[ASP.NET] Een textbox in een RadioButtonList

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Hallo,

Ik moet een enquete maken in asp.net. Per vraag wou ik de antwoorden in een RadioButtonList gooien zodat asp er voor zorgt dat ze juist gegroepeerd worden. Maar zoals vaak bij een enquete, kun je ook het "anders, namelijk" antwoord geven. Nu wil ik graag achter de radiobutton "anders" een textvak plaatsen waar de gebruiker zijn tekst in kan typen.

Een frans op http://www.allhtml.com/forums/posts_list/topic:502684 heeft volgens mij het zelfde probleem maar ook geen oplossing.

Helaas heeft de klasse ListItem geen Controls property dus daar kan ik niet zo veel aan toevoegen. Zijn er nog andere mogelijkheden dan een custom RadioButtonList te maken?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:48

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zelf iets maken en RenderItem / Render overriden oid? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• mr_taipan
Ik heb nu een custom control gemaakt die in de constructor een object van het type vraag meekrijgt. Daarna heb ik de Render functie overschreven om alles precies zo te formatteren als ik dat zelf wil. Nu komt het volgende probleem om de hoek kijken.

De enquete moet natuurlijk wel ingevuld worden. Daarvoor wou ik een RequiredFieldValidator gebruiken maar die kan alleen een radiobuttonList valideren en niet losse gegroepeerde radiobuttons. ( Op zich is dat heel gek want als je naar de broncode kijkt van een gerendeerde html pagina dan zijn het ook losse radiobuttons)

Toen ben ik op het idee gekomen om een WebControlAdapter te schrijven voor een radiobuttonList maar ook dat zet weer geen zoden aan de dijk omdat ik dan de tekstboxen niet meer achter het antwoord kan plakken.

Is er hier misschien iemand met een Creative asp ingeving om of losse radiobuttons aan een validator te hangen of om textboxen in een radiobuttenlist te krijgen? _/-\o_

• gorgi_19

gorgi_19

Een CustomValidator met een ServerSideValidate?

• mr_taipan
Het zal wel uitdraaien op serverside validatie maar daar gaat het nu even niet meer om >:)

Ik zal het zo krijgen als ik het wil.
Ga nu proberen om aan een radiobuttonlist extra controls toe te voegen en dan met een webcontroladapter de radiobuttenlist te renderen.

• gorgi_19

gorgi_19

:?
Je kon geen RequiredFieldValidator gebruiken, dus wat is er dan mis met een CustomValidator (zo heet die class, niet eentje die je zelf bakt :P) ?

• mr_taipan
Ja dat zou ook kunnen maar ik heb ook een beetje javascript allergie :+

• gorgi_19

gorgi_19

mr_taipan schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:28:
Ja dat zou ook kunnen maar ik heb ook een beetje javascript allergie :+
Afaik heb je daar ook een property voor :+

• mr_taipan
Het is gelukt :Y)

Ik heb nu een custom control die voor elke vraag een radiobuttonlist en een requerdvieldfalidator toevoegd. Als er een textbox nodig is voor een een antwoord dan wordt deze aan de controllist van de radiobuttonlist toegevoegd.

De radiobuttonlist wordt door een custom RadioButtonListControlAdapter gerenderd die zelf uitzoekt of de textbox gerenderd moet worden of niet.

Mocht nog iemand weten hoe ik kan valideren of de textbox is ingevuld als het anders antwoord wordt gegeven mag het zeggen.
Pagina: 1