Toon posts:

mediacenter server

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb thuis een server draaien (een amd athlon xp 2000+) hiermee download ik en hij verdeelt alle bestanden,printer en internet over het netwerk thuis.

ik heb ook een pc met xp mediacenter erop. hier zit een tvkaart in voor het opnemen, en ik heb er zon mce afstandbediening bij.

als ik wat wil opnemen moet deze pc dus aanstaan en ik kan alleen op de kamer waar die pc staat genieten van mijn mediacenter

nu zag ik laatst in een krantje van een electronicaboer van die kastjes staan waarmee je draadloos beeld en geluid kunt verzenden+ het signaal van je afstandbediening.

nu dacht ik als ik nou de server en het mediacenter combineer. dus de tvkaart en de afstandbediening in de server en er dan zon kastje op aansluiten. dan hoef ik alleen maar mce software te vinden die op windows 2003 server draait. windows xp lijkt me op gebied van stabiliteit niet zon goed idee.

het voordeel hiervan is dat ik dus op elk tijdstip op een dag op kan nemen, ik alle hdds direct tot mijn beschikking heb en dat ik er overal in het huis van kan genieten. bovendien bespaar ik stroom doordat er maar 1 pc aan hoeft te staan die toch altijd al aantstaat. alleen maar voordelen lijkt mij dus.

maar goed is dit dus ook echt mogelijk. en wat is de kwaliteit van het beeld van zulke kastjes? en het geluid het mooiste zou natuurlijk zijn 5.1 maar dat is niet perse nodig. en zijn er mensen die al zon soort gelijk systeem hebben en wat zijn hun ervaringen ermee, en met welke software draaien ze.

mischien dat ik de goedkoopste versie van windows vista kan kopen (waar windows mce inzit) en dan daarmee werken maar ik weet weinig van de stabiliteit hiervan en of mijn systeem dat wel trekt.

Verwijderd

Ik ben zelf ook met een vergelijkbaar projectje bezig, en mij lijkt de beste oplossing het gebruik van Mediaportal. Als het ware een tv-server, die via het netwerk het tv-signaar doorgeeft én via het netwerk bediend kan worden. Je kunt dus vanaf een willekeurige pc in huis tv kijken en opnames e.d. regelen!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-02 12:13

Redwood

The Truth Is In Here

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:59:

nu zag ik laatst in een krantje van een electronicaboer van die kastjes staan waarmee je draadloos beeld en geluid kunt verzenden+ het signaal van je afstandbediening.

nu dacht ik als ik nou de server en het mediacenter combineer. dus de tvkaart en de afstandbediening in de server en er dan zon kastje op aansluiten. dan hoef ik alleen maar mce software te vinden die op windows 2003 server draait. windows xp lijkt me op gebied van stabiliteit niet zon goed idee.
De kastjes die jij bedoelt, zijn volgens mij gewoon exact zoals je het zegt, draadloze verleng kastjes.
Ik heb beneden een dvd speler, waarmee ik boven kan kijken.
Dat soort kastjes dus.

Er zijn ook wel echte media extenders, maar voordat je die kunt laten doen, wat jij wilt, is het verstandiger een nieuwe pc te kopen.
.......................................................

Hoe ik het heb, wat prima werkt.

Ik heb een MCE pc draaien, deze staat in mijn kantoor onder mijn bureau.
Mijn xbox360 zit via netwerk aangesloten, en deze gebruik ik dus daarvoor om te doen wat jij wilt.
Naar mijn weten is ook de x360 het enige apparaat, wat kan wat jij wilt doen, en dan ook nog redelijk betaalbaar.

Kom je bij het volgende probleem...
Jouw servertje, het lijkt mij niet dat deze krachtig genoeg is, om bijv. 2 films te streamen, en dan ook nog iets opnemen van tv.
Ik weet het haast wel zeker, ikzelf gebruik een athlon fx processor hiervoor, icm. 2gb geheugen. en 1 TB aan schijfruimte.
Als ik een dvdfilm rechtstreeks naar mijn xbox stream, en ik neem ook nog eens 2 kanalen op, krijgt deze het al aardig zwaar.

