met php 2 pdf files over elkaar leggen

Pagina: 1
Acties:
  • 739 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik heb een formulier gemaakt met html, welke resulteert in een .pdf file als output. Ik heb ook een .pdf file, blanko, een registratieformulier, en de text van de ene pdf moet als het ware over de andere heen worden gelegd.

De bedoeling is dat de 2 pdf's , 1 met het lege formulier, en de andere met de ingevulde text worden teruggestuurd naar de client, in de vorm van 1 nieuwe samengevoegde .pdf file, zodat deze het formulier ingevuld en al kan uitprinten.

Nu heb ik zojuist ontdekt dat met PDFlib er wel mogelijkheden zijn, maar een licentie is ongeveer duizend euro, en dat zijn er duizend teveel. Het moet een open source oplossing worden, en wel het liefste portable, zodat het op ieder platform werkt.

Als iemand een goede opensource php-pdf classe weet te vinden, of een andere methode, dat ik het met de PDFlib lite functies voor elkaar kan krijgen, dan zou ik hier heel blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ezpdf?
Er zijn veel verschillende open source/gratis pdf generators te vinden

Het maken van de functies zal je toch echt zelf moeten doen, of van een site als hotscripts of iets dergelijks halen. We kunnen wel hulp bieden, maar het programmeren en zoeken zal je zelf moeten doen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vraag me af of je dit gelezen hebt: http://nl2.php.net/pdf en zo ja, waar je precies tegenaanloopt met pdflite.

Daarnaast vraag ik me af wat het nut is van zoeken naar open source? Anyhoe: ik mis een een klein beetje hetgeen wat je zelf al hebt geprobeerd omdat het zo wel heel erg als een scriptrequest wordt gezien :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:29

BBrunekreeft

Dus...

Met FPDI kun je een bestaande PDF als template gebruiken en daar je eigen tekst op zetten.
Wellicht dat je daar wat verder mee komt.