Toon posts:

Medion externe HDD niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een hele tijd geleden heb ik bij de lokale Aldi een Medion externe HDD gekocht. Het gaat om het typenummer MD 90046. Het probleem is dat de HD niet herkend wordt door mijn laptop en pc. In de handleiding staat dat de HD zich automatisch moet installeren en herkend moet worden, maar dit gebeurd niet. Ik heb opo de website van Medion naar drivers gezocht, maar ze hebben alleen drivers voor windows 98 beschikbaar. Ook op de bijgeleverde CD staat enkel een driver voor windows 98, terwijl ik zelf windows XP draai.

Toen ik hem net had werkte alles perfect en heb ik er een boel waardevolle informatie in opgeslagen, maar die kan ik nu niet meer bij. Deze wil ik ook absoluut niet kwijtraken. In de tussentijd heb ik geen bios upgrade o.i.d. gemaakt van mijn pc.

- Via google las ik dat het probleem via systeembeheer > opslag > management opgelost zou
kunnen worden, maar ook hier vindt windows geen HD.
- Ook heb ik geprobeerd om hem in een andere usb poort te gebruiken, maar geen effect.
- Ik heb hem in mijn laptop en in mijn pc geprobeerd, allebei niet herkend.

Heeft iemand misschien een idee voor een oplossing?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hoor je de HDD wel opspinnen?
Staat er wel een (onbekend) USB apparaat in apparaatbeheer?

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:20

Beugelfles

I love rusty spoons

Hoe lang geleden? waarschijnlijk is het een IDE schijf? Garantie?

Met hierboven, spint hij op? is je voeding misschien kapot?

Je kan de schijf uit de behuizing halen en direct aan de molex en ide kabels in je pc hangen. Dan heb je waarschijnlijk meer mogelijkheden om met data recovery programma's aan de slag te gaan.

Het programmatje 'Getdataback for NTFS' heeft mij al eens geholpen om data te recoveren van schijven waar iets mee aan de hand was.

[ Voor 15% gewijzigd door Beugelfles op 20-02-2007 22:30 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
Met de voedingis denk ik niets aan de hand. Het blauwe led lampje brandt en hij draait gewoon rond.

Voor de garantie zou ik even moeten kijken, maar ik denk dat wanneer ik hem terugstuur de data verloren gaat.

Een programma zou mss kunnen helpen, maar dan zou mijn pc hem toch eerst moeten herkennen?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
USB kabel stuk?
Zoals Grolschbeugel zegt, probeer de drive eens zo in je pc te hangen als slave gejumperd en bekabeld.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik eens proberen, iig bedankt!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:02
Ik vind het erg vreemd dat de drive niet gewoon werkt als je hem aansluit.

Ikzelf heb exact dezelfde hardeschijf, en deze werkt op vrijwel elke computer, in ieder geval op de vele pc's die ik heb getest. Indien er Microsoft Windows XP op de computer staat is het geen probleem, en installeert de drive zichzelf.

In jouw geval gebeurd dit dus niet, zie je wel dat de hardeschijf is aangesloten (melding etc.)? Geeft Windows een (fout)melding zodra je hem aansluit? En als je hem aansluit en bij apparaatbeheer kijkt, is er dan een apparaat bijgekomen? Ik zou als eerste de USB kabel nakijken, en nakijken of je (de juiste) adapter hebt aangesloten (eentje van FSP Group inc.). Brand het blauwe lichtje op je externe HD als je de adapter aansluit? Hoor je de hardeschijf opspinnen?

Indien je er zeker van bent dat de hardeschijf helemaal niet meer werkt, en je hebt het aankoop bewijs nog, dan zou je aanspraak kunnen maken op de garantie (3 Jaar).

edit:

Ik lees weer eens niet goed, het blauwe lampje brand dus, en hij spint op, dan blijft de USB kabel nog over. Ikzelf heb de hardeschijf op 19-01-2006 gekocht, in die maand is hij naar mijn weten verkocht bij de Aldi, dus de kans is groot dat je nog garantie hebt.

Neem anders contact op met de service lijn: 0900-6334660 of mail naar PC-infoNL[apenstaarte]medion[bolletje]com

Hun postadres is (zoals vermeld op de garantie kaart):

Medion Service Center
Postbus 7140
5980 AC Panningen
Nederland

[ Voor 21% gewijzigd door AndriesLouw op 22-02-2007 20:50 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

Verwijderd

Topicstarter
We hebben eens goed naar de usb kabel gekeken en deze was idd kapot!
We hebben hem nu vervangen en hij werkt weer naar behoren ^^

Heel erg bedankt voor jullie hulp ^^

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Eeuwige roem naar Groschbeugel!
Pagina: 1