Klant Zet Acer laptop naar frans.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.054 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142778

Topicstarter
Beste mensen.

Wij Mikro Electro hebben een Laptop in de zaak staan die een klant in het frans heeft ingesteld. Ik heb Acer gebeld. en moet er een Recovery Dutch CD voor worden aangeschaft om dit probleem op te lossen. Is hier geen andere manier voor? een Language Changer of iets dat er op lijkt?

Vriendelijke Groeten

Mikro electro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:59

weebl

YARR!

Anoniem: 142778 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:55:
Beste mensen.

Wij Mikro Electro hebben een Laptop in de zaak staan die een klant in het frans heeft ingesteld. Ik heb Acer gebeld. en moet er een Recovery Dutch CD voor worden aangeschaft om dit probleem op te lossen. Is hier geen andere manier voor? een Language Changer of iets dat er op lijkt?

Vriendelijke Groeten

Mikro electro
Sorry hoor... Als je dit als support afdeling van een winkel niet zelf op kan lossen, dan moet je toch eens gaan twijfelen aan je kunnen hoor. Ik ga er toch echt van uit dat iemand die z'n pc in een Nederlandse winkel koopt er ook een Nederlandse windows bij krijgt... Ik zou in ieder geval erg pissed worden als ik omdat ik per ongeluk m'n laptop op frans heb gezet ik wat recovery cd's moet kopen.

Hebben jullie die zelf niet? De klant heeft immers een OEM-licentie die er mee zou moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet dat bij Acer er altijd een standaard Acer pre-installed windows op staat.

Bij het eerste keer opstarten wordt er gevraagd naar een naam (dacht ik) en moet je de taal kiezen.
Vervolgens wordt de windows versie geconfigureerd (duurt 20 min).

Daarna is het niet meer mogelijk om de taal te wijzigen. Dit is ongeveer te vergelijken met het installeren van Windows XP NL versie, wil je die naar een UK zetten moet je hem opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:39
weebl schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:00:
[...]

Sorry hoor... Als je dit als support afdeling van een winkel niet zelf op kan lossen, dan moet je toch eens gaan twijfelen aan je kunnen hoor. Ik ga er toch echt van uit dat iemand die z'n pc in een Nederlandse winkel koopt er ook een Nederlandse windows bij krijgt... Ik zou in ieder geval erg pissed worden als ik omdat ik per ongeluk m'n laptop op frans heb gezet ik wat recovery cd's moet kopen.

Hebben jullie die zelf niet? De klant heeft immers een OEM-licentie die er mee zou moeten werken...
Lees jij ook? Hij zegt dat de klant dit heeft ingesteld. Blijkbaar moeten hun eraan sleutelen en hebben ze niemand die frans kan in dienst 8)7

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:19

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Als het Windows Vista is dan kan je bij updates zo het nederlandse talen pakket downloaden, of de franse... :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86561

Je kunt makkelijk de taal omzetten door een dutch language package te downloaden via windows update, en dan bij weergaveopties de taal omzetten in Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

LED-Maniak schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:03:
Lees jij ook? Hij zegt dat de klant dit heeft ingesteld. Blijkbaar moeten hun eraan sleutelen en hebben ze niemand die frans kan in dienst 8)7
whatever die klant er mee gedaan heeft, al zet hij er een complete zelfontwikkelde linux-kernel op, je zou inderdaad op zijn minst mogen verwachten dat een computershop er weg mee kan. Zelfs al geef je mij een chinese XP, formatje erover en opnieuw installeren. Aangezien het om een OEM versie gaat neem je een nederlands OEM CD'tje, en het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:39
Anoniem: 152769 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:06:
[...]

whatever die klant er mee gedaan heeft, al zet hij er een complete zelfontwikkelde linux-kernel op, je zou inderdaad op zijn minst mogen verwachten dat een computershop er weg mee kan. Zelfs al geef je mij een chinese XP, formatje erover en opnieuw installeren. Aangezien het om een OEM versie gaat neem je een nederlands OEM CD'tje, en het is opgelost.
Hij vraagt om een language changer ipv dat hij een recovery cd moet gebruiken, blijkbaar mag het spul er niet af.

