Heatsinks op geheugen maken contact

Pagina: 1
Acties:

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Topicstarter
Ik heb 2 geheugenbankjes van Kingston met heatsinks erop (worden zo geleverd). Wanneer ik ze plaats in dualmode op mijn moederbord, dan komen de heatsinks van de twee geheugenbankjes tegen elkaar.

Is dit een ramp? Of geven de heatsinks geen spanning door?

I'm just taking care of business

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-01 14:13

Dionysus007281

Spank my monkey!

Ze geven geen spanning door. Het enige gevolg zou eventueel kunnen zijn dat ze hun warmte iets minder goed kwijt kunnen maar dat zal ook wel meevallen.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
er is een hele simpele oplossing voor. Ik neem aan dat je 4 geheugen sloten hebt. plaats 1 module in 2de slot en de andere in het 3de slot.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

CodeConnected schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:53:
er is een hele simpele oplossing voor. Ik neem aan dat je 4 geheugen sloten hebt. plaats 1 module in 2de slot en de andere in het 3de slot.
Lees zijn TS eens., dan is hij dual channel kwijt.

Overigens vind ik het wel gek dat dual channel juist naast elkaar is, normaal moet je 1 plaats er tussen laten.

Als je boot, is je geheugen breedte 128bit of 64bit?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Snakiej schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:58:
[...]
Overigens vind ik het wel gek dat dual channel juist naast elkaar is, normaal moet je 1 plaats er tussen laten.
Enkele fabrikanten (oa Abit naar ik meen) hebben de sloten zo geplaatst dat twee reepjes in DC naast elkaar zitten.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Inderdaad ook met sommige DFI borden (nf3 ultra-d bijv.) kun je alleen dual channel draaien als je de sloten gebruikt die naast elkaar zitten.

Overigens kan het volgens mij geen kwaad dat de heatsinks elkaar raken. Het enige wat er kan gebeuren is dat het geheugen erg warm wordt of als het erg dikke heatsinks zijn kan het geheugen doorbuigen en afbreken. Alleen dat laatste zal wel niet het geval zijn als het de standaard heatspreaders zijn.

• CodeConnected
Probeer maar eens....
Als het goed is heeft hij nog steeds dual channel

Ook al heeft hij hem dan in verschillende kleuren zitten.

Dit is een bekend truukje wat meestal werkt, Dit truukje word voor overclocken gebruikt de kans is namelijk groter dat je dan hogere snelheden haalt.

Verwijderd

Nee hoor, voor het overclocken is het belangrijk dat de geheugen reepjes zo dicht mogelijk bij de geheugen controller zitten. Dat geeft namelijk meer marge voor slechtere signalen (oftewel hogere clockspeed op lager voltage als anders het geval zou zijn) en meer marge voor een lagere latency.

Dichter bij de geheugen controller is veel meer waard als dat kleine beetje extra koeling, en wil je meer koeling dan mik je er gewoon en krachtigere fan op.

Om de TS z'n vraag te beantwoorden: Nee dat kan helemaal geen kwaad, lekker laten zitten zo.

De kleurcodes en welk slot welk kanaal is wordt voor 100% bepaald door degene die het moederbord ontwerpt. Daar zijn geen enkele regels voor en kan zelfs van model tot model verschillen ook al is het hetzelfde merk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 16:49 ]

• CodeConnected
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:48:
Nee hoor, voor het overclocken is het belangrijk dat de geheugen reepjes zo dicht mogelijk bij de geheugen controller zitten. Dat geeft namelijk meer marge voor slechtere signalen (oftewel hogere clockspeed op lager voltage als anders het geval zou zijn) en meer marge voor een lagere latency.

Dichter bij de geheugen controller is veel meer waard als dat kleine beetje extra koeling, en wil je meer koeling dan mik je er gewoon en krachtigere fan op.

Om de TS z'n vraag te beantwoorden: Nee dat kan helemaal geen kwaad, lekker laten zitten zo.

De kleurcodes en welk slot welk kanaal is wordt voor 100% bepaald door degene die het moederbord ontwerpt. Daar zijn geen enkele regels voor en kan zelfs van model tot model verschillen ook al is het hetzelfde merk.
Nee tog heb je daar niet gelijk in.

Ik moet je eerlijk vertellen dat ik niet meer helemaal weet waarom dat nou was. maar Coolaler(Hele bekende taiwanese overclocker) die heeft daar ooit wel een heel verhaal over gepost en ook als je kijkt naar zijn systemen dan heeft hij ALTIJD zijn geheugen in slot 2 en slot 3 zitten.

voorbeeld
http://www.iamxtreme.net/.../e6600s6/L628B/2232_5.JPG
http://www.iamxtreme.net/coolaler/dfiinfinity975x/16.JPG

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Verschilt per mobo joh , mijn planken zitten in 2&4,,

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Topicstarter
Ik heb het nogmaals gecheckt in de manual van mijn Epox moederbord en dualmode is wanneer de gehuegenbankjes in slote met gelijke kleuren geplaatst worden. En deze zitten naast elkaar op het moederbord.

Bedankt voor jullie hulp. Ik weet nu dat het in ieder geval geen kwaad kan dat de heatsinks contact maken.

I'm just taking care of business

• CodeConnected
jah dat klopt op Maar Er is Geeen 1 moederbord waar kleur 2 en 3 gelijk zijn!!

je hebt of 1 2 en 3 4 de zelfde kleur Of 1 en 3, 2 en 4.
En toch heb je dan dual channel als je op bankje 2 en 3 gebruikt!
en dat is als je namelijk 4 bankjes wil gebruiken dat je dus overal dual channel hebt(dus dan heb je ook dual channel tussen kleur 1 en kleur 2.)

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Dan doe je er een reepje plastic tussen. Er loopt wel stroom doorheen volgens mijn polsbandje xD

Verwijderd

Gamo schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:22:
Dan doe je er een reepje plastic tussen. Er loopt wel stroom doorheen volgens mijn polsbandje xD
Hoe kan dat nou? Die heatspreaders zijn niet eens verbonden met een elektronisch contactpunt van het geheugen. Hoe kan er dan stroom doorheen lopen?
Pagina: 1