Toon posts:

VIA Raid -> Promise Raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik probeer dit maar so simpel mogelijk uit te leggen, *note* beide controllers zijn integrated op mijn mobo:

Huidige situatie
1 250GB SATA Harddrive op de VIA Raid controller (bootschijf)

Wat ik wil:
1x 250GB SATA Harddrive op de Promise Raid
1x 250GB SATA Harddrive op de Promise Raid

Wat ik dus wil doen, is mijn bootschijf van de VIA controller naar de promise controller. Als ik dit echter probeer, blijft mijn windows boot na 2sec. hangen en begint de PC daarna opnieuw met opstarten. De instellingen in mijn BIOS kloppen allemaal. Ook zijn de drivers van de raid controller geinstalleerd en werkend. Nu denk ik dat dit probleem komt doordat windows niet "weet" dat mijn bootschijf nu op de Promise ipv. VIA zit? Is er een manier om de harde schijf van controller te laten wisselen, zonder dat ik daarbij windows opnieuw moet installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)
Lijkt me dat je je vraag beter in Opslagmedia & I/O Controllers kunt stellen. Die weten iets meer van RAID-controllers als de mensen in dit subforum :) Gebruik even Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif linksbovenaan je topic om een topicmove aan te vragen :Y)

Verder: Ik weet niet of je RAID FAQ en Serial ATA FAQ al gelezen hebt (beide uit de FAQ's van bovengenoemd subforum), maar daar staat een hoop nuttige info in denk ik.

Persoonlijk zou ik overigens zeggen dat je je VIA eens helemaal in het BIOS uit moet schakelen. Zou me niks verbazen als je dan al verder komt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WOS => OM dus :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Lijkt me toch meer een windows issue. De BIOS draagt namelijk bootstrap over aan de MBR (Master Boot Record) van Windows, alleen die crasht / reset. Dat is een limitatie van Windows. Windows is erg kieskeurig met waar de systeemschijf zit. Een ander os als Linux/BSD kun je vrijwel overal naartoe verplaatsen maar als je bij Windows de systeemschijf b.v. van master naar slave verandert of andersom gaat hij al over de zeik. Mijn ervaring is dat je het gewoon moet proberen en dat het soms gewoon werkt, maar meestal niet.

Ik ben bang dat je een repair-installatie moet uitvoeren. En dan tijdens het installeren op F6 drukken voor de promise drivers.