Toon posts:

Internet uitval (na 10min of sneller)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een probleem waarbij ik niet efe uitkom. Het zit zo.
Ik heb een laptop en een oude pc

----------------------------------------------------------------
Laptop:

Intel Centrino Duo 2GHz
2GB of RAM
Geforce 7900 GTX 512MB
Microsoft Windows XP PRO SP2
Broadcom NetXtreme 57xx Gigabit Controller
Intel PRO/Wireless 3945ABG Netwerk Connection

Oude pc:

AMD Athlon 64 3000+ (2.01GHz)
765MB of RAM
RADEON 9800 PRO
Microsoft Windows XP PRO SP2
3Com 3C900B- TPO Ethernet (Genenic)
----------------------------------------------------------------

Het probleem zit bij het internet

Dit is de verbinding die ik heb:

modem - router (linksys - DHCP verbinding) - laptop (wireless) & oude pc (draad)

Maar het is nu zo dat mijn internet eraf vliegt om de 10 min en dat is op beide computers.
Ik weet niet of het aan de router ligt die om eerlijk zijn een kut setup heeft waar ik half van snap. (Me wireless netwerk signaal is gewoon uitstekend)
Nu heb ik het geprobeerd het te achter halen dus heb ik het zo gedaan:

modem - laptop (draad)

Ik wou weten of het aan me router lag maar dat is niet zo me internet vliegt er gewoon af na zeg maar een paar min 10 ofzo maar de signalen van op de modem
ethernet en ADSL blijven branden.

IK had de netwerkkaarten er maar er bij geschreven voor de zekerheid omdat het over internet gaat.
Ik zelf heb geen idee waar het aan ligt, volgens een "expert in de winkel" zei dat de pulse miss niet goed was of de modem.

(Het zou kunnen zijn dat er genoeg info is op de forum kwa dit onderwerp maar omdat ik dat internet uitval heb is het moeilijk om dat te doen en om elke keer me internet te "fixen" word ik ook gek van)
Dus hierbij graag u hulp thanks

BVD Angelius

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 22:37 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12 21:32
Probeer eens of de computers elkaar nog 'zien' bij zo'n uitval, op die manier kan je problemen in het netwerk uitsluiten (opweghelper: opdrachtprompt -> ipconfig (kijk naar de ipadressen) -> ping [ip andere pc] )

Verder kan je ook kijken of je nog wel naar bijvoorbeeld Google kan pingen, wat hoogstwaarschijnlijk op zo'n moment niet kan, maar gewoon even voor de zekerheid (ping google.nl).

Lees ook even wat FAQ's enzo, want daar staat een hoop info in.

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment heb ik efe weer internet en als ik cmd-> ipconfig doe dan zie ik bij beide computers hun eigen ip en de rest maar ook Ethernet adapter local area connection 2: media state...: Media disconnected

en de ping als ik nog internet heb is dit (gedaan via ping optie in me router setup)
PING www.google.nl ( 66.249.93.104 ) : 56 data bytes
64 bytes from 66.249.93.104: icmp_seq=0, ttl=249 times=10. ms
64 bytes from 66.249.93.104: icmp_seq=1, ttl=249 times=10. ms
64 bytes from 66.249.93.104: icmp_seq=2, ttl=249 times=10. ms
64 bytes from 66.249.93.104: icmp_seq=3, ttl=249 times=10. ms
64 bytes from 66.249.93.104: icmp_seq=4, ttl=249 times=10. ms
--- www.google.nl ping statistics ---
packets transmitted = 5 , packets received = 5 packet loss = 0%
round-trip min/avg/max = 10/10/10

als ik het zo zie is dat geping wel goed maar dat ipconfig gedoe niet of zit ik verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ik zie nu een zonealarm security alert:

the firewall has blocked internet acces to your laptop from the IP of my old pc. ik dacht ik laat het efe weten. zou het zelf niet weten of dat goed of nou slecht is

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12 21:32
Nee, dat je kan pingen zolang je internet werkt is niet interessant ;)

De vraag is of je dat ook kan zodra het internet eruit ligt. Dan zijn er twee dingen die je moet pingen:

1. Google, om te kijken of je nog wel enige vorm van verbinding met de buitenwereld hebt
2. De andere pc die je hebt staan, om te kijken of je twee pc's elkaar nog wel kunnen zien.

Als optie twee werkt tijdens een moment dat je internet niet werkt, weet je iig dat je netwerk het nog wel doet. Dan kan je ergens anders gaan zoeken.

Verwijderd

Probleem had ik ook met een modem, gekoppeld aan linksys. Bleek dat de modem te oud was en niet goed werkte met zo'n goedkope linksys.
Kreeg van XS4all bij afsluiting van een jaar contract een nieuwe router (thomson) waar dus direct de ADSL lijn in gaat, dus niet meer een los modem en losse router.

Lijkt zeer veel op het probleem wat jij nu ook hebt, 10 min internet en dan wegvallen.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Probeer dit eens als je geen internet hebt:

Start -> Uitvoeren -> "cmd" invullen -> de volgende 2 dingen intikken:

ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

Als je dan weer internet hebt, komt dit probleem door je router.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips ik zal ze vanavond als ik thuis ben efe uitvoeren. ben namelijk bij me ouders huis om wat te downloaden omdat ik ja het niet heb:d en morgen efe die provider opbellen. Het moet gewoon die modem zijn want voordat me vorige modem opeens defect raakte was alles nog goed. Toen kreeg ik deze modem en ja nu heb ik die uitval en het word steeds erger:)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
werkt het wel direct op het isra met een lekker kort kabeltje? ik merk dat je een speedtouch 510 hebt
kun je in de web interface (basic -> system info) ff op een van die tabbladen kijken wat je up en downstream is?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
de ipconfig /flushdns en ipconfig /renew met de hoop van internet terug te krijgen werkte niet zoals ik wel verwacht had. De router werkt zoals ie moet doen en ja ik heb een klein kabeltje (meegeleverd bij aanvraag van adsl) naar de modem. is dat erg? ik denk ook zelf dat het signal niet goed word doorgesigned naar me modem.

Ja soms ga ik op de speedtouch netwerk zitten als ik geen internet heb maar snap niet helemaal met die basic -> system info bij web interface. ik heb wel deze snelheid: ADSL2+ 10M/1Mbps (speedxs is me provider btw)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:27:
de ipconfig /flushdns en ipconfig /renew met de hoop van internet terug te krijgen werkte niet zoals ik wel verwacht had. De router werkt zoals ie moet doen en ja ik heb een klein kabeltje (meegeleverd bij aanvraag van adsl) naar de modem. is dat erg? ik denk ook zelf dat het signal niet goed word doorgesigned naar me modem.

Ja soms ga ik op de speedtouch netwerk zitten als ik geen internet heb maar snap niet helemaal met die basic -> system info bij web interface. ik heb wel deze snelheid: ADSL2+ 10M/1Mbps (speedxs is me provider btw)
dat is inderdaad de snelheid die je hoort te hebben
welk modem heb je? dus welk type speedtouch?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
speedtouch1FB307heb ik
Pagina: 1