Toon posts:

Windows Xp wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na dat ik de pc van de kinderen naar beneden had genomen en er wat software erop wilde zetten
kreeg ik de volgende Foutmelding windows\system32\config\system.
Daarna met Windows Xp Prof de boel te repareren maar na dat ik de R had ingetoets kreeg ik de melding dat hij geen harde schijf kon vinden.
Om dat er toch niet belangrijks opstond heb ik een nieuwe install van XP geprobeerd maar weer de melding geen harde schijf kunnen vinden.

Ik heb een ASrock 939Dual-Sata2 Moederbord
Een Amd 3000 64 bit processor
en een Maxtor 200 G SAta schijf
512 geheugen.

Ik heb in de bios de SATA operating in non Raid mode gezet volgens het boekje van asrock maar nog geen oplossing.
Ook via internet en microsoft sites gekeken maar geen oplossing.
Het lijkt er op dat mijn schijf de geest heeft gegeven alhoewel ik in de bios wel zie dat hij de maxtor ziet.

Wie kan mij helpen PS ik ben maar een amateur.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Spint de schijf nog wel op? werkt een andere disk wel in deze pc? en werkt deze disk nog in een andere pc of externe enclosure? Probeer anders eens een andere S-ATA connector of S-ATA kabel om te zien of dat verschil maakt :)
Desnoods kun je nog een livelinux cd proberen om te kijken of die de disk nog wel ziet.

[ Voor 16% gewijzigd door TERW_DAN op 19-02-2007 23:16 ]

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-02 20:47
Er wel aan gedacht om de F6 toets te gebruiken bij de install van XP in verband met de SATA drivers op diskette?

C'est moi.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:14:
Spint de schijf nog wel op? werkt een andere disk wel in deze pc? en werkt deze disk nog in een andere pc of externe enclosure? Probeer anders eens een andere S-ATA connector of S-ATA kabel om te zien of dat verschil maakt :)
Desnoods kun je nog een livelinux cd proberen om te kijken of die de disk nog wel ziet.
Ik heb umbutu live cd geprobeerd maar hij kom met de melding geen indeelbare medium gevonden controleer of er een harde schijf aanwezig is.

Bij het opstarten hoor ik de harde schijf ratelen.maar stopt na de foutmelding.

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
in zo'n geval altijd eerst je harddisk testen, powermax

Verwijderd

Idd PM roeleert! :z

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 11:11 ]

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Kabels gecontroleerd?

Heb het vaker meegemaakt dat door verslepen van de kast de sata kabel los schoot.. |:(

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

Topicstarter
2bmws schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:13:
Kabels gecontroleerd?

Heb het vaker meegemaakt dat door verslepen van de kast de sata kabel los schoot.. |:(
Kabels gecontroleerd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu een andere schijf aangehangen.
Ben nu xp aan het installeren het gaat to nu toe goed.
Daarna zal ik de oude schijf (1,5 jaar oud) erbij hangen en kijken of ik hem kan benaderen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En probeer nou maar PowerMax...staat SMART aan in het BIOS? Vaak een eerste indicatie dat er iets mis is ;)

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Voor het geval dat je het niet hebt zien staan, hier een herhaling ( als je het wel hebt gezien, waarom geen antwoord?)
datkanveelbeter schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:00:
in zo'n geval altijd eerst je harddisk testen, powermax

Verwijderd

Topicstarter
datkanveelbeter schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:33:
Voor het geval dat je het niet hebt zien staan, hier een herhaling ( als je het wel hebt gezien, waarom geen antwoord?)

[...]
Sorry gisteren geprobeerd te downen maar lukte niet.
Nu wel ik zal het proberen.
Ik heb Xp op de nieuwe harde schijf geinstall daarna de andere schijf die niets doet erin gezet.
Ik kan hem nu berijken via mijn computer dus het lijkt dat hij niet helemaal stuk is.

Verwijderd

Topicstarter
datkanveelbeter schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:33:

[...]
Kun je vertellen hoe lang een uitgebreide test duurt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost hij start weer op na dat ik powermax gedraaid heb op de niet werkende schijf.

Mijn dank aan allen die gereageerd hebben.

Topic kan gesloten worden.
Pagina: 1