Toon posts:

2e HD wil niet formateren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wordt weer eens helemaal gek…
`k heb mezelf getrakteerd op een 320gig HD, deze wilde ik aansluiten maar dat gaat dus niet zo makkelijk!

Het is een Baracuda 320gig schijf met standaard IDE aansluiting, ik heb nu alle opties geprobeerd. En het enige wat werkt is hem als primaire slave te zetten.
Nu herkend mijn comp hem wel maar ik kan hem niet formateren, mislukt constant.

Ik heb met Google gezocht maar zonder resultaat, ik heb ook al Part.magic 8 geprobeerd en uiteraard ook al via DOS etc. maar niets werkt tot nu toe.

Ik heb hem nu dus op de dezelfde IDE kabel als de 80gig schijf, en de DVD-RW op de 2e IDE kabel als secundaire master en de DVD-rom speler als secundaire slave. Dit is ook de enige manier dat ie herkend wordt.

Misschien iemand een makkelijke manier om zo`n 320gig HD te formateren ?

Bvd
André

Verwijderd

Ik heb laatst nog een 320gb seagate gedaan zonder probs okal was die external :/.

gewoon deze computer in rechte muisknop op de drive en dan zie je een format optie als het goed is :/

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-02 23:36

Emiel1984

Made in NL

Start->Configuratiescherm->Systeembeheer->ComputerBeheer->Opslag->Schijfbeheer

Staat er hier mischien niet iets interessants ?? Foutcode of iets dergelijks onder 'Status'

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er staat geen foutcode, daar had ik uiteraard al naar gekeken maar dat was ook niet de oplossing.
Cluster groote is 4kb, moet ik dat misschien aanpassen of moet ik de HD opdelen in 2 partities ?

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Je hebt wel winXP en minimaal service Pack 2 geinstalleerd ?

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, idd heb ik en alle udates altijd bijgehouden, dus dat kan het niet zijn.
Wat ik nog even kan proberen is hem alleen erin te zetten en vid de CD XP hierop proberen te gooien, maar andere sugesties zijn uiteraard altijd welkom, mocht dit ook niet lukken.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:58:
Ja, idd heb ik en alle udates altijd bijgehouden, dus dat kan het niet zijn.
Wat ik nog even kan proberen is hem alleen erin te zetten en vid de CD XP hierop proberen te gooien, maar andere sugesties zijn uiteraard altijd welkom, mocht dit ook niet lukken.
In een andere pc proberen te formateren ?? Mischien is je OS gewoon niet stabiel genoeg meer ..

[LTS][MTS][HTS]

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-02 14:53
Is het ding te formatteren als alleen je CD/DVD app. aan 1 kabel hebt hangen, en je nieuwe HD aan een andere kabel, ZONDER andere IDE/SATA spullen aan te sluiten? Probeer er eens een OS op te zetten op die manier. Controleer ook evt. jumpers en BIOS instellingen.

Je zegt over het formatteren:
mislukt constant
Betekent dit dat je computer er niet mee begint, of dat hij het niet af kan maken, dus er halverwege mee ophoudt / er mee doorgaat tot het einde maar dat de partitie(s) dan niet bruikbaar zijn?

[ Voor 33% gewijzigd door Recursio op 20-02-2007 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Door: Recursio , hij formateerd hem in DOS helemaal, en als ie klaar is zegt ie dat het mislukt is !

Ik had gehoopt dat iemand het probleem herkende, maar dat is jammer genoeg niet zo.
ik zal hem idd vanavond even helemaal alleen aan m`n IDE kabel hangen en dan hopen dat ik hem kan formateren via XP in de cd-drive.
En zal daarna proberen van deze schijf de secundaire meester te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou alles weer geprobeerd maar niets werkt echt lekker, is er nog niemand met een ID ?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:29

E-Vix

Nu met sneeuw!

Wat zegt windows als je hem probeerd te formateren?
Heb je er uberhaupt al een partitie op aangemaakt?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-02 23:40
Als je in DOS geprobeerd hebt te formatteren en dat lukt niet dan zal er weinig aan de hand zijn met ze Windows lijkt me......

Dan kan je alleen nog maar concluderen dat de schijf gaar is, of je ide kabel niet lekker is... Eventueel iets met je voeding waardoor die niet lekker op spanning komt dus je kan eventueel een andere Molex stekkah proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, het zou de voeding kunnen zijn, gister bij een vriend geprobeerd, alles was in 10sec. klaar !!
Dus heb 3 partities aangemaakt (3x 100gig) en geformateerd, later weer in mijn comp. gestoken en wat denk je...
Eeerrrgggg traag met opstarten en loopt alsnog vast.
Volgens mij is het m`n voeding, ik heb maar 300Watt en gister geprobeerd met een 520watt voeding.
zal straks tussen de middag als ik thuis ben even proberen om alle andere apparaten uit te schakelen (DVD-Rom en DVD-RW spelers) Wordt vervolgt...
btw IDE kabel is gewoon goed en de schijf zelf ook.
Pagina: 1