Ipx network not found

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-03 21:43
hallo,

sinds een tijdje speel ik graag old time games, zoals tiberian sun en theme hospital.
Tiberian Sun heb ik werkend gekregen door op een gewone lan verbinding het NWLink IPX?SPX?NETBIOS-compatibel transportprotocol te installeren. ( op windows xp) dus tussen 2 pc's hebben we een potje Tiberian Sun kunnen spelen zonder problemen met deze instellingen:

Nummer van intern netwerk: 000001 (voor iedere pc verschillend)

Adapter:
Frametype: Ethernet II
Netwerknummer: 0000000

Tiberian Sun werkte goed maar ik zou graag eens een potje Theme Hospital willen spelen. Wij hebben de patch er al op staan voor Theme Hospital maar wanneer wij met deze instellingen of andere een potje willen spelen krijgen we IPX NETWORK NOT FOUND.

Kan iemand ons hier mee helpen?

Bedankt.

ps: dit staat in de readme van Theme Hospital:
You have a choice between IPX, Serial and Modem connections - you also have a direct play IPX
function on the Windows ’95 version (called DPLAYIPX in the game) this is a Windows ’95 only
version and dplayipx computers can only play against dplayipx computers. It utilises the direct
play drivers of Direct X and can therefore only be played in Windows ’95.

jah sorry, speel graag gouwe ouwe:)

• Hackykid
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 18:51
Wat ik wel eens gebruikt heb als we een spel niet aan de praat kregen via IPX van windows, is Kali. (www.kali.net) Dit programma emuleert een IPX verbinding via een IP verbinding. Is wel niet helemaal gratis, maar je kan 30 dagen trial keys aanvragen op de site.

Daarnaast is het ook nog een beetje puzzelen om het dan aan de praat te krijgen.
Hoe ik het deed was in "Chat Servers(links)->Game Servers" een game server zoeken zonder game restricties (starcraft game server iirc), die dan allebij joinen, en dan onderin je game dubbelklikken (je moet een gamescan doen voordat ie daar verschijnt.

---------------------

Ander ding wat je kan proberen, is het "Nummer van intern netwerk" 0 zetten op beide pc's, en dan het "Netwerknummer" van de adapter ook gelijk op beide pc's. Ze krijgen dan een ipx-adres van
[NetwerkNummer:MacAdres] ipv [Intern Netwerk Nummer:000000000001]. Zo zijn de netwerk nummers gelijk maar hebben ze toch een uniek adres, dit kan helpen omdat sommige typen ipx broadcasts alleen naar het eigen netwerknummer broadcasten. (Aangezien de error "IPX NETWORK NOT FOUND" een beetje een longshot, maar je weet maar nooit)

• ninc
Dat kali werkte niet, hij vond de games niet. (alleen halo)

Met methode 2, welke frametype moet ik dan gebruiken?

• Hackykid
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 18:51
over kali: dit kan je nog proberen: http://www.kali.net/faq.asp#setupcustom

Ik gebruik altijd "Ethernet 802.2" als frametype, maar weet eigenlijk niet wat hier het beste is. Wel is het belangrijk dat dit overal gelijk staat ingesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door Hackykid op 21-02-2007 17:37 ]

• ninc
Via Kali doet ie het, maar wel vet traag en liep zelfs vast.

Morgen maar eens over een lan proberen:)

Maar alvast bedankt.