Toon posts:

messenger webcam headset op Mac OS9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik kreeg laatst de vraag of het mogelijk is messenger onder Mac OS 9 met een headset / webcam te gebruiken om zo te kunnen msn-en met video/audio. Op een 'Mac-ei' (weet even niet hoe het heet - computer+beeldscherm in 1, paar jaar geleden heel populair, nu niet meer te vinden) Er is een breedbandverbinding. De mac draait OS 9.5.

Is het zo simpel als software installeren, webcam inpluggen en klaar ben je? Zijn er ervaringen? Bepaalde software, headsets? Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor tips!

Verwijderd

Ik denk dat je een iMac G3 bedoeld?

Verwijderd

Voor os 9 kan ik hier geen sluitend antwoord op geven maar voor OS X is er - naar mijn weten - maar 1 programma (aMSN) die webcams ondersteunt (geen audio hierbij). Skype (wel video+audio) is er alleen voor OS X en een andere oplossing is iChat (ook OS X, maar geen ondersteuning voor MSN). Ik denk dat het met os 9 erg lastig gaat worden dit werkend te krijgen, gezien er ook voor OS X ook geen volledige oplossingen zijn (ook microsoft's eigen client ondersteunt geen webcam)

Verwijderd

Topicstarter
ja, die bedoel ik. En het gaat alleen om OS 9.5

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
AMSN is niet de enige waarmee je een webcam kan gebruiken op het MSN-netwerk, Mercury kan dat ook. En aangezien Mercury een java-applicatie is werkt dit misschien ook wel op OS9. Ik heb zelf compleet geen ervaring met OS9, ben pas bij bij 10.3 geswitched.

http://www.mercury.to/