Vraag over Photoshop --> Dreamweaver tables...

Pagina: 1
Acties:

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:57
Hey mensen,
Ik ben echt een noob in het maken in websites, maar ben nu al een tijd bezig om het grafisch zo voor elkaar te krijgen dat het een beetje er uit ziet.
Ik heb een web layout gemaakt in photoshop, alles gesliced en daarna "save for web" gedaan.
Zo ziet het er uit:
Afbeeldingslocatie: http://almelo.googlepages.com/test.jpg

Wat ik nu wil is dat wanneer er op een knop geklikt wordt, dat de data uit een pagina in het witte vlak terecht komt. Ik heb echt geen enkel idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen want als ik de "save for web" pagina in dreamweaver open, heeft PS alles in tabellen neergezet en ik vervolgens geen enkel idee meer heb hoe ik verder moet. Allerlei tutorials op internet helpen me niet verder, vandaar deze post...

Dank voor de antwoorden. :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Begin in Dreamweaver (laat tabellen eigenlijk met rust) en knip je plaatjes dusdanig uit dat je die als losse onderdelen op je website kan plaatsen (dus slice for web is not-done).

Om je teksten in het witte vlak weer te geven, kan door middel van je pagina efficient opdelen en dus elke pagina apart te maken. Of je maakt gebruik van een iframe waarin je steeds verwijst naar veschillende pagina's (die dus alleen je "body" tekst bevatten).

Ik mis echter een opzet van html code (tussen [code=html][/] tags) waarin je aangeeft wat je zelf al hebt geprobeerd :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 18:59
Tja, slicen in Photoshop is weliswaar handig, maar als je geen kennis hebt van degelijk HTML (of in ieder geval al goed thuis bent in Dreamweaver) dan weet je niet hoe je mooi zou kunnen slicen.

Zoek eens op internet naar HTML-cursus. Wat je wil moet of dynamisch, of je moet de hele layout als een boven- en onderframe indelen. Helaas zijn frames niet echt bijdetijds.
Kortom, zoals BtM909 al zei, ga je eerst eens verdiepen in HTML en bij voorkeur meteen CSS. Daarna ga je dan in Photoshop visuals maken. Werkt veel handiger!

[ Voor 12% gewijzigd door Savantas op 20-02-2007 13:22 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)