Toon posts:

Pioneer Homecinaset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Pioneer Homecinema set met optisch uitgang.
Nu ben ik niet tevreden over de 5 te kleine speakers die bij de set zitten. Er hangen nu twee zuilen van Focal aan de set vast wat een stuk beter geluid geeft.

Een audiowinkel vertelde mij dat een Marantz receiver uitstekend bij mijn niuewe boxen past.
Kan ik mijn huidige DVD speler waarbij de huidge te slappe versterker in de subwoofter verborgen zit rechtstreeks aansluiten via optische uitgang op de eventuele te kopen Marantz receiver?

Ik hop dat er iemand wil reageren.

Groeten

Tom

Verwijderd

wanneer je het type dvd speler even vermeldt, kan ik je meteen een antwoord geven. hoogst waarschijnlijk wel.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dikke kans van wel idd :)
Maar ik zou niet afgaan op wat een winkelier zegt, maar eerder op mijn oren. Kortom: luisteren. Zie ook Audio, Video & HiFi forum policy - wat moet ik kopen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:34

Nik

Dit gaat werken ja. De vraag is dan alleen, zul je niet gewoon ook een bijpassende DVD speler kopen? Zo duur zijn die tegenwoordig ook weer niet.

Zoals hierboven ook gezegd, luisteren is de beste oplossing. Desnoods bel je die zaak een keer op, om een afspraak te maken of je een keer met jouw speakers eea mag horen. Dan kunnen ze je op een rustig moment helpen met het aansluiten en instellen van versterkers, zodat jij kunt kopen wat jij het mooiste vind klinken.

[ Voor 52% gewijzigd door Nik op 21-02-2007 10:36 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45
proller schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:35:
Dit gaat werken ja. De vraag is dan alleen, zul je niet gewoon ook een bijpassende DVD speler kopen? Zo duur zijn die tegenwoordig ook weer niet.
Dat hoeft helemaal niet te werken heb ik laatst gemerkt.
Nieuwe receiver gekocht (denon avr2106) en in afwachting van de bijpassende DVD speler (1730) zolang maar even een oude sony dvd speler/receiver erop aangesloten. Uiteraard tussendoor even snel getest met een audio cd'tje. Werkte prima.
Alles weer netjes in de kast gezet om daarna even een dvd'tje te proberen... geen audio :(

Heb in allelei instellingen zitten zoeken, maar echt niks kunnen vinden. CD'tjes spelen gaat prima, maar in het geval van DVD komt er echt nada, niks, noppes aan audio over de optische uitgang.

edit:
Het ging hier om een Sony AVD S10 alles in 1 apparaat: receiver, DVD en zelfs SACD :P

[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 21-02-2007 12:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:33:
wanneer je het type dvd speler even vermeldt, kan ik je meteen een antwoord geven. hoogst waarschijnlijk wel.
Dank je wel voor snelle ractie...Pioneer NS-DV77

Groeten, Tom

Verwijderd

DVD
Inputs Analog Audio x 1 • Digital Audio (Optical) x 1 • Digital Audio (Coaxial) x 1

Outputs Composite x 1 • S-Video x 1 • Digital Audio Optical x 1

hij heeft een optische uit in theorie zou het dus mogelijk zijn.
Pagina: 1