Het is de fout van de klant. Het staat duidelijk aangegeven in welke taal je wilt installeren, en dat je niet meer terug kunt. Geef de notebook terug aan de klant, en vertel er netjes bij dat er recovery cd's te bestellen zijn.
weebl schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:00:
[...]
Ik zou in ieder geval erg pissed worden als ik omdat ik per ongeluk m'n laptop op frans heb gezet ik wat recovery cd's moet kopen.
Hebben jullie die zelf niet? De klant heeft immers een OEM-licentie die er mee zou moeten werken...
Dit verkeerd instellen doe je niet per ongeluk. Sterker nog, hij het selecteren van te taal, en het klikken op "verder", komt er nogmaals een pop-up, "weet u het zeker"... Dit is gewoon lompheid, geen ongeluk.
Sorry voor de onderbreking. Ik koop een auto, die rijdt op benzine. Ik gooi er, ondanks dat mij dit verteld is bij de dealer én het vermeld staat op de binnenkant van de tank klep, lekker diesel in. Ik ga er mee rijden, en de auto gaat stuk. Mag ik nu bij de dealer aankloppen en verwachten dat ze het gratis repareren? Ik denk eerder dat ik uitgelachen wordt, en lekker mag betalen voor de kosten. Misschien willen ze coulance toepassen...
Over je chinese XP, een format over een pre-installed notebook is sowieso niet de beste oplossing. En denk je nu werkelijk dat een zaak als Mikro Electro (BCC, Scheer en Foppe, De Blok enz enz), een XP / Vista schijfje hebben liggen? Misschien nieuw in verpakking, maar die moet je dan open maken, en die kun je dan vervolgens niet meer doorverkopen (klant: ja die is open geweest, die moet ik niet!).
NOFI. Denk na voordat je blaat (of überhaupt een idee hebt waar het over gaat).
Je schrikt je helemaal rot. Tussen de 50 en de 100 euro. En nee, dat is geen éémalige aanschaf. Voor iedere pre-installed PC is er een andere versie nodig.
Hey Tim, welk filiaal sta je eigenlijk?
[
Voor 90% gewijzigd door
Nik op 21-02-2007 00:37
]