[XP] Retail en OEM licentie van PC switchen?

Pagina: 1
Acties:

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
De situatie is als volgt:

Ik heb 2 pc's en 2 licenties voor XP

PC A: 1 retail licentie
PC B: 1 OEM licentie (XP MUI)

Kan/mag ik de OEM licentie (XP MUI) op PC A installeren? En bijgevolg de retail licentie op PC B installeren? Ik heb de OEM licentie nog maar één keer geactiveerd.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het zal wel kunnen, maar officieel mag het niet. OEM is machine specifiek i.t.t. retail.

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 20-02-2007 09:18 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• RedC
Maar OEM licenties (ook voor XP) mogen nu toch los verkocht worden? Dat was wat de leverancier me vertelde

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RedC schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:20:
Maar OEM licenties (ook voor XP) mogen nu toch los verkocht worden? Dat was wat de leverancier me vertelde
Voor Vista mag dat, of dat voor XP zo is weet ik niet. Maar ik dacht dat je de OEM licentie van PC B wou verplaatsen, ik las niets over het kopen.

Maar ook na kopen van een OEM versie mag je hem alsnog maar op één PC installeren

Lees de licentie voorwaarden bij Microsoft eens na wat betreft OEM zou ik zeggen

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 20-02-2007 09:25 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• RedC
Heb je goed gelezen :)
Maar als ze nu ook los verkocht worden dan wil dat zeggen dat je ze op eender welke pc zou kunnen zetten.

Daarom kon ik het me moeilijk voorstellen dat ze moeilijk zouden doen als ik de licenties op mijn pc's verwissel.

De reden van de wissel is omdat de OEM een MUI is en ik heb zo m'n twijfels over de updates van Windows. Aangezien (vermoed ik toch) updates meestal eerst in het Engels uit worden gebracht en m'n XP MUI in't Nederlands staat, vrees ik dat dit een soepje gaat worden.