Toon posts:

FSB Max 176MHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van te voren de FAQ gelezen, maar daar kon ik niets in vinden wat hier mee te maken had.

Ik ben bezig geweest met het overklokken van mijn FSB, maar als ik hoger ga dan 177MHz krijg ik een PFN_LIST_CORRUPT BSOD en als ik over de 180MHz ga dan start mijn PC helemaal niet op, en moet ik de batterij van mijn moederbord halen om mijn CMOS te resetten.
(De standaard FSB was 167MHz)
Zou dit kunnen komen door een bottleneck of iets anders :S

Hier mijn specs
MSI K7 KT6 Delta
AMD Athlon XP 3000+ 167Mhz FSB 2,17 GHz
XFX NVIDIA GeForce 7600GT AGP DDR3 256MB
Windows Vista Build 6000 (Ik ga Windows XP weer installeren)
Kingston 512MB RAM DDR400 PC3200
2x V-Data 256 RAM DDR400 PC3200
Maxtor DiamondMax 9Plus 120GB SATA
Maxtor DiamondMax 11 200GB SATA

Verwijderd

Waarschijnlijk kan de northbridge gewoon niet harder. Misschien op zoek gaan naar een NForce2-ultra, die willen wel eens tot 250+ mhz

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Frequently Asked Questions TCO » De Basics van Overklokken
"Mijn pc doet het niet meer / is instabiel!"
Tsja, omdat een gekke japanner een Pentium-166 op 2GHz kan laten lopen wil niet zeggen dat jij dat ook kunt. Vaak liggen stabiliteitsproblemen en niet op willen starten aan gewoon simpelweg te ver overklokken. Hoge FSB's maken je systeem instabiel (Windows blauwe schermen) omdat je geheugen het niet meer trekt, je VGA kaart begint te zweten, of je harddisken gaan protesteren. Snelle processors vreten veel stroom, en sommige voedingen kunnen daar niet tegen. Soms blijft het systeem er helemaal in, en krijg je alleen nog maar zwart beeld. Meestal kun je je systeem wel weer in originele staat krijgen door je BIOS te resetten of je jumpers terug te zetten naar default. Daarna kun je een scala truukjes uithalen zoals het verhogen van de Vcore van de processor, Vdimm van het geheugen, en beter koelen. Werkt dit niet, neem dan de hoogste stabiele frequentie, en wees er tevreden mee.
Ik zie nergens terug dat je dat al gedaan hebt, ondanks dat je vermeldt de FAQ te hebben gelezen. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Meer vcore? koeling?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:52
Via chipset er uitgooien en een echte nforce 2 :9 chipset er in doen. Onafhankelijke PCI - Processor klok :+.

Verwijderd

Topicstarter
Socket A moederborden worden amper meer verkocht, zou hooguit 2ehands kunnen kopen met een nForce 2, VCore overklokken wil ik nog niet doen,

Koeling: Zalman CNPS-6000Cu, Ik wil een betere maar daar moet ik nog naar op zoek.
Pagina: 1