[PHP] Plaatje in tijdschema van een week laten zien

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met een website voor een radio station. Nu doet zich het volgende voor elke week van ma t/m vr. is er een DJ die van 16:00uur tot 19:00uur draait.
Uiteraard wil ik dit op de website kenbaar maken is het mogelijk om elke maandag en vrijdag van 16:00 tot 19:00 een plaatje te laten zien met daarin info over zijn programma ?

Ik weet eigenlijk wel zeker dat het mogelijk is maar ik heb geen idee welke functie dit kan, en zodoende weet dus ook niet waarop ik hier op GOT of google moet zoeken vandaar dus dit topic. Ik hoop dat iemand mij een beetje de goede richting in kan duwen met wat trefwoorden het zoeken verzorg ik dan zelf wel

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 00:09

TweakBoy

---

met php: time() de huidige tijd opvragen, duw dat in een date("H", time()) . Check of uitkomst tussen 16 en 19 ligt.. zo ja.. geef plaatje weer.. zo nee.. iets anders..

zet deze in een switch o.i.d. zodat je ook voor andere programma's wat leuks kan laten zien.

---

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Vraag met behulp van een van date functies van PHP op hoe laat het is en welke dag van de week, paar if-jes en je bent klaar? Zeer basic als je het mij vraagt, waar zit het knelpunt, wat lukt er niet dan?

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
iets a la?:

code:
1
2
3
if((date("D") == "Fri" or date("D") == "Mon") and date("H") >= 16 and date("H") <= 19){
   echo "Hier komt prentje"
}

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Het is niet dat het niet lukt ik denk ik kan het beter vragen misschien heeft php hier iets heel handigs voor neit dat ik 30 regels code heb terwijl het met bijvoorbeeld 5 kan
Erkens schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:53:
Vraag met behulp van een van date functies van PHP op hoe laat het is en welke dag van de week, paar if-jes en je bent klaar? Zeer basic als je het mij vraagt, waar zit het knelpunt, wat lukt er niet dan?

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Tnx! allemaal

Ik gaat hier even mee aan de gang denk dat dit wel gaat lukken
croontje schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:53:
iets a la?:

code:
1
2
3
if((date("D") == "Fri" or date("D") == "Mon") and date("H") >= 16 and date("H") <= 19){
   echo "Hier komt prentje"
}

[ Voor 5% gewijzigd door Multispeed op 20-02-2007 13:55 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

croontje schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:53:
iets a la?:

code:
1
2
3
   echo "Hier komt prentje"
}
Waarom niet date("w") gebruiken? veel handiger (en nog eens correct ook) vanwege eventuele taal problemen ;)
Verder zou ik voor de tijd G gebruiken en niet H

Verwijderd

Gouldian schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:53:
Het is niet dat het niet lukt ik denk ik kan het beter vragen misschien heeft php hier iets heel handigs voor neit dat ik 30 regels code heb terwijl het met bijvoorbeeld 5 kan

[...]
Misschien is het handig om bij het ontwikkelen de PHP handleiding open te hebben staan in je browser & daar te zoeken op iets van tijd en/of datum. Dan kom je al een heel eind..

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Zal ik zeker doen !
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:56:
[...]

Misschien is het handig om bij het ontwikkelen de PHP handleiding open te hebben staan in je browser & daar te zoeken op iets van tijd en/of datum. Dan kom je al een heel eind..

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Erkens schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:55:
[...]

Waarom niet date("w") gebruiken? veel handiger (en nog eens correct ook) vanwege eventuele taal problemen ;)
Je hebt 100% gelijk :)
Niet tegoei gekeken :p

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Erkens schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:55:
[...]

Alleen strftime houdt rekening met de locale. Taalproblemen zul je dus niet tegenkomen. Date('D') heeft wel als voordeel dat het iets leesbaarder is.

[ Voor 7% gewijzigd door GlowMouse op 20-02-2007 14:03 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je Waar hoort mijn topic? had doorgelezen, dan had je ook geconcludeerd dat het topic in Programming hoort... Echter dit niveau gaat echt niet open blijven bij de buren: dus preventief dicht!

Voortaan zelf wat meer moeite doen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.