Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Installatie] Richting verrekijker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een schoolproject (Kunstacademie) zijn we bezig om een installatie te maken. We willen mensen door een verrekijken later kijken. We hebben alleen digitaal een x en een y positie nodig van de richting die de verrekijker opkijkt.

De verrekijker mag draadloos zijn, maar mag eventueel ook op een "statief" staan. Hoe zouden jullie dit oplossen? Hoe krijg ik dit soort gegevens in de computer?

(Ik had dit topic al in een ander forum gezet, maar was verkeerde forum, mijn excuses)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:30

bonzz.netninja

Niente baffi

die positie moet dan toch iets ten opzichte van een vast punt zijn? Maar eigenlijk is je verhaal zo wazig dat ik me er niks bij kan voorstellen. Schets eens wat context voor ons?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Wil je een verrekijker op afstand bekijken oid.? :?
Er zijn iig zat projecten te vinden op internet waarmee je een beweegbaar statief kunt maken, zodat mensen met een joystick op een tv het beeld kunnen bekijken...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• fdisk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 14:11

fdisk

XBL: fd1sk

Volgens mij wil de TS niet de verrekijker op afstand bedienen maar een handbediende verrekijker uitlezen voor wat betreft kijkrichting.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
richting met x en y? Dan zal je een beginpunt moeten hebben. Of een poolcoördinaat (hoek en lengte). Sterker nog; een verrekijker is natuurlijk geen vector (afgezien van de DepthOfField) dus eigelijk heb je alleen een beginpunt(oorsprong) en een hoek nodig.

Mijn tip; Schrijf DUIDELIJK op wat je wil want ik (en de rest) snap er geen reet van :p

[edit]

heel fijn dat je de 'posititie' wil weten, maar met X en Y heb je nog steeds niets...

[ Voor 12% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 20-02-2007 11:27 ]

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Ik dacht eerst aan een tilt sensor, maar das niet handig.

Ik zou een statief maken met 2 potmeters als sensoren. Dan die uitlezen met een Atmel uC en dat serieel doorsturen naar een pc.

Denk dat dat een goede oplossing zou zijn. Simpel en doeltreffend.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:25

Rmg

tilt sensor icm digitaal compas? :+

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

E-Vix

Nu met sneeuw!

Koop een wat oudere joystick en sloop deze open. Als het goed is zitten hier 2 schuifpotmetertjes in om de positie van de joystick te bepalen. Als je deze nu gebruikt op het statief waar de verrekijker op staat, dan kan je vanuit perfect de x en y coordinaat uitlezen. Je hebt geen aparte (zelfgemaakte) hardware en zelfgeschreven stuurprogramma's nodig.
Je zou zelfs de knoppen van de joystick nog ergens voor kunnen gebruiken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10 19:17
Als ik het goed begrijp wil je een verrekijker op een in x en y richting bewegend statief zetten. en doormiddel van software bepalen waar de verrekijker op gericht wordt. waardoor jij bepaalt waar de " kijker" naar kijkt en daardoor kunstobjecten op grote afstand in de aandacht kunt zetten.

Leuk idee. zoek eens naar de sentry-gun, of nee hier ik doe het wel voor je: http://www.thesentrygun.com/

Je zou makkelijk met servo's een soort robot-arm kunnen maken ----> zie mijn topic robot-bouwen Robot bouwen voor bewonderaars (beginners)

dan zou je de boel moeten calibreren, vaste punten instellen waar de servo's naartoe moeten draaien.

Het is dus maar welke kant je op denkt.. bepaalt de verrekijker waar de kijker naar kijkt, of wil je met behulp van knopjes de kijker laten bepalen waar de verrekijker heendraait. Dus knopje " kunstobject 1" en knopje " schilderij achteraan"

Leuk idee !!!

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Wat is er niet handig aan een tilt sensor? met een compass erbij, prima oplossing dunkt mij.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Koop een Wii mote en sluit die op een pc aan zou ik zeggen :)

Maar dan weet ik alleen niet of je de data ook kan uitlezen of alleen gebruiken als muisbesturing.

[ Voor 45% gewijzigd door Dutch_Razor op 20-02-2007 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
roborobbie schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:59:
Als ik het goed begrijp wil je een verrekijker op een in x en y richting bewegend statief zetten. en doormiddel van software bepalen waar de verrekijker op gericht wordt. waardoor jij bepaalt waar de " kijker" naar kijkt en daardoor kunstobjecten op grote afstand in de aandacht kunt zetten.

Leuk idee. zoek eens naar de sentry-gun, of nee hier ik doe het wel voor je: http://www.thesentrygun.com/

Je zou makkelijk met servo's een soort robot-arm kunnen maken ----> zie mijn topic robot-bouwen Robot bouwen voor bewonderaars (beginners)

dan zou je de boel moeten calibreren, vaste punten instellen waar de servo's naartoe moeten draaien.

Het is dus maar welke kant je op denkt.. bepaalt de verrekijker waar de kijker naar kijkt, of wil je met behulp van knopjes de kijker laten bepalen waar de verrekijker heendraait. Dus knopje " kunstobject 1" en knopje " schilderij achteraan"

Leuk idee !!!
Dat is precies wat ik wil. Ziet er goed uit die gun. Is zeker bruikbaar. Ik vind een joystick ook een goed idee. Zijn er joysticks die als muis reageren of waarvan de waarden in Flash uit te lezen zijn?

Wii Controller heb ik ook over na gedacht. Vindt ik nog steeds interessant. Is ook een optie die ik ga onderzoeken.

Mijn excuses voor mijn late reactie. Ben net verhuist en heb nog geen internet op de lokatie waar ik woon.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 13:28 ]

Pagina: 1