Gratis Linux dedicated server versies gezocht van games*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Hoi allemaal,

Hier onder mijn buro staat een prachtige Compaq Proliant 1600 server.
Er staat Slackware 11 op, extreem gestript. Echt bare essentials eigenlijk.
Ik wil het ding gaan gebruiken voor een LAN party. (samen met een vriend van me wil ik dit jaar nog een klein LAN partytje starten.)

Naja voor een LAN party heb je natuurlijk games nodig. Nu draait er op dit moment al een UT classic server + ASU op, maar ik wil meer zodat de server inzetbaar is voor meerdere games. (al dan niet tegelijkertijd)
Maja ik zit eigenlijk een beetje zonder ideeen welke games dat dan moeten gaan zijn.
Op dit moment is het ding wel de UT2004 Dedicated server aan het downloaden, maja dat is dan 2 keer UT eigenlijk :P
Daarom vraag ik me af voor welke games er gratis dedicated server software voor linux beschikbaar is.
Ik heb al aardig wat zitten googlen, maar erg veel komt er niet uit.
Quake 3 is bijvoorbeeld wel een idee of Wolfenstein Enemy Territory. Veel verder dan dat kom ik niet.
Heeft iemand misschien suggesties voor populaire/goede LAN games die ik op m'n Linux bakkie kan draaien?
Een racegame met dedicated linux server zou ook wel erg interessant zijn trouwens. Alles wat ik tegen ben gekomen is FPS.

Uiteraard zullen system specs wel mee spelen dus bij dezen:
2x Intel Pentium 3 @ 550Mhz
256MB RAM (wordt hopelijk nog ge-upgrade richting 512 oid)
3x 9GB SCSI HDD
Cirrus Logic onboard 1MB VGA
en uiteraard een netwerkkaartje

Dit alles draaiend onder een aangepaste Slackware 11 met 2.6.19.2 kernel.

Iemand suggesties?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ook een FPS, maar Soldier of Fortune 2, Call of Duty 2, FEAR en Battlefield hebben ook een dedicated linux server.

[ Voor 22% gewijzigd door Jk_W op 20-02-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Alle spellen van Steam die multiplaybaar zijn

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Een echte aanrader is Trackmania Nations!
Hebben ook een linux dedicated server. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Mjah CoD2, FEAR en BF lijken me ietsjes te heavy voor dit servertje... Daarnaast zal iedereen die games ook maar net moeten hebben op een LAN ;) Vooral FEAR lijkt me er een die wat minder aanwezig zal zijn... CoD2 en BF zijn opzich wel opties, maar dan ga ik me eerst even verdiepen in system requirements.

Trackmania Nations lijkt me wel een hele goeie trouwens. Die is sowieso gratis, dus kan ook gedistribueerd worden op de LAN.

@Snakiej: Ook waard om even naar te kijken. Flatout is toch ook multiplayer? kan er alleen geen dedicated host voor vinden, hoewel die game toch echt op de Steam site staat.

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 20-02-2007 00:36 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
McKaamos schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:36:
Mjah CoD2, FEAR en BF lijken me ietsjes te heavy voor dit servertje... Daarnaast zal iedereen die games ook maar net moeten hebben op een LAN ;) Vooral FEAR lijkt me er een die wat minder aanwezig zal zijn... CoD2 en BF zijn opzich wel opties, maar dan ga ik me eerst even verdiepen in system requirements.

Trackmania Nations lijkt me wel een hele goeie trouwens. Die is sowieso gratis, dus kan ook gedistribueerd worden op de LAN.

@Snakiej: Ook waard om even naar te kijken. Flatout is toch ook multiplayer? kan er alleen geen dedicated host voor vinden, hoewel die game toch echt op de Steam site staat.
Dat Fear niet iedereen zal hebben, zal meevallen, Fear multiplayer is nl. ook gratiesch :) .

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Pagina: 1