Maar idd van een shop zou je mogen verwachten dat ze dan een kopietje van de HDD maken en er een dutch oem op zetten.

offtopic:
het ging er mij om bij dat bericht dat er gewoon helemaal niet gelezen wordt wat het werkelijke probleem is... al is de TS misschien wat summier.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Viper® schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:00:
Ik weet dat bij Acer er altijd een standaard Acer pre-installed windows op staat.

Bij het eerste keer opstarten wordt er gevraagd naar een naam (dacht ik) en moet je de taal kiezen.
Vervolgens wordt de windows versie geconfigureerd (duurt 20 min).

Daarna is het niet meer mogelijk om de taal te wijzigen. Dit is ongeveer te vergelijken met het installeren van Windows XP NL versie, wil je die naar een UK zetten moet je hem opnieuw installeren.
Zo werkt het inderdaad. Naderhand worden alle andere talen eraf gehaald, en wordt de partitie zelfs ge-resized met Partition Magic (of een automatische variant daarvan) zodat alleen de gekozen taal nog overblijft op de systeem-herstel partitie.

Ik denk dat je inderdaad toch de restore CD's moet bestellen. Maar volgens mij zijn die niet al te gek duur volgens mij.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:57
Je kunt een willekeurige OEM CD pakken van Windows en deze installeren met het serienummer van Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152007

Wat een prutsers zijn jullie zeg! Hebben jullie geen telefoon om de Acer support te bellen, of een eigen support afdeling? Sterker nog, wist je dat er zoiets bestaat als Google?
Modbreakje: doe es normaal...

[ Voor 27% gewijzigd door F_J_K op 21-02-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Anoniem: 152007 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:02:
Wat een prutsers zijn jullie zeg! Hebben jullie geen telefoon om de Acer support te bellen, of een eigen support afdeling? Sterker nog, wist je dat er zoiets bestaat als Google?
Acer support wil je niet bellen, een nieuwe Windows licentie is nog bijna goedkoper dan het bellen naar Acer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

mad-dog schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:56:
Je kunt een willekeurige OEM CD pakken van Windows en deze installeren met het serienummer van Acer.
Waarbij je dus alle acer specifieke software (ja sommige is wel handig, andere zelfs noodzakelijk) mist.

Er zit bijna niets anders op dan contact opnemen met acer.
Of zelf een nieuwe acer laptop uit de verpakking te halen (zelfde type), en van de hd ervan een ghost te maken.. deze op de "stukke" laptop te zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 20-02-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Op bijna alle moderne laptops zit de recovery cd op de harde schijf, je moet dan bij het aanzetten bijv op F11 duwen, daarna laadt hij dan deze image van een (bij mij hidden) partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
job schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:05:
[...]

Waarbij je dus alle acer specifieke software (ja sommige is wel handig, andere zelfs noodzakelijk) mist.

Er zit bijna niets anders op dan contact opnemen met acer.
Of zelf een nieuwe acer laptop uit de verpakking te halen (zelfde type), en van de hd ervan een ghost te maken.. deze op de "stukke" laptop te zetten.
Uiteraard, maar het is toch ook de fout van de klant om de verkeerde taal te kiezen, dus hij heeft niks te eisen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
assembler schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:12:
Op bijna alle moderne laptops zit de recovery cd op de harde schijf, je moet dan bij het aanzetten bijv op F11 duwen, daarna laadt hij dan deze image van een (bij mij hidden) partitie.
Klopt, maar als jij de eerste maal Frans hebt gekozen zal hij echt niet de tweede keer nederlands pakken.

Oh ja, even in het algemeen, om Mikro Electro een computershop te noemen? :)

[ Voor 21% gewijzigd door Br@m op 20-02-2007 23:21 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:17
Is het geen idee om bij een identieke laptop een image te maken en die naar de franse laptop te zetten waardoor deze dus weer opnieuw ingesteld kan worden? (ervanuitgaande dat jullie deze op voorraad hebben :X)

edit: kan ook bij een schone Nederlandse install natuurlijk. :9

[ Voor 3% gewijzigd door n0pe op 20-02-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Laatst online: 06-05 19:41
Inderdaad, en dan niet eens meer reageren na werktijd, stel dan geen vraag >:)

Ontopic:
Het lijkt me toch dat er bij de betreffende laptop wel CD's geleverd zijn, daarmee moet het toch altijd lukken om te recoveren?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

marko77 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:32:
Ontopic:
Het lijkt me toch dat er bij de betreffende laptop wel CD's geleverd zijn, daarmee moet het toch altijd lukken om te recoveren?
Nope, die recovery dvd dien je zelf de eerste keer dat je de boel opstart aan te maken.
Maar daarnaast is de recovery een recovery van het geinstalleerde OS (wat in dit geval de franse is).

