Core Duo T2060 / T2260

Pagina: 1
Acties:
  • 1.198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Sommigen zullen het al gezien hebben: de Core Duo T2060 en de Core Duo T2260. Deze CPU's zouden vrij weinig moeten verschillen van de Core Duo T2050 en T2250 resp. als je de typenummering volgt. De ruwe specs duiden iets totaal anders aan:

Core Duo T2050
Intel Centrino Duo Processor
1.60 GHz, 533 MHz FSB, 65nm, 2MB L2 cache, EIST, Execute Disable

Core Duo T2060
Intel Pentium Dual-core Processor
1.60 GHz, 533 MHz FSB, 65nm, 1MB L2 cache, EIST, Execute Disable

Core Duo T2250
Intel Centrino Duo Processor
1.73 GHz, 533 MHz FSB, 65nm, 2MB L2 cache, EIST, Execute Disable

Core Duo T2260
Intel Pentium Dual-core Processor
1.60 GHz, 533 MHz 1MB L2 cache, verdere gegevens onbekend

Het gekke is, van de T2060 is maar een enkele vernoeming in een PDF op de Intel site te vinden, over de T2260 is al HELEMAAL niets te vinden. Doe je een google, dan kom je langs een hoop sites in de benelux voor de T2060 en veel internationale sites voor de T2260. Ze bestaan dus weldegelijk maar blijkbaar niet bij Intel en dan is er nog het bizarre fenomeen dat ze Intel Pentium Dual-core genoemd worden ipv. Centrino Duo. Het feit dat ook de featurelijst dezelfde is buiten de lagere cache is erg vreemd. En de T2260 slaat al helemaal de klok, deze lijkt nagenoeg gelijk aan de T2060.

Wat is uit met de beschuit ?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Waarom kijk je uberhaupt nog naar Core (1) Duo processoren? Voor socket 479 zijn toch ook C2D's uit?

En trouwens dit is de betrouwbaarste bron, komende van Intel zelf nog wel:
http://processorfinder.intel.com/

Der zijn enkele processors die niet vermeld staan daar, maar dat zijn dan ook processors die niet te koop zijn voor consumenten (Core Solo 1,5ghz bijv).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Centrino is sowieso geen CPU maar een platform. De Centrino-platform gebruikt een Pentium-M CPU :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Volgens mij zijn de T2060 en de T2260 nooit in produktie genomen en zijn alleen de andere 2 modellen verkrijgbaar.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

dion_b schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:14:
Centrino is sowieso geen CPU maar een platform. De Centrino-platform gebruikt een Pentium-M CPU :z
Het centrino-platform gebruikt niet alleen maar de Pentium M processoren. De HP NC6400 serie is bijvoorbeeld ook gebaseerd op het Centrino-platform, maar gebruikt een Core 2 Duo CPU (T5600).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:18:
Volgens mij zijn de T2060 en de T2260 nooit in produktie genomen en zijn alleen de andere 2 modellen verkrijgbaar.
Dan waarom staan er zoveel laptops met die CPU's te koop ? De fabrikanten schrijven zelf die CPU-types op de specs op de doos en op hun site. En niet 1 merk, maar meerdere.
dion_b schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:14:
Dat wist ik ook, ik heb het maar gecopypaste van de Intel site, so blame them :P
Dukey schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:05:
Waarom kijk je uberhaupt nog naar Core (1) Duo processoren? Voor socket 479 zijn toch ook C2D's uit?

En trouwens dit is de betrouwbaarste bron, komende van Intel zelf nog wel:
http://processorfinder.intel.com/

Der zijn enkele processors die niet vermeld staan daar, maar dat zijn dan ook processors die niet te koop zijn voor consumenten (Core Solo 1,5ghz bijv).
Daar staan beide niet tussen, evenals de T2050 en T2250, die toch weldegelijk bestaan. Intel met hun ratings, is ook niet goed bezig als ze processoren uitbrengen die niet te vinden zijn op hun site.

Het is niet dat ik een systeem met die CPU's wil, ik heb er gewoon mijn bedenkingen bij wat ermee aan de hand is omdat ze zo weinig informatie hierover vrijgeven.

• audiojunk
  • Laatst online: 24-05 19:54
Volgens mij worden die processors ook niet los verkocht maar alleen aan laptopfabrikanten en die T2060/2260 zijn volgens mij pas in januari op de markt gekomen.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Dat vermoed ik ook maar ik snap de typenummering dan niet, want de T2060 heeft maar 1MB cache tov. 2MB voor de T2050. Tevens zie ik ook nergens een verschil tussen de T2060 en de T2260.

