Toon posts:

Video comprimeren??

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben eens goed opzoek geweest naar bewerkingsprogrammas en werk nu ondertussen met Ulead videostudio 10 plus.
Nu even een vraag, ik wil de beelden comprimeren maar weet niet goed wat ik moet kiezen...
Pal DVD(16:9) of MPEG 2?
Ik heb beiden al geprobeerd maar de kwaliteit is steeds te laag.
Ik wil ongeveer 1 uur op 4,7 gig hebben (1 dvd vol).
En is het normaal dat dvd mpeg formaat zwart wit is op de pc en wat streperig?

Verwijderd

Het zou niet eens verschil moeten maken in beeldkwaliteit tussen die 2, omdat PAL DVD ook gewoon mpeg2 is. En de kleuren etc zouden gewoon goed mooeten zijn.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Beiden is MPEG2. Als jij een 16:9 opgenomen hebt moet je dat kiezen, neem anders gewoon 4:3

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:37:
Ik heb beiden al geprobeerd maar de kwaliteit is steeds te laag.
Ik wil ongeveer 1 uur op 4,7 gig hebben (1 dvd vol).
En is het normaal dat dvd mpeg formaat zwart wit is op de pc en wat streperig?
Hoe beoordeel jij de kwaliteit? Op je PC beeldscherm? Daar kan de kwaliteit wat tegenvallen, en door de interlacing kan het soms wat streperig lijken. Heb je al eens een DVD gebrand en die op je TV bekeken?

Eén uur op een DVD zou prima moeten lukken in goede kwaliteit, afhankelijk van het bronmateriaal natuurlijk.

Mocht de kwaliteit van Ulead tegen blijven vallen, kun je er natuurlijk voor kiezen gewoon een DV-AVI als output te kiezen en een andere tool te gebruiken voor de omzetting naar MPG voor DVD. Hier is genoeg te vinden. Ik gebruik zelf al jaren TMPGEnc naar volle tevredenheid.

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Let wel op dat je bij het comprimeren aangeeft dat het materiaal interlaced is, ander wordt het helemaal een drama!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat nou precies een UPD bestandje is? elke keer als ik een film maak staat dit bestandje erbij...

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:05:
Weet iemand wat nou precies een UPD bestandje is? elke keer als ik een film maak staat dit bestandje erbij...
Google is your friend: http://www.convert-extens...io-Scene-Information.html

Verwijderd

Topicstarter
Ja had al gezocht maar kon niets bruikbaars vinden... maar bedankt nu weet ik het igg ;)
Pagina: 1