Toon posts:

Muis veroorzaakt storing

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb een logitech G5 muis. Als ik hem gebruik, en ik heb verder geen muziek, of ander geluid op mijn speakers of koptelefoon, dan hoor ik een heel licht gekraak/gepiep op de speakers (of koptelefoon) als ik mijn muis beweeg. Alsof het storing veroorzaakt ofzo.

Weet iemand hoe dit komt, en of dit een bekend probleem is. En of ik er iets aan kan doen.

Ps: het klinkt een beetje als een ouderwetse printer, maar dan hééél zacht. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 02:07 ]

Verwijderd

Ik heb net een draadloze muis gekocht van Logitech en ik heb hetzelfde probleem. Dit staat erover op de site van Logitech:

Hier

(zie ook "Verwante onderwerpen"onderaan de pagina)

Misschien heb je er wat aan...

Verwijderd

Nou..raar, ik heb dezelfde soort muis en nergens last van |:(

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb dit zelfde probleem gehad met een muis van MS. Ik hbe dit opgelost door een el cheapo geluidskaartje te kopen en die ipv mijn onboard audio te gebruiken.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ook gehad en het volgende gedaan. Al mijn usbpoorten afzonderlijk geprobeerd met de muis. Op een aantal poorten deed hij het wel en andere poorten niet.

Het lijkt er op dat het iets te maken heeft met de stroom doorvoer op mobo.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is gewoon slechte afscherming van je geluidssysteem - iets wat je idd veel tegenkomt bij goedkope onboard geluid. Soms helpt het gebruiken van een andere USB poort, maar meestal is een losse PCI kaart die wel degelijk is (hoeft niet veel bijzonders te zijn, een goedkope Terratec die een CMedia 8738 (die je ook onboard tegenkomt) is zat, of anders willekeurig welk tweedehandsje van de kringloopwinkel voor EUR 2.50 ofzo) de oplossing.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm najah, zo erg is het ook niet. Niet dat ik mijn geluid niet meer kan horen of zo, maar ik vroeg me af of het kwaad kon. :)

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:09

henri8096

BIM is not a software!

Ik heb een razer copperhead, en ik heb dat probleem zowel op de onboard geluidskaart,
als op de terratec7.1 geluidkaart.

Maar: het doet zich alleen voor op de analoge uitgangen.
Op de digitale (sp-dif) heb ik er geen last van.

Het -hoeft- dus niet over te zijn met een andere geluidskaart.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Pagina: 1