijn met zulke gegevens opzak. Mij kun je dit niet kwalijk nemen want ik heb geen verstand van al deze dingen. Vandaar dat ik hier ook zit.
Gebruik dan aub even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif naast de post waar je het externe ip-adres (217.x.x.x) hebt geplaatst om dat weg te halen. In principe kan men vrij weinig met die info, maar haal het voor de zekerheid maar gewoon weg.

offtopic:
@hieronder: d:)b En ja, ik had je post gelezen zoals ie eerst stond en nee, ik heb geen mod-aspiraties :P

[ Voor 19% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-02-2007 19:56 ]

• datkanveelbeter
:)

[ Voor 99% gewijzigd door datkanveelbeter op 20-02-2007 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok
Ja heb alles aangesloten zoals op dat schema

De pc die eerste werkte maar nu geen verbinding heeft: PC1

ipconfig

169.254.
255.255.0.0

burst lengte = 16WORDS
Extra ontvangst buffer = 16
Extra ontvangst pakketten = 100
Netwerkadress = Niet aanwezig ( aangevinkt )
Ontvangstbuffer = 48
slaapmodus = uit
Type verbinding = Automatisch
Verzent drempel = 90 bytes

Deze pc die nu werkt: PC2

Ipconfig

192.168.2.101
255.255.255.0
192.168.2.1

Grootte van ontvangsbuffer = 64K
Netwerkadres = Niet aanwezig ( aangevinkt )
Verbindings snelheid/ Duplex modus = Auto modus

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:54:
Ok
Ja heb alles aangesloten zoals op dat schema

De pc die eerste werkte maar nu geen verbinding heeft: PC1

ipconfig

169.254.
255.255.0.0

burst lengte = 16WORDS
Extra ontvangst buffer = 16
Extra ontvangst pakketten = 100
Netwerkadress = Niet aanwezig ( aangevinkt )
Ontvangstbuffer = 48
slaapmodus = uit
Type verbinding = Automatisch
Verzent drempel = 90 bytes

Deze pc die nu werkt: PC2

Ipconfig

192.168.2.101
255.255.255.0
192.168.2.1

Grootte van ontvangsbuffer = 64K
Netwerkadres = Niet aanwezig ( aangevinkt )
Verbindings snelheid/ Duplex modus = Auto modus
Waarschijnlijk kun je op PC1 dan bij Type verbinding de instellingen van 10/100Mbps en full/half duplex aanpassen. Zet die dan eens op 10Mbps/half duplex.

Eerder genoemde dingen:
Controleer toch ook eens of het een cross/straight kabel is. Dat het eerst altijd gewerkt heeft wil niets zeggen. Sommige routers kunnen met zowel cross als straight kabel werken, andere routers hebben daar dan weer problemen mee.
Andere optie: vast ip-adres instellen op de niet-werkende pc. 192.169.2.102 bijvoorbeeld. Rest kun je gewoon overnemen zoals het op de werkende pc staat.

[ Voor 19% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-02-2007 20:00 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

topicstarter heeft het over twee routers. Sowieso is het al heel vreemd om twee routers te gebruiken in een thuisnetwerk. Ik verwacht dus dat in ieder geval 1 van die apparaten geen router, maar gewoon een switch is.

Topicstarter heeft bijvoorbeeld nog niet geantwoord of er uberhaupt een wan poort op de router zit en of er instellingen op de router zijn aangepast.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan op pc1 alleen maar kiezen uit:

10 base2 (bnc)
10 base5 ( aui )
10 base T ( twisted pair )
10 base T full duplex

Alleen ik snap alleen niet ff heel iets anders, dat ik gewoon geen verbinding kan krijgen terwijl een andere het wel kan op dezelfde router. Maar ik ben het wel eens dat dat ene lampje niet brand het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het verschil niet tussen een switch is. En ik had dus 2 van zulke kastjes 1 beneden die kabels naar boven voorziet van internet. En 1 boven die op mijn pc en xbox was aangesloten.
Pagina: 1