Toon posts:

[HP laserjet 4100tn] melding toner bijna op.....

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op de HP laserjet 4100tn op me werk verschijnt er de melding dat de toner bijna op is. Het gekke is de toner is nog niet zolang geleden nog vervangen op zich geen probleem, maar het lijkt erop dat de melding is blijven hangen. Na het opnieuw opstarten van de printer verschijnt het bericht opnieuw.

Ik heb de software HP Care gedownload voor het bekijken van o.a de inkt status van de catridge, deze staat op 15%.
Terwijl de andere printer (HP laserjet 4050tn) een lagere waarde heeft en deze melding niet geeft.

Iemand een idee of tip??

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:57

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Je kunt sowieso instellen dat je gewoon wilt door printen bij die melding, tenminste dat heb ik hier op onze 4050 gedaan.. Verder kan de toner even schudden ook al een stuk helpen, dan gaat ie nog best lang mee. :P
Dat die melding al vrij vroeg komt was mij ook al eens opgevallen maar er is weinig aan te doen volgens mij...

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-02 14:36
ja kan je gewoon instellen,
hier op het werk ook een paar van die printertjes staan.

als ie helemaal leeg is geeft hij dat wel aan :9

Verwijderd

Topicstarter
Beekforel schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:46:
Je kunt sowieso instellen dat je gewoon wilt door printen bij die melding, tenminste dat heb ik hier op onze 4050 gedaan.. Verder kan de toner even schudden ook al een stuk helpen, dan gaat ie nog best lang mee. :P
Dat die melding al vrij vroeg komt was mij ook al eens opgevallen maar er is weinig aan te doen volgens mij...
Toner ook geschud (terwijl die niet leeg is)
zelfde melding verscheen weer na het schudden.
Dat is dan een bugje van HP waarschijnlijk.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:40
Schudden doet niks aan de elektronica hoor. ;)
Normaal kan je het in het service menu resetten, dan denkt hij dat er een nieuwe toner inzit.
Vraag me wel niet meer hoe je daar moet geraken, lang geleden dat ik nog aan zo'n bak gewerkt heb :)

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:12:
Schudden doet niks aan de elektronica hoor. ;)
Normaal kan je het in het service menu resetten, dan denkt hij dat er een nieuwe toner inzit.
Vraag me wel niet meer hoe je daar moet geraken, lang geleden dat ik nog aan zo'n bak gewerkt heb :)
haha, weet ik.
Ik heb de printer ook helemaal uit en aan gezet. (soort van resetten)
Maar melding blijft.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:40
Nah, da's niet resetten hoor. :)

Heb maar effe voor je gezocht:
HP Laserjet 4100 series service mode
1 While turning on the printer, hold down SELECT and CANCEL JOB until all of the lights on the control panel are lit.
2 Press the right side of the MENU key, then press SELECT. The message SERVICE MODE temporarily appears and will reappear when the printer completes the initialization process.
3. Press [Menus] once to display SERVICE MENU.
4. Once it says SERVICE MENU press ITEM to scroll through service mode items.
5. To exit the service mode, press GO.
Note: If READY appears in the control panel, the keys might have been released too soon, or the wrong keys were pressed.

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-01 07:43
Een 4100 ziet zelf dat er een nieuwe toner in zit, een 4050 niet. Ookal haal je bij de 4100 de toner eruit en zet je dezelfde ( half ) lege toner er weer in, dan ziet hij het niet als een nieuwe toner. In het servicemenu kan je als het goed is vertellen wanneer hij moet gaan mekkeren over de toner :) Zie Fire69 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Mattie84 op 20-02-2007 20:39 ]

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:57

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mattie84 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:38:
Een 4100 ziet zelf dat er een nieuwe toner in zit, een 4050 niet. Ookal haal je bij de 4100 de toner eruit en zet je dezelfde ( half ) lege toner er weer in, dan ziet hij het niet als een nieuwe toner. In het servicemenu kan je als het goed is vertellen wanneer hij moet gaan mekkeren over de toner :) Zie Fire69 ;)
Ik heb vorige week de toner vervangen in de 4050 op kantoor en toen zag de printer prima dat er weer een volle toner in zat hoor?

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:04:
Nah, da's niet resetten hoor. :)

Heb maar effe voor je gezocht:

[...]
Bedankt voor het zoeken.

Ik heb gisteren de service mode opgestart, maar in het die modus kon ik niet de toner instellingen zien.
Ik kon wel allerlei andere instellingen veranderen zoals de service nummer, het totaal uitgeprinte pagina's etc.. maar geen toner instellingen.
Pagina: 1