Ik heb beloofd een nieuwe website te maken voor mijn voetbalvereniging. Hiervoor wil ik een plaatje in de linkerbovenhoek positioneren. Als de gebruiker daar met z'n muis overheen gaat, verschijnt er een div met html links. Als de pagina naar boven- of beneden gescrold wordt, blijft het menuutje links bovenaan staan. door ergens op het blauwe vlak te klikken, verdwijnt het menuutje en verschijnt het (gele) plaatje weer:

Ik heb op internet gezocht naar manieren om een plaatje linksboven te positioneren. Ik heb het volgende gevonden:
Ik weet alleen niet hoe ik nu het menuutje moet laten verschijnen. Moet ik #plaatje dynamisch vergroten (van een height van 25px naar bv een height van 200px, etc) voor ik de menu-links erin kan laden? Of past de div zichzelf aan? Of moet ik een hele nieuwe div maken voor het menuutje (bv. #menu), en op een mouseover event #plaatje op display: none; zetten en #menu op display: visible? Wat is de meest gangbare manier?

Ik heb op internet gezocht naar manieren om een plaatje linksboven te positioneren. Ik heb het volgende gevonden:
Cascading Stylesheet:
1
2
| div#plaatje { position: absolute; left: 5px; top: 5px; width: 25px; height: 25px;} body > div#plaatje { position: fixed; } |
Ik weet alleen niet hoe ik nu het menuutje moet laten verschijnen. Moet ik #plaatje dynamisch vergroten (van een height van 25px naar bv een height van 200px, etc) voor ik de menu-links erin kan laden? Of past de div zichzelf aan? Of moet ik een hele nieuwe div maken voor het menuutje (bv. #menu), en op een mouseover event #plaatje op display: none; zetten en #menu op display: visible? Wat is de meest gangbare manier?