• audiojunk
  • Laatst online: 24-05 19:54
Lijkt me wel dat de T2260 een hogere clocksnelheid heeft,ik denk 1,73Ghz maar het is inderdaad vreemd dat er zelfs op de Intel site niks over te vinden is.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:59
lang leve de telefoon ? :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Telefoon is handig, maar waar moet ik naar bellen ? Intel ? Iets zegt me dat de helpdeskmensjes daar er ook niet veel van af weten als Intel ze nog niet eens officieel heeft. Naar de winkel bellen heeft geen nut, ik werk in een grote winkel en er is totaal geen info verschaft geweest.

• Dukey

Dukey

• llevering
  • Laatst online: 19-05 10:11
Een paar maanden geleden was in het nieuws (ook op t.net dacht ik), dat Intel de 'Pentium'-merknaam voor het budgetsegment gaat gebruiken. Dus eigenlijk is dit een Celeron variant van de Core (2) Duo processor (ik noem met opzet Core 2 duo, omdat ik verwacht dat de Core Duo's er langzamerhand uit gaan maar deze 'Pentiums' nog wat langer blijven als budget variant).

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Het zal wel niet, maar ik hoop/vraag het toch .. :
Zijn deze misschien compatible met socket 479 (dus niet socket M) voor pentium M/celeron M processors? Vanwege hun 533Mhz FSB. Dat zou namelijk een mooie upgrade voor mijn laptop kunnen zijn ;)

edit:
Ik heb trouwens dit gevonden. Check de specificaties bij processor:
http://vilpublic.fujitsu-...s_amilo_pro_v3515_ed1.pdf

Celeron M 430 tot Core duo t2060.

Dat is wel heel raar. Zou het dan werkelijk compatible zijn, i hope so :D

[ Voor 38% gewijzigd door Bartjuh op 22-02-2007 21:37 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Die link stond er vorige week niet :| Maar ok, het bevestigd al wat ik dacht :) Nu nog het mysterie van de T2260 :)

• Dukey

Dukey

Bartjuh schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:13:
Het zal wel niet, maar ik hoop/vraag het toch .. :
Zijn deze misschien compatible met socket 479 (dus niet socket M) voor pentium M/celeron M processors? Vanwege hun 533Mhz FSB. Dat zou namelijk een mooie upgrade voor mijn laptop kunnen zijn ;)

edit:
Ik heb trouwens dit gevonden. Check de specificaties bij processor:
http://vilpublic.fujitsu-...s_amilo_pro_v3515_ed1.pdf

Celeron M 430 tot Core duo t2060.

Dat is wel heel raar. Zou het dan werkelijk compatible zijn, i hope so :D
De kans is wel groot dat het werkt, echter heb je dan de mogelijkheid dat de processor vast zit gesoldeerd. Zou ik dus eerst even checken voor dat je gaat bestellen. Je zou ook met een goedkope processor (via va of marktplaats komen ze wel eens langs) kunnen testen of het werkt voordat je een dure koopt. Overigens is het zo dat als een Yonah (Core Duo, Core Solo) werkt een Merom (Core 2 Duo) ook werkt na bios upgrade. En aangezien de T2060 een nieuwere processor is dan de Core 2 Duo is die kans heel groot. Alleen ik heb even gekeken naar de rest van je specs, vindt je het de moeite waard om die laptop te upgraden? Waarschnijlijk ga je der niet heel veel van merken met die laptop.
Phuncz schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:11:
[...]

Die link stond er vorige week niet :| Maar ok, het bevestigd al wat ik dacht :) Nu nog het mysterie van de T2260 :)
http://de.wikipedia.org/w...ern_von_Intel-Prozessoren

Hier staat de T2260 wel weer vermeld.

En we maken het nog leuker, er is ook nog een T2350 een een T2300E?
http://de.computers.toshi...rvice=DE&SERIES_ID=112528

EDIT: T2300E is bekend:
http://processorfinder.in...cFam=2278&sSpec=&OrdCode=

[ Voor 18% gewijzigd door Dukey op 23-02-2007 08:44 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Het wordt er niet simpeler op :) Minder cache, hoger typenummer. Waarom was de T2040 niet goed kan je dan denken.

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Dell levert nu een Pentium Dual Core T2080, 1.76 MHz en 2MB level 2 cache. Wat dan het verschil met de T2250 is mag joost weten...