Dus om een ant, te geven.
Wat jij wilt IS mogelijk, maar niet zoals jij het in gedachte hebt!

edit:

Nu lees ik je verhaal wat uitgebreider, en snap ik er nog iets minder van ;-)

ik denk dat de kortste klap is, een fatsoenlijk snelle PC (bijv je eigen pc) te gebruiken met mce2005 of vista, hierin ook een tvkaart te doen.
En een losse xbox360 kopen (ik zei het al eerder)
Zo kun je dan je complete multimediapc bedienen, met je xbox.
Evt. een extra xbox kan dan ook.
Ook kun je muziekbestanden, foto's, films, dvd's van die desbetreffende pc bekijken.
Dan hoef je je server niet te gebruiken hiervoor, enige nadeel is dan wel dat je PC altijd aan moet staan (mits je het wilt gebruiken dan)

[ Voor 14% gewijzigd door Redwood op 20-02-2007 16:11 ]

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Verwijderd

Topicstarter
2 films streamen en opnemen is idd aardig zwaar maar ga er maar van uit dat hij nooit meer doet dan 1 van beide tegelijk en mocht dat in de praktijk wel voorkomen kan ik altijd nog uitbreiden maar ik wil het iig werkend hebben.

mijn idee is meer alles op de server te laten plaats vinden en alleen het beeld en geluid en de bediening naar beneden halen. en niet zoals jullie een geheel apart mce systeem beneden.

een xbox 360 kan mischien wel (mischien zelfs een gewone xbox als je die ombouwt heb er wel een van die mediacenter software voor gezien) maar ik hou totaal niet van gamen dus lijkt me beetje nutteloos en toch nog aardig duur. dan bouw ik liever een opzichzelfstaand mediacenter voor beneden.

maar mijn is de kwaliteit van dat draadloze spul voldoende (evt via ethernet zou nog mooier zijn maar die dingen heb ik nog nooit gezien er loopt namelijk een ethernet kabel) en is mijn idee te realiseren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog even verder rond gekeken op het web,

het mooiste zou dus eigenlijk zijn dat ik een mediacenter extender zou hebben die dan in verbinding staat met mijn mediacenter. volgens mij zou dit aan al mijn eisen voldoen

alleen een xbox360 lijkt me niet echt wat en de andere mediacenter extenders zijn volgens mij nog niet te krijgen.

een oude xbox schijnt het ook mee te kunnen heb ik gehoord, als je een mce extender over laat komen uit amerika. heeft iemand er ervaring mee ????

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb weer wat nieuws bedacht.

zou het mogelijk zijn om een hele simpele pc (p3) in een kast te bouwen samen met een netwerkkaart en hier een een of ander besturingssysteem op zetten die het beeld en geluid van de server gewoon. een soort extern bureaublad maar dan 1 die ook bewegende beelden accepteerd. mischien iets met linux (ivm heel snel opstarten)
en dan windows xp op de server zetten en 2x inloggen 1x gewoon en 1x mediacenter (weet eigenlijk niet of dat wel kan)

ik weet niet of dit mogelijk is maar ik zit gewoon wat te brainstormen eigenlijk.

mischien iets met linux ofzow.

Verwijderd

Wat is er mis met het eerder genoemde MediaPortal? Daarvan weet je gewoon dat het doet wat je wilt. Bovendien is het gratis.
Enne, weleens gehoord van het editen ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ) van een bericht? 3 posts onder elkaar is een beetje nutteloos...

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25
Ik zit ook te kijken naar iets dergelijk, en dan i.c.m. Vista Media Center. De situatie is al zo dat ik een server heb staan (met MP3/verzameling foto's), 3 client-pc's (waarvan 1 laptop) en daar naast de additionele MC pc. Nu is het wel zo dat ik ook @Home digitale TV heb, en ik sowieso films/tv-programma's wil gaan opnemen.

M.i. is het dan beste hoe dan ook een stand-alone MC pc, die als client inlogt op de server (voor de MP3/verzameling foto's), en daarnaast als stand-alone films/tv-programma's kan opnemen. Nu vraag ik mij alleen af hoe dit te combineren @Home digitale TV, aangezien je naar mijn idee niet het digitale kaartje via de PC kunt uitlezen en benutten. Verder dient de MC pc dan sowieso over 2 tuners te beschikken, en een ruime HDD voor je opnames....

Hoe eea concreet gaat uitpakken weet ik nog niet.... Wellicht dat ik toch kan volstaan met een soort van extender en iets via een pc naast de server kan regelen, maar gezien ook de MC afstandsbediening, zal dat lastig gaan vermoed ik zo....

