Externe HD in meterkast over WiFi naar audio?

Pagina: 1
Acties:

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Als extra zekerheid zit ik te denken aan een extra externe harde schijf.
Deze wil ik in de meterkast (bij router) of in woonkamer (bij range-expander) aansluiten.

Het meest ideale zou zijn dat deze HD is aangesloten op de router en ik (dmv "soundbridge" achtig ding) MP3's op deze HD kan afspelen via de home cinema set.
En daarnaast dus via Wifi kan "voeden" vanaf mijn pc.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
En wat wil je weten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wij hadden van de week in de winkel zo'n Asus hdd enclosure met WiFi connector erop zodat je hem op die manier in het netwerk kan benaderen. Geen idee hoe jouw soundbridge werkt, maar als die gewoon overweg kan met netwerkdisks zou dat moeten werken.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb nog geen soundbridge.
Ik zoek een manier om een externe hd in de meterkast aan te sluiten en dan mp3's van daaruit op de hifi set af te kunnen spelen.

En wat ik daar dan voor nodig heb?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
De soundbridge heeft een server-side applicatie nodig om de muziek te streamen. Dit kan wel vanaf een externe disk zijn, maar alleen met tussenkomst van een server.
De soundbridge (althans, de mijne (M1001)) is niet in staat om direct van een unc-pad te streamen.

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Verwijderd

diekstra schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:19:
De soundbridge heeft een server-side applicatie nodig om de muziek te streamen. Dit kan wel vanaf een externe disk zijn, maar alleen met tussenkomst van een server.
De soundbridge (althans, de mijne (M1001)) is niet in staat om direct van een unc-pad te streamen.
Volgens mij kan je hiervoor twonkyvision gebruiken zie http://www.twonkyvision.de. Heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik ben dit wel aan het overwegen.
Pagina: 1