Toon posts:

Versterker/volume verspringt

Pagina: 1
Acties:
  • 455 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.

Ik heb vandaag 2 Klipsch F2 zuilen gekocht nadat ik erg impressed was door de luistersessie. Ik vond ze buitengewoon goed klinken. Nu moet er nog een versterker komen (ik denk aan denon 2e hands).
Om de speakers ff in te spelen heb ik ze gehangen aan de JVC MX-D302T
(crappy ding, gekocht toen ik 9 was, evil bastards om zo'n ding aan een 9-jarige te verkopen)

Afbeeldingslocatie: http://www.procontrol.hu/SZORAK/HIFITORO/JVC/Mxd302ti.jpg

Ik heb geen specificaties van de ingebouwde versterker. Nadat de speakers erop aan waren gesloten viel het geluid nogal tegen, vooral hoog en laag. Maargoed om ze even in te spelen moet dit maar tijdelijk.
Dus ik lekker computeren, en opeens word ik half weggeblazen. Doordat de versterker opeens op maximaal volume verspringt.(2 keer gebeurd).
Dit gebeurde niet met de originele speakers (daarom vraag ik me af waar het aan ligt)
Speakers zijn waarschijnlijk ook de 2e keer niet beschadigd omdat de versterker denk ik toch vrij weinig vermogen levert. Ik weet 99% zeker dat het aan de versterker ligt, maar ook dat wil ik zeker weten voordat ik ze aansluit op een amp die wel 2x200 watt levert.

Weet iemand waar dit aan ligt, en hoe ik het oplos? Mvg :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 22:12 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb dat hier ook 2x (in 5 jaar gehad) met me JVC MX-K3R. Het lijkt me dat het niet aan de boxen ligt, maar ja het kan altijd...de combinatie misschien? Of...zou een of ander apparaat een zelfde soort signaal uitzenden als de afstandsbediening van je JVC set?

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:13:
Ik heb dat hier ook 2x (in 5 jaar gehad) met me JVC MX-K3R. Het lijkt me dat het niet aan de boxen ligt, maar ja het kan altijd...de combinatie misschien? Of...zou een of ander apparaat een zelfde soort signaal uitzenden als de afstandsbediening van je JVC set?
Lijkt me sterk, maargoed me grootste angst is dat ik hem op een serieuze versterker aansluit en het dan ook gebeurd. Dan ben ik bang dat ze er niet zo goed vanaf komen.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:05
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een andere versterker het zelfde zou doen.
Een speaker is namelijk passief, hij (enorm kort door de bocht en niet geheel correct, maar in deze context goed genoeg!) heeft geen invloed op wat je versterker doet. Je versterker is dus gewoon brak :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
misschien iets te doen met de impedancie? (grr hoe schrijf je dat ook alweer?)

Verwijderd

Topicstarter
Aloys schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:27:
misschien iets te doen met de impedancie? (grr hoe schrijf je dat ook alweer?)
Oh,,, zou kunnen.
Geen flauw idee wat die jvc's lever en vragen.
F'2's zijn 8ohm.

Wat een bagger reactie van mijn versterker dan, sterf ofsow. Maar ga niet maximaal vermogen op mijn nieuwe speakertjes (koetiekoe :> ) gooien.
Wormaap schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:24:
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een andere versterker het zelfde zou doen.
Een speaker is namelijk passief, hij (enorm kort door de bocht en niet geheel correct, maar in deze context goed genoeg!) heeft geen invloed op wat je versterker doet. Je versterker is dus gewoon brak :P
Ja weet ik,,, maar omdat de speakers (en kabels) het enige vervangen component is wilde ik even checken.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 22:29 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32

mace

Sapere Aude

Mja, gewoon de vuilnis in met dat ding (of doorverkopen aan een 9-jarige >:) )
Niet meer aan denken, en genieten met een fatsoenlijke versterker, want dit zal je echt niet gebeuren met fatsoenlijk spul.

Verwijderd

Topicstarter
MaCe1337 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:31:
Mja, gewoon de vuilnis in met dat ding (of doorverkopen aan een 9-jarige >:) )
Niet meer aan denken, en genieten met een fatsoenlijke versterker, want dit zal je echt niet gebeuren met fatsoenlijk spul.
Oke, dan maar een 2e hands denon avc2800 aanschaffen. Iemand ervaring mee?

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:02:
[...]

Oke, dan maar een 2e hands denon avc2800 aanschaffen. Iemand ervaring mee?
Niet met die specifieke reciever, maar ik kan je vertellen dat denon gewoon goed spul is, en ik kan je ok vertellen dat de 2800 in Japan gemaakt is, en alle modellen onder de 2800 in China. Bij denon staat dat vaak garant voor een betere kwaliteit. (Alhoewel in China hele mooie spulletjes gemaakt worden.)

is hij in goede staat en wat mag het kosten?

[ Voor 11% gewijzigd door mace op 19-02-2007 23:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
MaCe1337 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:32:
[...]

Niet met die specifieke reciever, maar ik kan je vertellen dat denon gewoon goed spul is, en ik kan je ok vertellen dat de 2800 in Japan gemaakt is, en alle modellen onder de 2800 in China. Bij denon staat dat vaak garant voor een betere kwaliteit. (Alhoewel in China hele mooie spulletjes gemaakt worden.)

is hij in goede staat en wat mag het kosten?
75 euro.
Toch best te doen?

• mace

mace

Sapere Aude

Absoluut, gelijk doen als hij nog goed is.

Verwijderd

Wat zijn de specs. van die Denon dan ? Inspelen op je huidige versterker gaat niet, te zwak en een versterker van 2 maal 200 watt is wat overbodig, aangezien je F2's maar 100 watt zijn.

Klipsch zijn hongerig en willen/moeten werken, aangezien ze hoog rendement leveren. De F2 serie specs. zijn 95,5 dB bij 2,83 volt/1 meter.

http://www.klipsch.com/world/eu/nl/products/details/f-2.aspx

Persoonlijk zou ik er een nieuwe Alesis RA300 voor 199 euro. Is een eindtrap waarbij je PC als voorversterker kan fungeren, of je kan een goedkoop mengtafeltje aanhangen voor wat meer inputs.

http://www.alesis.com/product.php?id=31

Ik gebruik zelf een RA500 voor een paar studio monitoren en het is een goeie eindtrap voor weining met een goeie travo erin.

Heb zelf ook onlangs een Klipsch set gekocht en vind het persoonlijk de meest rijke speaker voor in een huiskamer, mede dankzij de TracTrix hoorn waar ze om bekend staan en eigenlijk sinds hun bestaan al gebruik van maken, meen sinds 1942. Alleen de aktieve sub heb ik achterwegen gelaten voor het moment, aangezien die 2kilowatt trekt. Zelf zit ik er aan te denken om er een Rotel voor/eind versterker aan te hangen voor een goeie geluidsweergave. Sub komt wel een keer, ff rekenen wat er op de groep allemaal komt ;)

http://www.klipsch.com/wo...-home-theater-system.aspx

Maar leuke speakers voor weinig geld iig, daar heb je geen miskoop aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:59:
Wat zijn de specs. van die Denon dan ? Inspelen op je huidige versterker gaat niet, te zwak en een versterker van 2 maal 200 watt is wat overbodig, aangezien je F2's maar 100 watt zijn.

Klipsch zijn hongerig en willen/moeten werken, aangezien ze hoog rendement leveren. De F2 serie specs. zijn 95,5 dB bij 2,83 volt/1 meter.

http://www.klipsch.com/world/eu/nl/products/details/f-2.aspx

Persoonlijk zou ik er een nieuwe Alesis RA300 voor 199 euro. Is een eindtrap waarbij je PC als voorversterker kan fungeren, of je kan een goedkoop mengtafeltje aanhangen voor wat meer inputs.

http://www.alesis.com/product.php?id=31

Ik gebruik zelf een RA500 voor een paar studio monitoren en het is een goeie eindtrap voor weining met een goeie travo erin.

Heb zelf ook onlangs een Klipsch set gekocht en vind het persoonlijk de meest rijke speaker voor in een huiskamer, mede dankzij de TracTrix hoorn waar ze om bekend staan en eigenlijk sinds hun bestaan al gebruik van maken, meen sinds 1942. Alleen de aktieve sub heb ik achterwegen gelaten voor het moment, aangezien die 2kilowatt trekt. Zelf zit ik er aan te denken om er een Rotel voor/eind versterker aan te hangen voor een goeie geluidsweergave. Sub komt wel een keer, ff rekenen wat er op de groep allemaal komt ;)

http://www.klipsch.com/wo...-home-theater-system.aspx

Maar leuke speakers voor weinig geld iig, daar heb je geen miskoop aan :)
Ok maar wel een prijsverschil van 125 euro. Toch maar die denon _/-\o_

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:13

DJ Vincento

1422055

Kan alleen maar aan de versterker of aan de bron liggen. Speakers kunnen zelf geen geluid weer geven, ze kunnen geen knallen geven, en ook geen verhogingen in het volume. Ze kunnen alleen weergeven wat ze gevoerd krijgen, al vervormd of niet, maar ze geven zelf niks weer wat ze niet gevoerd krijgen.

Dan weet je in ieder geval dat het aan je minisetje ligt. Ik denk dat het setje grote luidsprekers niet zo heel erg fijn vind, hij kan niet tegen de impedantie schommelingen van de speakers waardoor hij soms stroom te kort komt. Dit noemen ze clipping, en dit kan funest zijn voor zelfs hele grote speakers. Ik zou daarom wachten tot je een echte versterker hebt.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:59:
Nee, ze zijn juist niet hongerig door het hoge rendement. Je krijgt er niet voor niks veel geluid uit bij weinig vermogen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1