Sindskort heb ik op mijn kamer een server staan waar al mijn mp3's en dergelijke in staan opgeslagen. aan die pc hangt mijn receiver voor een goede weergave van mijn muziek. nu heb ik een probleem.
Mijn server is te traag om de muziek vanuit Itunes te besturen (haperend geluid) om mijn server minder te belasten wil ik mijn muziek besturen vanuit mijn laptop, maar dan moet dit wel afgespeeld worden via mijn server.
vraag
Bestaat er een programma dat het geluid van mijn laptop over het netwerk naar mijn server stuurt?
Uiteraard heb ik zelf ook gezocht en kom ik 3 verschillende opties:
1. Hardware matig (zoals airtunes van apple)
2. server maken (zoals shoutcast)
3. met remote desktop.
hardware matig is in mijn ogen een te dure oplossing (100euro)
server maken houdt in dat er op de server nog steeds een programma moet draaien om dit te ontvangen. Wellicht weet iemand een programma weinig geheugen gebruikt. De server moet om kunnen gaan met Itunes.
Remote desktop vreet van beide pc's teveel geheugen. en lijkt mij erg omslachtig.
Het meest ideale zou zijn dat ik bij mijn geluidskaart instellingen een optie heb om het extern af te spelen.
edit:
Specs server:
AMD 800Mhz
512mb sdram
soundblaster live 1024
de PC is te traag omdat er een ander programma is dat het meeste geheugen verbruikt. Daarnaast is Itunes een redelijk zwaar programma.
Mijn server is te traag om de muziek vanuit Itunes te besturen (haperend geluid) om mijn server minder te belasten wil ik mijn muziek besturen vanuit mijn laptop, maar dan moet dit wel afgespeeld worden via mijn server.
vraag
Bestaat er een programma dat het geluid van mijn laptop over het netwerk naar mijn server stuurt?
Uiteraard heb ik zelf ook gezocht en kom ik 3 verschillende opties:
1. Hardware matig (zoals airtunes van apple)
2. server maken (zoals shoutcast)
3. met remote desktop.
hardware matig is in mijn ogen een te dure oplossing (100euro)
server maken houdt in dat er op de server nog steeds een programma moet draaien om dit te ontvangen. Wellicht weet iemand een programma weinig geheugen gebruikt. De server moet om kunnen gaan met Itunes.
Remote desktop vreet van beide pc's teveel geheugen. en lijkt mij erg omslachtig.
Het meest ideale zou zijn dat ik bij mijn geluidskaart instellingen een optie heb om het extern af te spelen.
edit:
Specs server:
AMD 800Mhz
512mb sdram
soundblaster live 1024
de PC is te traag omdat er een ander programma is dat het meeste geheugen verbruikt. Daarnaast is Itunes een redelijk zwaar programma.
[ Voor 8% gewijzigd door Dreamer op 20-02-2007 15:11 ]
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt