Problemen met archief bestanden

Pagina: 1
Acties:

• RDX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik heb sinds kort twee problemen die mogelijk aan elkaar gerelateerd zijn.

Ik kan geen archief bestanden (zip, rar) meer openen door er op te dubbelklikken. Als ik op een zip of rar bestand dubbelklik dan gebeurd er niets. Ik zie in Task Manager ook geen Winrar gestart worden.

Ik dacht dat het aan Winrar lag, dus die heb ik gedeinstalleerd. Maar de standaard Windows afhandeling van zip files werkt ook niet. Als ik op een zip-file met de rechtermuisknop klik krijg ik ook geen menu te zien (met zaken zoals kopieeren, eigenschappen).

Ik heb Winrar weer geinstalleerd, maar kan nog steeds niet zip/rar bestanden openen door er op te dubbelklikken.

Als ik echter vanuit Winrar het betreffende zip/rar bestand open (File, Open ...) dan is er geen probleem.

Ik kan op alle andere bestanden wel met de rechtermuisknop klikken om een menu te krijgen.

Het tweede probleem dat ik heb is dat ik niet meer kan zoeken. Als ik met een rechtermuisknop op een folder klik en dan kies voor Search, dan krijg ik geen Search companion te zien.

Ik heb sinds kort Office 2007 geinstalleerd en volgens mij is sindsdien het probleem begonnen. Outlook 2007 wil namelijk Windows Desktop Search gebruiken om te zoeken in Outlook en disabled daarvoor de standaard search. Ik had echter WDS niet geinstalleerd staan. Dat heb ik ondertussen wel en nu krijg ik inderdaad WDS te zien als ik op Search klik. Maar 9 van de 10 keer zoek ik in een folder die niet geindexeerd is. WDS geeft dan de optie op de Search Companion te openen, maar dan krijg ik dezelfde lege toolbar te zien (waar je dus eigenlijk vakjes zou verwachten als "filename" en waar je aan kan geven wat voor bestanden je zoekt).

Als iemand een lead heeft, een link van mensen met vergelijkbare problemen, dan hoor ik het graag.

Ik draai verder Windows XP Pro SP2.
Onlangs nieuw geinstalleerde software: IE7, Office 2007, WDS 3.0 (maar WDS 3.0 dus pas nadat problemen begonnen).

Bedankt voor enige input.

Jaap

• RDX
O ja, nog vergeten te vermelden.

Sommige links in Internet Explorer werken niet meer.
Als ik bijvoorbeeld Google gebruik, dan heeft het klikken op de resultaten geen nut, de pagina wordt niet geopend. Ik moet dan per se copy-pasten van de url (of in mijn geval Firefox gebruiken). Ik kan wel op de link van bijvoorbeeld "images" klikken op de google pagina, dan krijg ik wel de google search pagina te zien.

Ik vermoed dat het security beleid overhoop is, sommige links (inclusief in Windows Explorer) worden als unsave gezien en daarom niet uitgevoerd. vooralsnog geen idee waar ik dit kan oplossen.

• RDX
Ik wilde IE7 herinstalleren, maar ipv heeft de installeren IE7 gedeinstalleerd en wil hij nu IE7 niet meer opnieuw installeren (registry permission problemen). Wel heb ik nu mijn Search Companion terug en is het probleem met de archief bestanden opgelost.

Ik blijf dus ff bij IE6 als MS het niet erg vind ;-)

Snap nog steeds niet hoe een installatie van IE7 problemen kan veroorzaken met je Search Companion en met het openen van archief bestanden in Windows Explorer (overigens kon ik ze wel openen door op 'File' 'Open' te klikken in Windows Explorer, alleen dubbelklikken of met de rechtermuis knop gebeurde er niets.)