Toon posts:

VPU Recover-melding

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met mijn ati radeon x600xt kaart. Als ik een game aan het doen ben, guild wars of world of warcraft, dan loopt mijn beeld na 1 minuut vast en krijg ik de VPU recobver melding.
Weet iemand wat ik hier kan doen? drivers ligt het niet aan want heb deze driver van originele cd die ik bij aankoop kreeg en altijd gewerkt heeft. Videokaart is ook niet heet en zit goed in mijn moederbord.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Verwijderd

Topicstarter
Mijn CPU bereikt tijdens het gamen al heel snel 75C. Kan dit een oorzaak zijn??

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 12:57
Ik heb deze melding een keer op een pc gehad en de oplossing was daar een sterkere voeding gebruiken. De grafische kaart kreeg blijkbaar te weinig stroom. Heb je misschien een multimeter om je voeding door te meten?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

75 graden is niet heet? Probeer je koeling en airflow wat te optimaliseren, en speel het spel eens op wat lagere settings en kijk of het dan beter gaat.

offtopic:
Voor het toevoegen van informatie aan een post is de editknop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif bedoeld, het wordt niet op prijs gesteld als je je eigen topic zo snel kickt :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
lagere setting zal niet het probleem zijn aangezien ik al anderhalf jaar op deze setting gespeeld heb. en wat multimeter betreft.... wat is dat:P?

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 12:57
Probeer het maar eens op 640x480, alles op low detail. Dat is minder zwaar voor je videokaart waardoor het dus minder stroom zal gebruiken. Wat betreft multimeter: zie google... beetje eigen inzet kan geen kwaad

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-07 21:54
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:40:
Mijn CPU bereikt tijdens het gamen al heel snel 75C. Kan dit een oorzaak zijn??
Erg warm voor een 486 ;)
Wat voor processor?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Verwijderd

Topicstarter
een socked 775 P4 3,0GHZ en niet overgclocked

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:06:
een socked 775 P4 3,0GHZ en niet overgclocked
Vind het erg warm ik weet van een andere pc met 3ghz P4 dat ie 55-60 stressed is. Mijn C2D maar 38-40 idle

Verwijderd

je processor word erg warm... misschien ff je kast open maken en schoonblazen, let ook op het koelblok van de processor en videokaart, daar kan zich in de loop van de jaren zoveel stof in ophopen dat hij wel warmte blijft opnemen maar niet meer kan afgeven aan de lucht in de kast (en dus een isolator is geworden)...

ook heb ik zelf ooit dit soort problemen gehad en heb toen zelf gewoon VPU-Recover uitgeschakeld via CCC

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 11:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
VPU recovery uitzetten heeft geen zin. Mijn oc loopt dan gewoon vast en doet een reboot. Ik heb gisteravond eens even mijn kap van de pc opengemaakt en er is voor de grap een ventilator voor gezet. resultaat was dat tijdens het spelen van Guild wars de temp van 75 naar 64 daalde en geen probleem had met de VPU recovery melding. Ik denk dat ik het dus moet zoeken in de Koeling van mijn pc. Toch vreemd aangezien ik er al 2 blowers heb bijgezet en de luchtcirculatie goed is. 2 blowers in en 1 blower uit. pc stofzuig ik elke 3 a 4 maanden ook is uit. misschien nog een extra blower voor de luchtuitvoer?

• Appie Heijn
Check je processor koeler maar eens of deze wel echt goed gemonteerd is. Vind 64 nog steeds wel hoog en gebruik anders eens een andere koeler met andere pasta-->arctiv zilver of nog beter dat nieuwe potje van zalman. Werkt ook nog eens erg prettig :D

Verwijderd

Topicstarter
is er eigenlijk een tooltje dat kan checken of je videokaart overleden is? want ik zie soms vage beelden als vreemde strepen en gekke kleuren

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:26:
is er eigenlijk een tooltje dat kan checken of je videokaart overleden is? want ik zie soms vage beelden als vreemde strepen en gekke kleuren
ATItool? Doe de artifact test, kijk of je artifacts ziet, en kijk wat de temperatuur is. Als de temp niet hoger is dan 80 graden maar je krijgt wel artifacts dan is de kaart waarschijnlijk kapoet.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:26:
Artifacts zijn een teken van oververhitten..dat betekent dat het geheugen (of the GPU) te heet word. Als je bijvoorbeeld een 8800GTX zou plaatsen in een Q-tec kast....nu ja je begrijpt me...lucht moet goed doorstromen!

