Hoi allemaal,
Hier onder mijn buro staat een prachtige Compaq Proliant 1600 server.
Er staat Slackware 11 op, extreem gestript. Echt bare essentials eigenlijk.
Ik wil het ding gaan gebruiken voor een LAN party. (samen met een vriend van me wil ik dit jaar nog een klein LAN partytje starten.)
Naja voor een LAN party heb je natuurlijk games nodig. Nu draait er op dit moment al een UT classic server + ASU op, maar ik wil meer zodat de server inzetbaar is voor meerdere games. (al dan niet tegelijkertijd)
Maja ik zit eigenlijk een beetje zonder ideeen welke games dat dan moeten gaan zijn.
Op dit moment is het ding wel de UT2004 Dedicated server aan het downloaden, maja dat is dan 2 keer UT eigenlijk
Daarom vraag ik me af voor welke games er gratis dedicated server software voor linux beschikbaar is.
Ik heb al aardig wat zitten googlen, maar erg veel komt er niet uit.
Quake 3 is bijvoorbeeld wel een idee of Wolfenstein Enemy Territory. Veel verder dan dat kom ik niet.
Heeft iemand misschien suggesties voor populaire/goede LAN games die ik op m'n Linux bakkie kan draaien?
Een racegame met dedicated linux server zou ook wel erg interessant zijn trouwens. Alles wat ik tegen ben gekomen is FPS.
Uiteraard zullen system specs wel mee spelen dus bij dezen:
2x Intel Pentium 3 @ 550Mhz
256MB RAM (wordt hopelijk nog ge-upgrade richting 512 oid)
3x 9GB SCSI HDD
Cirrus Logic onboard 1MB VGA
en uiteraard een netwerkkaartje
Dit alles draaiend onder een aangepaste Slackware 11 met 2.6.19.2 kernel.
Iemand suggesties?
Hier onder mijn buro staat een prachtige Compaq Proliant 1600 server.
Er staat Slackware 11 op, extreem gestript. Echt bare essentials eigenlijk.
Ik wil het ding gaan gebruiken voor een LAN party. (samen met een vriend van me wil ik dit jaar nog een klein LAN partytje starten.)
Naja voor een LAN party heb je natuurlijk games nodig. Nu draait er op dit moment al een UT classic server + ASU op, maar ik wil meer zodat de server inzetbaar is voor meerdere games. (al dan niet tegelijkertijd)
Maja ik zit eigenlijk een beetje zonder ideeen welke games dat dan moeten gaan zijn.
Op dit moment is het ding wel de UT2004 Dedicated server aan het downloaden, maja dat is dan 2 keer UT eigenlijk
Daarom vraag ik me af voor welke games er gratis dedicated server software voor linux beschikbaar is.
Ik heb al aardig wat zitten googlen, maar erg veel komt er niet uit.
Quake 3 is bijvoorbeeld wel een idee of Wolfenstein Enemy Territory. Veel verder dan dat kom ik niet.
Heeft iemand misschien suggesties voor populaire/goede LAN games die ik op m'n Linux bakkie kan draaien?
Een racegame met dedicated linux server zou ook wel erg interessant zijn trouwens. Alles wat ik tegen ben gekomen is FPS.
Uiteraard zullen system specs wel mee spelen dus bij dezen:
2x Intel Pentium 3 @ 550Mhz
256MB RAM (wordt hopelijk nog ge-upgrade richting 512 oid)
3x 9GB SCSI HDD
Cirrus Logic onboard 1MB VGA
en uiteraard een netwerkkaartje
Dit alles draaiend onder een aangepaste Slackware 11 met 2.6.19.2 kernel.
Iemand suggesties?