Wellicht dat MediaPortal ook kan volstaan, maar deze is volstrekt nieuw voor mij... Interessant om na te pluizen, dat sowieso.....

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-02 12:13

Redwood

The Truth Is In Here

mis ik nu misschien het punt waarom niemand hier een xbox360 voor wil gebruiken???

Van Microsoft!
The 360 MCX gives users access to the standard features on the MCE including My TV, My Music, My Pictures, and My Videos. With My TV, you can watch and record live television; watch prerecorded television, and view the Microsoft Program Guide for shows coming up.
je hebt alleen maar een pc nodig met mce2005+rollup 2 of vista+mediacenter
Een xbox kost je 299.
Je kan er maximaal 5 op 1 mediacenter pc aansluiten.
Je kan (op dit moment) via een workaround dvd's zowel van schijf als harddisk streamen. Dit komt er wel officieel
Als je pc is uitgevoerd met een hd tuner, kun je HD streamen.
De x360 heeft een upscale chip (welke dacht ik op dit moment NOG niet geactiveerd is)
Het MCX menu ziet eruit als Media Center zelf.
Internet/email/msn zijn opties die aangekondigt zijn voor de xbox.
Voor 199 koop je een HD-dvd speler.
Je hebt 5.1 geluid.

Waarom allemaal zo moeilijk doen met extra pc-tjes, servers en wat dan ook???
Mijn main pc (core2duo e6600) draait vista ultimate.
Mijn X360 is via netwerkkabeltje en switch aangesloten.
Ik heb een dual tuner in mijn pc, welke ik dmv. mijn 360 kan bedienen.
Ik heb het weer, rss feeds, en al mijn muziek via mijn xbox op mijn tv.
En je kan ook nog eens lekker gamen op je xbox.

De enige nadelen op dit moment zijn oa. missen van ondersteuning voor divx (wat ik zelf nooit gebruik)

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:32
Redwood schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:08:
mis ik nu misschien het punt waarom niemand hier een xbox360 voor wil gebruiken???

Van Microsoft!

[...]

je hebt alleen maar een pc nodig met mce2005+rollup 2 of vista+mediacenter
Een xbox kost je 299.
Je kan er maximaal 5 op 1 mediacenter pc aansluiten.
Je kan (op dit moment) via een workaround dvd's zowel van schijf als harddisk streamen. Dit komt er wel officieel
Als je pc is uitgevoerd met een hd tuner, kun je HD streamen.
De x360 heeft een upscale chip (welke dacht ik op dit moment NOG niet geactiveerd is)
Het MCX menu ziet eruit als Media Center zelf.
Internet/email/msn zijn opties die aangekondigt zijn voor de xbox.
Voor 199 koop je een HD-dvd speler.
Je hebt 5.1 geluid.

Waarom allemaal zo moeilijk doen met extra pc-tjes, servers en wat dan ook???
Mijn main pc (core2duo e6600) draait vista ultimate.
Mijn X360 is dmv een extender aangesloten.
Ik heb een dual tuner in mijn pc, welke ik dmv. mijn 360 kan bedienen.
Ik heb het weer, rss feeds, en al mijn muziek via mijn xbox op mijn geluidsinstallatie.
En je kan ook nog eens lekker gamen op je xbox.

De enige nadelen op dit moment zijn oa. missen van ondersteuning voor divx (wat ik zelf nooit gebruik)
Laat ik nou net het zelfde hebben gedaan :)
En als je beetje lef hebt haal je de Xbox uitelkaar, Stop je die in een mooie case. Watercooling er op en hij is zo still als een DVD speler.

Media Extender nog niet te koop in NL.
Xbox is relatief duur voor een hoop opties en een retesnelle opstart tijd.
verbindeing maken met mce is binnen 2 min gepiept.
Mocht je toch een spelletje willen doen kan dit heel eenvoudig.,
DVD kijke? XBOX kan dit ook.

Waar moet ik zelf voor zorgen?
Een boxen set liefts met optical in zodat je ook nog eens in DTS sound kan ontvangen..
De C2D CPU's zijn sterk zat om 2 films te streamen en nog eens live TV op te nemen. terwijl je MP3's luisterd

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1