Advanced Filename Editing software

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-07 15:56
Hallo,

Ik ben op zoek naar software waar je bestandsnamen mee kunt aanpassen. En dan bedoel ik hele mappen in 1 keer. (denk aan mp3's) Ik heb al het een en ander aan demo versies gevonden, en aangezien dit stuk software voor mij een MUST is ben ik het ook bereid te kopen. Er zijn alleen een aantal eisen die ik stel en momenteel kan ik die niet in 1 pakket terug vinden. Ik moet dus meerder software pakketten kopen om te doen wat wat ik wil.

Ik had dus gehoopt dat er tweakers waren die ervaring met dit soort software hebben. Ik zal hieronder een lijstje zetten met "eisen/voorwaarden" die ik stel/nodig heb.

- Underscores en andere tekens veranderen in spaties.
- Eerste letter van elk woord een Hoofdletter. (mag in 2 stappen: alles klein - Proper casing)
- String toevoegen/verwijderen (een stuk wat je aangeefd of iets als de laatste 3 caracters
- String wijzigen
- Het programma moet vanuit een explorer achtige omgeving werken. dus niet vanuit het contex menu. (mocht je een progje kennen wat wel zou werken voor mij maar vanuit het contex menu werkt, laat het me dan toch even weten.)
- Hele map in 1 keer (liefst een hele directory tree in 1 keer)

Ik hoop dat er meer keuzes zijn want wat ik tot nu toe gevonden heb werkt perfect, maar volgt helaas niet mijn logica. Mocht iemand samen met mij dit tooltje willen schrijven dan........

Thanks

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 23:08
Ik heb zelf goede ervaringen met 1-4a rename. De interface is ontzettend lelijk, maar hij doet zijn werk goed. En het is gratis.

omniscale.nl

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ga voor Flexible Renamer ondersteunt reguliere expressies, wildcards en simple replacements; met previews en een wat leukere interface

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Voldoet de Multi Rename Tool in Total Commander niet voor dit werkje?

Battle.net tag

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 23:08
Mystery schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:17:
Voldoet de Multi Rename Tool in Total Commander niet voor dit werkje?
Is misschien een beetje overkill, net zoiets als Photoshop gaan gebruiken alleen maar om GIF's naar JPEG's om te zetten ;)

omniscale.nl

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bulk rename utility. Kan metadata van bekende bestanden gebruiken om tot nieuwe namen te komen. De punten die je aandraagt, kunnen allemaal. Alleen of het subdirs aanpakt, weet ik niet (zou kunnen).

enne, het is gratis!

edit - http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php Het progamma kan 'portable' draaien en ik heb er nog nooit problemen mee gehad! Settings kun je opslaan als een bestand en later weer gebruiken.

edit2 - "Directory recursion is also fully supported, allowing you to process folders and sub-folders."

[ Voor 42% gewijzigd door Eusebius op 20-02-2007 11:31 ]

==
hoi

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-07 15:56
Even ter verduidelijking,

Voordat ik de bestandsnamen ga aanpassen gooi ik altijd eerst de hele meta data en tags weg. Dan pas ik de bestandsnaam aan en daarna voeg ik vanuit de bestands naam de Tag's toe. Vraag me niet waarom ik dit met zoveel omwegen doe!

Ik kan dus de bestands namen niet laten veranderen in de Meta data oid want die heb ik niet meer.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Tag & Rename
http://www.softpointer.com/tr.htm

Deze is speciaal voor MP3's en kan ook de ID3-tag aanpassen (of als bron gebruiken voor de nieuwe filename) Ook kan je je MP3 Cd laten herkennen en automatisch vanuit een internetdatabase laten hernoemen.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Naja, BRU kan het in ieder geval wel. Maar je kunt met BRU ook eigen criteria aangeven.

==
hoi

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
posttoast schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:21:
[...]

Is misschien een beetje overkill, net zoiets als Photoshop gaan gebruiken alleen maar om GIF's naar JPEG's om te zetten ;)
Maar het doet wel precies wat de TS wil en het kost niet zoveel :-)
Daarnaast heeft Total Commander nog een aantal andere handige features.

Battle.net tag

Pagina: 1