Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista] operating system not found

Pagina: 1
Acties:

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Ik heb gisteren iets verkeerd gedownload en dat heeft mijn computer echt direcht naar de keel gegrepen.
Taakbeheer en al die dingen werkten niet meer.
Erger probleem is dat ik niet meer kan booten, ik krijg de melding 'operating system not found'.
Ik heb gelezen dat knoppix goed is in zulke toestanden, ben dat nu ook aan het downloaden, is wel 4gig dus dat gaat efkes duren :z .

Maar werkt die knoppix wel met vista.
Wat ik ook niet snap is hoe die spyware/virus zo rap mijn systeem naar de knoppen kreeg.
Ik heb AVG 7.5 staan en de windows defender zooi stond ook aan.
Moet ik nu nog meer beschemingsprogrammas draaien, ik dacht dat vista veilig was }:O

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 11:17
Kan je windows niet restoren naar een recovery point toen die het nog wel deed (met de vista DVD/CD). Of herstellen met de DVD. En anders zou ik de boel gewoon opnieuw installeren, dan ben je in ieder geval zeker dat alle virussen weg zijn (hopelijk heb je wel een backup van je data)

[ Voor 4% gewijzigd door s441558 op 20-02-2007 09:50 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• crazyheinz
Dat is juist het probleem, heb een boel data die ik echt nog nodig heb, zoals een taak die ik morgen moet afgeven :'(

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

crazyheinz schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:51:
Dat is juist het probleem, heb een boel data die ik echt nog nodig heb, zoals een taak die ik morgen moet afgeven :'(
Daarvoor is (oa) Knoppix erg geschikt. Je kan de disk eenvoudig mounten en hebt in ieder geval weer leesrechten op je filesystem.

Zou je eventueel nog kunnen proberen om een fix van de mbr uit te voeren ?
Misschien is dat voldoende om weer te kunnen booten...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 13:52
crazyheinz schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:45:
Ik heb gelezen dat knoppix goed is in zulke toestanden, ben dat nu ook aan het downloaden, is wel 4gig dus dat gaat efkes duren :z .
Ik hoop wel dat je het goede aan het downloaden bent, de knoppix live cd is ongeveer 700 MB iso.
Brand een cd'tje en je kunt ervan booten.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:05
crazyheinz schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:45:
Ik heb gisteren iets verkeerd gedownload en dat heeft mijn computer echt direcht naar de keel gegrepen.
Taakbeheer en al die dingen werkten niet meer.
Erger probleem is dat ik niet meer kan booten, ik krijg de melding 'operating system not found'.

Maar werkt die knoppix wel met vista.
Wat ik ook niet snap is hoe die spyware/virus zo rap mijn systeem naar de knoppen kreeg.
Ik heb AVG 7.5 staan en de windows defender zooi stond ook aan.
Moet ik nu nog meer beschemingsprogrammas draaien, ik dacht dat vista veilig was }:O
Boot eens van je Vista DVD? Je hebt een zeer slimme restore funcitie in Vista zitten tegenwoordig. Neemt niet weg dat mij BSOD niet gezien werd...maar de melding OS not found kon hij bij mij wel oplossen.

Boot van Vista DVD-> bij land instellingen OK-> dan onderin Computer Herstellen-> nu gaat hij zelf analyseren en komt met een oplossing.

• crazyheinz
Je hebt er blijkbaar een dvd van ook, zal maar de cd downloaden zeker :p
Ik ga jullie tips proberen.
Al zeer bedankt! :)

• scartsjer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-03-2018
je kunt de windows instalatie starten .. dan vraagt ie 2x om restoren .. de eerste x zeg je nee want die werkt niet .. de 2e x druk je op R.. dat is iig bij windows xp het geval....

mocht dit niet werken .. andere hd pakken .. win installeren .. andere hd aansluiten data dr afhalen ..

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:05
scartsjer schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:00:
je kunt de windows instalatie starten .. dan vraagt ie 2x om restoren .. de eerste x zeg je nee want die werkt niet .. de 2e x druk je op R.. dat is iig bij windows xp het geval....
Dat is inderdaad de XP variant...voor Vista is dit heel anders geworden met een GUI en veel meer opties. Helaas heb ik de optie zoals hij er was voor XP (doe een complete reparatie door het opnieuw schrijven van je XP bestanden duurde 45min) nog niet gevonden in Vista.

Vista is enorm gevoelig voor een verkeerde driver en BSOD schermen:s elke keer als ik bijna zeg "nu is hij klaar om in een image gepakt te worden" krijg ik een BSOD omdat er dan hardware niet goed is. Bij mij draait het dus ook nog niet vlekkeloos...

• crazyheinz
ben nu opstartherstel aan het doen, maar dat duurt eeuwig. Ik kan het ook niet annuleren want dan krijg ik een melding dat het niet geannuleerd kan worden...

• crazyheinz
Ik zie nu juist dat mijn bios volledig gereset is, en het leuke is dat ik een raid0 config draaide.
Dus dat zal nu ook wel volledig om zeep zijn...

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

crazyheinz schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:14:
Ik zie nu juist dat mijn bios volledig gereset is, en het leuke is dat ik een raid0 config draaide.
Dus dat zal nu ook wel volledig om zeep zijn...
Nope, als jij de raid weer exact zo defnineert als dat ie was, pakt windows hem automatisch weer op. Kijk ook anders hier even of in de faq hoe dit op te lossen. Verder veel sterkte.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• crazyheinz
Indd sparhawk, hij doet het weer. Merci :)
Iedereen bedankt voor de hulp :)
Bestandjes van pc halen en hernieuw installeren :9
Pagina: 1