Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

virus door update van limewire? *

Pagina: 1
Acties:
  • 692 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik met limewire pro iets zoek komt er meteen bij resultaten te staan: Urgent Limewire update download and install now.
Wat ik ook zoek dat komt er te staan.
Limewire gaf een fout dus ik dacht ik download en installeer dat eens even want mischien update ie hem dan naar de nieuwste versie.
NOD32 zag het bestand niet als virus.
Ik heb het geinstalleerd en ik kreeg een normaal setup scherm.
Ik zie nu dat er geen nieuwere versie van limewire opstaat.
Zou het een virus zijn? of heeft iemand hier meer info over?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Het is zoals je weet de bedoeling om te beginnen met je eigen input. Dus:
of heeft iemand hier meer info over?
Heb JIJ hier meer info over?

Wat gebeurt er als je het bestand met verschillende andere scanners bekijkt? Bijv de diverse webbased scanners die vele antivirusapplicaties gebruiken, die in dit subforum vaak worden genoemd. Wat zie je als je met de hand (volgend de methoden die hier in BV vaak zijn genoemd) kijkt wat er allemaal draait?

Een update heeft niet per se de GUI te veranderen. Wat zijn de precieze versienummers voor- en na update?
offtopic:
Ook is een titel "virus" in Beveiliging & Virussen nogal onzinnig, die pas ik dus aan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het bestand getest op www.virustotal.com daar zegt ie dat het geen virus is.
Op de forums staat dat het wel een virus is.
Ik merk niet raars aan de pc.
Kan ik het best er niets meer aan doen of tog anders oplossen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Iets zegt mij dat jij een niet legale versie hebt van Limewire (veel versies vanop het internet, de pro's) hebben een virus included.

Pak eens gewoon limewire van www.limewire.com

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
deze versie is idd niet legaal.
Maar ik heb deze al op heel veel pc's maar nog niets gemerkt van een virus.
Wat is dat dan voor een virus?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je het bestand eens uploaden bij de Jotti Scan? :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
daarbij vind ie ook niets

Verwijderd

Meestal zijn dat soort bestandsnamen een lokkertje om jou malware te laten downloaden en installeren. De meeste programma's (volgens mij LimeWire ook) hebben een functie ingebouwd waardoor je een popup van het programma krijgt als er een update beschikbaar is, dit hoeft niet via een search query oid :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nogmaals: wat zijn de versienummers vooraf en achteraf? Het kan nog steeds een gewone update zijn. Staat er op de website een update rond die datum? (Maar ik ken limewire niet en kan dus niet zeggen of de updates zo binnen komen).

offtopic:
Sja. Je gebruikt een illegale versie van software om via P2P meer software binnen te halen terwijl je duidelijk geen kaas hebt gegeten van preventie en / of verwijderen van malware. Wat dacht je dan dat er zou gebeuren :o Ik hoop dat je tenminste wel een legale versie van virusscanner en een volledig uptodate OS hebt, anders ben je te vergelijken met een automobilist die 160 rijdt zonder gordel ;)

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 21-02-2007 08:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Hoi,

Hoe veilig is Limewire tegen virussen, spyware, trojans etc etc?

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:03
Het programma is veilig, het netwerk niet. Daarvoor heb je een goede virusscanner nodig en een dosis common sense. Er zijn redelijk wat bronnen op het netwerk te vinden die virussen verspreiden, spammen, etc.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
En de gebruiker zelf is natuurlijk ook een grote risico factor.

Als jij (als tweaker zijnde) "Funny screensaver.exe" van 144kb (wat natuurlijk een Trojan o.i.d is) niet opend dan gaat het wel goed, maar als je BrEeZaH zusje erachter gaat en alles gaat downloaden en openen, dan gaat het mis natuurlijk.

Maar inderdaad zoals al gezegd is, het programma is veilig, het netwerk alleen niet. Met een goede virusscanner zou alles wel redelijk veilig moeten zijn :)

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Moet dus haast geen probleem zijn met KAV...?

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:03
Er is geen enkele virusscanner met een 100% herkenningsrate voor alles, maar KAV is een van de betere. Maar dan nog moet je wel goed kijken naar wat je download.
Pagina: 1