Voor de duidelijkheid. Bij een acer laptop die je de eerste maal opstart kan je de eerste maal kiezen welke taal je je OS wilt hebben. De laptop is daar een uurtje ofzo mee bezig. Daarna kan je pas de recovery DVD aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

In het begin geven ze ook heel duidelijk aan dat je niet terug kunt nadat je een keuze hebt gemaakt (bij het laatste model wat ik hier had).

Geen recovery CDs

Acer bellen, CDs bestellen of zelf alle drivers en software los installeren (geen idee wat ze aanbieden op de Acer site).

[edit]
@proller: Een cursus frans bij de boekandel halen is inderdaad goedkoper :+

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 21-02-2007 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Het is de fout van de klant. Het staat duidelijk aangegeven in welke taal je wilt installeren, en dat je niet meer terug kunt. Geef de notebook terug aan de klant, en vertel er netjes bij dat er recovery cd's te bestellen zijn.
weebl schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:00:
[...]

Ik zou in ieder geval erg pissed worden als ik omdat ik per ongeluk m'n laptop op frans heb gezet ik wat recovery cd's moet kopen.

Dit verkeerd instellen doe je niet per ongeluk. Sterker nog, hij het selecteren van te taal, en het klikken op "verder", komt er nogmaals een pop-up, "weet u het zeker"... Dit is gewoon lompheid, geen ongeluk.
Anoniem: 152769 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:06:
[...]

whatever die klant er mee gedaan heeft,

[...]

Zelfs al geef je mij een chinese XP, formatje erover en opnieuw installeren. Aangezien het om een OEM versie gaat neem je een nederlands OEM CD'tje, en het is opgelost.
Sorry voor de onderbreking. Ik koop een auto, die rijdt op benzine. Ik gooi er, ondanks dat mij dit verteld is bij de dealer én het vermeld staat op de binnenkant van de tank klep, lekker diesel in. Ik ga er mee rijden, en de auto gaat stuk. Mag ik nu bij de dealer aankloppen en verwachten dat ze het gratis repareren? Ik denk eerder dat ik uitgelachen wordt, en lekker mag betalen voor de kosten. Misschien willen ze coulance toepassen...

Over je chinese XP, een format over een pre-installed notebook is sowieso niet de beste oplossing. En denk je nu werkelijk dat een zaak als Mikro Electro (BCC, Scheer en Foppe, De Blok enz enz), een XP / Vista schijfje hebben liggen? Misschien nieuw in verpakking, maar die moet je dan open maken, en die kun je dan vervolgens niet meer doorverkopen (klant: ja die is open geweest, die moet ik niet!).

NOFI. Denk na voordat je blaat (of überhaupt een idee hebt waar het over gaat).
maartena schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:52:
[...]

Ik denk dat je inderdaad toch de restore CD's moet bestellen. Maar volgens mij zijn die niet al te gek duur volgens mij.....
Je schrikt je helemaal rot. Tussen de 50 en de 100 euro. En nee, dat is geen éémalige aanschaf. Voor iedere pre-installed PC is er een andere versie nodig.

Hey Tim, welk filiaal sta je eigenlijk?

[ Voor 90% gewijzigd door Nik op 21-02-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 20:59

Swaptor

Java Apprentice

Hierbij een bevestigend bericht.
Zoals al vaker boven mij aangegeven is de eerste keuze die de klant maakt qua taal inderdaad ook de definitieve keuze. Er is zonder het bestellen van de Acer-cd's geen enkele andere manier om van taal te wisselen bij een XP-machine van die fabrikant.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Inderdaad wat een prutser ben jij... er staat toch duidelijk in de post dat hij heeft gebeld en dat er een optie is gegeven (CD bestellen) Wie zegt dat dit een computerzaak is en niet een elektra installatie bureau? Moeilijk hoor lezen, wist je dat er iets bestond als hulpvaardigheid? Google er maar eens op.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Pagina: 1