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Na ongeveer 2 maanden zijn er vrij veel T2060 systemen naar boven gekomen en concreet is het verschil dat er niet met Core Duo gespammed wordt op de toestellen. Ik vermoed dan ook dat ze simpelweg goedkoper zijn bij inkoop omdat het Core Duo gedoe er dan niet bij is. Ik vermoed dan ook dat die T2080 niet meer is dan een gerebadgede T2250. Het zijn ook nog de enige laptop processoren met de Pentium merknaam.

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op tomshardware heb ik een topic gevonden over de T2060.

Deze processor is hetzelfde als de T2050, maar dan met de helft aan cache-geheugen (1MB i.p.v. 2MB). Omdat het een afgeslankte C2D is, heeft intel gekozen voor de merknaam Pentium in plaats van Celeron. Waarschijnlijk omdat de naam pentium nog steeds kwaliteit betekent.

Dus als je geinteresseerd bent in een goedkope dualcore processor, zou ik even dat topic op tomshardware doorlezen... succes!! :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ondertussen is de markt overspoelt door Pentium Dual-Core processors en worden ze wel eens lukraak met Centrino Duo en Core Duo stickers aangeduid bij een laptop. Het is dan ook een ERG grote puinhoop met verwarrende processor types als een T2080, T2130, T2250, T2350 en nog van dat geks. Ik dacht dat Intel een beetje steek wou houden maar ze willen gewoon dat de mensen geen fuk snappen van wat ze kopen.

Het bizarre is dat er totaal geen logica meer zit in de typenummers.

[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 19-06-2007 21:32 ]

• Dukey

Dukey

Phuncz schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:31:
Ondertussen is de markt overspoelt door Pentium Dual-Core processors en worden ze wel eens lukraak met Centrino Duo en Core Duo stickers aangeduid bij een laptop. Het is dan ook een ERG grote puinhoop met verwarrende processor types als een T2080, T2130, T2250, T2350 en nog van dat geks. Ik dacht dat Intel een beetje steek wou houden maar ze willen gewoon dat de mensen geen fuk snappen van wat ze kopen.

Het bizarre is dat er totaal geen logica meer zit in de typenummers.
Persoonlijk zou ik alleen naar de T5xxx en T7xxx types kijken. Mag dan wel wat duurder zijn, weet je wel precies wat je kan verwachten.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:37

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik vroeg me al af wat die Pentium dualcores nou weer moesten voorstellen, maar dat zijn dus eigenlijk verkapte dual-core Celerons?

Hier stond een dode link.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Zoiets ja :) Alleen noemen ze het "Pentium Dual Core". Misschien het einde van de Celeron naam of ze plaatsen nog een low to mid-range ertussen ?

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Het wordt:
• Celeron M (430 t/m 530)
• Pentium Dualcore (T2060 en T2080)
• Core Duo (T2050 t/m T2450)
• Core 2 Duo (T5200 t/m T7600)

Waarbij iemand van Intel me vertelde dat het geen verkapte Celerons zouden zijn, maar eerder een instap-dualcore met minder cache: 1MB tov resp 2 en 2/4MB voor Core Duo en Core 2 Duo. Er zou wel Speedstep in zitten, maar geen 64-bit extensies. :)

[ Voor 36% gewijzigd door _the_crow_ op 21-06-2007 10:12 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• F1X2
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09-2023
laat maar

[ Voor 92% gewijzigd door F1X2 op 08-07-2007 23:15 ]

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-04 16:22
_the_crow_ schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:05:
Het wordt:
• Celeron M (430 t/m 530)
• Pentium Dualcore (T2060 en T2080)
• Core Duo (T2050 t/m T2450)
• Core 2 Duo (T5200 t/m T7600)

Waarbij iemand van Intel me vertelde dat het geen verkapte Celerons zouden zijn, maar eerder een instap-dualcore met minder cache: 1MB tov resp 2 en 2/4MB voor Core Duo en Core 2 Duo. Er zou wel Speedstep in zitten, maar geen 64-bit extensies. :)
idd - zeer netjes alles op een rijtje en dus prima hier te vinden!
Inmiddels is de T2130 aan het rijtje toegevooegd... bv. in de recente aldi-notebok ;)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Het wordt er niet makkelijker op met de "tussenversies". Acer heeft bv. een laptop op het moment (de 7720) met een T5250. Allemaal ERG enorm verwarrend. De gemiddelde mens snapt er HELEMAAL niets meer van !!

Verwijderd

Als ik het goed heb zijn de T5*50 cpu's gebaseerd op Santa Rosa, en zullen dus ook alleen in Santa Rosa laptops werken (en geleverd worden).

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Alleen weten de mensen dat niet, ze kennen alleen Santa Rosa en feitelijk weten ze zelfs niet wat dat is. Het klinkt gewoon goed.
Pagina: 1