Toon posts:

[Vista] Extern bureaublad wel te bereiken? *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voornemens om Vista Home Premium aan te schaffen maar daar zit de externe bureablad functionaliteit niet op. Die zit enkel op Business en Ultimate.

Mijn vraag was of het bureablad op afstand (van de vista Home Premium computer) dan wel te bereiken is voor andere computers met de functionaliteit extern bureablad of dat je het en niet kan opstarten en niet kan bereiken.

Vraag 2: zijn hier redelijke alternatieven voor of ben ik genoodzaakt ultimate of business aan te schaffen?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Op je 1e vraag: Als jij thuis Home Premium hebt draaien en je wil vanaf een Ultimate verbinding maken, dan gaat dat niet. Je moet nl. op de pc die je wil overnemen van afstand de instelling doen dat dit toegestaan is en dat zal dan niet gaan onder Home Premium.

2. Zoek eens op remote desktop of zo.. Hier zijn genoeg alternatieven voor te vinden (ook freeware).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik zet even het OS in de topictitel. Zie alle andere topictitels en natuurlijk Windows Clients - Policy voor waarom.

Op vraag 1 heb ik geen antwoord, maar ik kan me niet anders voorstellen dan dat het kan: [google=mstsc.exe vista home] bevestigd dit ook middels http://msmvps.com/blogs/b...7/02/06/rdp-in-vista.aspx
edit:
Ik las het net andersom. Het bureaublad van Home krijg je er "natuurlijk" niet mee te zien.

Vraag 2: zie de vele discussies daarover in dit subforum en vooral in Client Software Algemeen. O.a. vnc. Denk dan natuurlijk wel aan een goede beveiliging, incl. encryptie. Werk bijv. over SSH, maar ook daar zijn waarschijnlijk genoeg tips voor te vinden :)

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 20-02-2007 10:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Top, dank je wel. Ik was in de veronderstelling dat het bereiken van het bureaublad wel zou gaan maar het bereiken van een ander bureaublad vanaf de Vista Home Premium pc niet (vanwege het missen van het progje).

Helaas, toch maar even doorsparen dus.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

offtopic:
Eigenlijk is het jammer, dat in Home Premium geen Remote Desktop zit, je wil toch je HTPC kunnen overnemen met je laptop, zodat je er niet altijd zo een lelijke muis en toetsenbord bij hebt staan...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Opletten dat VNC en vele medekornuiten het nog niet doet onder Vista.
laat maar, dat is als ik even google blijkbaar niet (meer) waar.

[ Voor 34% gewijzigd door Kuhlie op 20-02-2007 11:24 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Huh? Wat wil je nu eigenlijk? In je 1e post lijkt het alsof je thuis Vista Home Premium hebt en die vanaf (bijv.) je werk wil bereiken. Dit kan iig niet.
In je 2e post lijkt het meer alsof je vanaf een Home Premium een andere pc met Business/Ultimate wil overnemen. Dit kan wel gewoon (iig onder XP kun je met een Windows XP Home machine een pc overnemen die XP Prof. draait).
Even samengevat (thuis is de pc die je wil overnemen, werk is de pc waarmee je je thuispc wil overnemen):

Thuis: Home Premium
Werk: Business/Ultimate
Dit gaat niet.

Thuis: Business/Ultimate
Werk: Home Premium (of welke versie dan ook)
Dit gaat wel.

De pc die je wil overnemen vanaf afstand moet dus Business/Ultimate draaien. Het besturingssysteem op de pc die je gebruikt om de thuis-pc over te nemen is niet interessant. Zelfs een Windows 98 machine kan een Windows XP Prof. machine overnemen als je even het Remote Desktop programmaatje installeert wat je van de site van MS kan downloaden (of dit met Vista nog gaat weet ik niet). Dit wil dan niet zeggen dat je vanuit die XP Prof. pc de Win98 pc kan overnemen aangezien die geen "server"-functies heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-02-2007 11:28 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1