There is no place like ::1

• Avalaxy
swampy schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 18:32:
[...]

Artifacts zijn een teken van oververhitten..dat betekent dat het geheugen (of the GPU) te heet word. Als je bijvoorbeeld een 8800GTX zou plaatsen in een Q-tec kast....nu ja je begrijpt me...lucht moet goed doorstromen!
Artifacts zijn niet persee een overhittingsprobleem. Een fout in het BIOS kan artifacts geven, kapot geheugen kan artifacts geven, weerstandjes kapot kan artifacts geven, kapotte core kan artifacts geven, ... ;)

Ook dat van die airflow in een Q-tec kast ben ik niet geheel met je eens, want ik heb hier een Sweex Galaxy kast en daarin is behoorlijk airflow. CPU is idle 30 graden, videokaart is idle ook 30 graden (met zalman cooler), HD wordt ook niet warmer dan 30 graden.

Verwijderd

Topicstarter
ben nu mijn kaart aan het testen met atitool.
als hij een artifact vind geeft dat dan aan als error? of moet ik gekke strepen zien?

Verwijderd

Topicstarter
errors worden met de test niet gevonden.temp van videokaart ligt stabiel op 45 graden.
Maar als ik dan naar Asus Probe ga en de temp van mij CPU zie dan schrik ik wel! 74 Graden met enkel atitool en een internet browser aan het werk EN heb mijn pc open staan en er een ventilator op staan!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:02:
errors worden met de test niet gevonden.temp van videokaart ligt stabiel op 45 graden.
Maar als ik dan naar Asus Probe ga en de temp van mij CPU zie dan schrik ik wel! 74 Graden met enkel atitool en een internet browser aan het werk EN heb mijn pc open staan en er een ventilator op staan!
Voel eens (als je kast toch open staat) aan het koelblok van de cooler (liefst onderaan, bij de retention bracket) of het hier echt warm is? Mischien is je sensor kapot, of mischien sluit het koelblok niet goed op de IHS/core van de CPU waardoor deze zijn warmte niet goed kwijt kan. Als het koelblok nog redelijk koel/koud is dan weet je dat 1 van de 2 bovenstaande dingen het probleem is.

Om er achter te komen welke van deze 2 het probleem is zou je het koelblok er eens af moeten halen, koelpasta er goed afhalen, nieuwe er op doen, en goed/strak terug plaatsen. Als de temp dan nog 65+ graden is weet je bijna zeker dat het een kapotte sensor is.

Aan het werk dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
probleem is gefixt wat betreft de tempratuur. Was al bezig met de stap die leonpwner1 voorstelde en resultaat is 43 graden idle. dat scheelt dus 20 graden! of het probleem met kaart nu over is ga ik testen. hou jullie op de hoogte
update.
CPU is 64 tijdens het gamen dus stressed. Ik speel Guild wars dan op allerhoogste res en de kwaliteit op zijn hoogst

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
en toch loopt de temp tijdens het gamen weer op naar 68...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig geweest met AtiTool, maar tijdens de test krijgen ik een heleboel gele pixels. uiteindelijk zzo veel dat ik niks anders meer zie dan geel. zijn dit nou de artifacts?

• Appie Heijn
Gebruik nou verdorie eens die "edit" knop wat al eerder genoemd is.

68 is geen slechte temp btw en als je ongewone dingen ziet met ati tool dan lijkt het mij dat het artifacts zijn. Gebruik anders ati overdrive eens-->zit standaard in nieuwste ati driver.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Als betrekkelijk nieuwe gebruiker is het te vergeven als je een keertje een regel niet helemaal doorhebt, maar de manier waarop je hier continu je topic omhoogschopt ipv de Edit-knop te gebruiken als je iets toe te voegen hebt (ondanks dat je medegebruikers je er vriendelijk op gewezen hebben) kan *echt* niet. Dat is asociaal aandacht vragen voor je topic. Alsof anderen niet ook recht hebben op aandacht...

Op slot wegens asociaal schopgedrag :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.