Wat is een goede mini-pci wlan-kaart?

Pagina: 1
Acties:

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb een NEC Versa m500e notebook en daar zit een vrij mini-pci slot voor een wlan kaartje in. Intel is het meest verkochte merk, maar daar hoor ik toch wel eens mindere verhalen over. Ik krijg binnenkort een draadloze Zyxel-modem (via Tiscali). Welk kaartje zou ik het best kunnen aanschaffen? Ik wil er niet meer dan ongeveer 50 euro aan uitgeven.
Heel graag advies, alvast bedankt.
Groeten,
Joepert

Edit:
Dit is wat er in de documentatie van de laptop te lezen is:

Mini-PCI 802.11b/802.11g Wireless LAN card (depending on the model)
This card operates on dual mode (802.11b and 802.11g) on the same frequency band.

802.11b specifics
Up to 11 Mb/s data transfer rate.

Dynamic data rate switching with 11, 5.5, 2 or 1 Mbps.

Operating frequency: 2.4 GHz ISM: Direct Sequence Spread Spectrum (DSSS).

802.11g specifics
Up to 54 Mb/s data transfer rate.

Dynamic data rate switching with 6, 9, 12, 18, 24, 36, 48 and 54 Mbps.

Operating frequency: 2.4 GHz Orthogonal Frequency Division Multiplexing (OFDM)

Specifications:
Connect to Access Point mode (also called Infrastructure): the PC can access the LAN or WAN by connecting automatically to the access point set within the proper range of the system.

Peer-to-Peer mode: PCs can easily build an Ad Hoc wireless LAN by using Ad Hoc mode with the same channel and SSID, and without any access point.

Roaming: 802.11g and 802.11b compliant for seamless roaming between respective access points (802.11b, 802.11g, 802.11b/g)

Wi-Fi Alliance: Wi-Fi CERTIFIED* for 2.4 GHz band and WPA (Wi-Fi Protected Access)

Frequency band: 2400 to 2497 MHz (2.4 GHz band)

[ Voor 60% gewijzigd door joepert op 19-02-2007 23:54 ]

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:30
Voor mij werkt intel prima! (Intel BG2200, heb ik voor 25 euro via marktplaats gekocht).

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:26

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Voordat je er eentje gaat kopen, zit er wel een antennekabeltje in de buurt? :)

Hier stond een dode link.

• joepert
  • Niet online
strandbal schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:34:
Voordat je er eentje gaat kopen, zit er wel een antennekabeltje in de buurt? :)
Ja, er zitten zelfs twee draadjes onder een plakkertje in het slot. Lijkt me ook wel raar dat er in de gebruiksaanwijzing staat dat je er een wlan-kaartje in kan doen als er geen antenne in zit.

Even iets anders: waar koop ik die dingen, in de huis-tuin-en-keuken winkels (Dynabyte e.d.) hebben ze ze niet.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

joepert schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:37:
[...]
Even iets anders: waar koop ik die dingen, in de huis-tuin-en-keuken winkels (Dynabyte e.d.) hebben ze ze niet.
Is ook geen core-business voor die winkels.

Gewoon bij www.dell.nl kijken of bellen. Je hoeft vziw geen laptop van dell te hebben om daar add-ons (Intel BG2200) te kopen. Je kan ook eens kijken bij alternate.nl of ze zoiets leveren.

* aReaRe heeft gewoon een Dell Intel BG2200 kaartje in een IBM laptop zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door aReaRe op 20-02-2007 18:14 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:26

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Alternate heeft een aantal MiniPCI kaarten van Gigabyte en Intel voor een redelijke prijs. Ik zou persoonlijk (gezien mijn problemen met Intel) voor een Gigabyte gaan, maar dat is jouw keus :)

Kijk uit dat je geen miniPCI-e 1x kiest, zoals de 3945ABG ;)

Hier stond een dode link.

• joepert
  • Niet online
strandbal schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:15:
Alternate heeft een aantal MiniPCI kaarten van Gigabyte en Intel voor een redelijke prijs. Ik zou persoonlijk (gezien mijn problemen met Intel) voor een Gigabyte gaan, maar dat is jouw keus :)

Kijk uit dat je geen miniPCI-e 1x kiest, zoals de 3945ABG ;)
Dank voor de adviezen. Heb de GigaByte WIAG02 besteld bij alternate.
Pagina: 1