Intel Xeon ULV (Sossamon) - extra info gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar de Intel Xeon ULV 1.66GHz processor (productnummer LF80539JF0282M) en een bijhorend moederbord. Alhoewel de processor al meer dan een jaar op de markt zou zijn (sinds januari 2006) lijkt hij heel moeilijk verkrijgbaar.

Ik weet ook niet goed welke moederborden de processor ondersteunen.
- SuperMicro X6DLP-EG2
- Tyan Tomcat i945GM (S3095) (?)
- Tyan Tiger i7520SD (S5365)
Bovenstaande borden vermelden namelijk wel de Xeon LV maar nooit (expliciet) de ULV.

Ik zou de Xeon ULV in een Xen-setup willen gebruiken: dankzij de VT-extensies moet dat goed mogelijk zijn denk ik. De server zou altijd aan staan, vandaar mijn voorkeur voor de zuinige processor.
Het handigste zou zijn als het moederbord aan "gewone" standaarden (ATX), i.e. voor particuliere gebruikers. Dan kan ik de onderdelen in een simpele case steken en hoef ik geen specifieke (lees: dure) hardware te kopen.

Alle extra informatie is welkom.

De processor waar het om draait.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik zou gewoon even een mailtje doen naar de respectievelijke fabrikanten van de mamaplankjes, of die die ondersteunen.

Helaas kan ik je niet helpen waar deze CPU's te vinden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij komen die niet echt snel op de markt. Ik ben wel in Duitsland ooit een Intel 2400 LV tegengekomen maar als deze processor voor de embedded is dan zie je volgens mij de cpu niet voor de consument terugkomen maar wel voor de industriele markt. Dan weet ik wel wie misschien deze cpu heeft want die kon ook voor mij Windows XP Embedded leveren (alleen niet 3 stuks maar ik moest 1000 stuks afnemen).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Zo'n Core Duo LV 2400 spreekt me ook nog wel aan: die verstookt ook slechts 15W met twee cores aan 1.66GHz. Maar daar speelt ook weer het verhaal van moeilijk te krijgen en welk moederbord.

Ik wil gewoon graag een thuisserver die weinig stroom verbruikt omdat hij 24/7 zal aan staan liefst en met VT-extensies. Een (enkele) VIA Epia CPU is denk ik niet krachtig genoeg aangezien ik software RAID5 wil gebruiken. Misschien dat ik aan twee Epia's wel genoeg heb, maar dan ontbeer ik nog de VT-extensies.