Toon posts:

Dell Inspiron 9400 vs Asus Z84J

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Was ik er net uit, wil ik de Dell 9400 met 1900x1200 scherm en 7900GS grafische kaart bestellen, lees ik op www.notebookreview.com een review van de splinternieuwe Asus Z84J.

Dit is een 17 inch laptop met een 1680x1050 scherm en een GeForce 7600 SE grafische kaart.

Aangezien het een hele nieuwe laptop is, denk ik dat de interne techniek mogelijk ook iets moderner is dan de Dell. Daarnaast vind ik een 1680x1050 scherm beter voor een 17 inch laptop dan een 1900x1200 scherm. Ik heb lang gewacht op een 17 inch scherm met zo'n resolutie.

Echter, de 7900GS in de Dell is uiteraard weer een stuk sneller. De spellen die ik speel, zijn Grand Prix 4, Colin McRae 5 en DTM Race Driver 3. Daarnaast misschien nog weleens een game als Max Payne of iets dergelijks.

Mijn belangrijkste vraag is nu of de 7600 kaart snel genoeg is om deze spellen goed te spelen en of ook Windows Vista (met Aero interface) perfect werkt met een GeForce 7600.

Aangezien ik korting kan krijgen op de Dell (epp programma), is de Dell iets goedkoper. Ik ga dan uit van de prijs zoals die voor de Asus op www.laptops4u.nl staat vermeld.

Tot slot staat er op de Amerikaanse Asus site vermeld dat de grafische kaart in de Asus Z84 opwaardeerbaar zou zijn. Heeft iemand hier al meer info over?

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-01 12:00
De naam is toch Asus Z84JP? (voor de mensen die de search gebruiken, kunnen ze nu ook dit topic vinden :))

De review: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=103430

Ik heb mijn oog ook laten vallen op de Asus Z84JP. Zeer goede review. Maar ook ik zit een beetje met de GeForce 7600 SE kaart in mijn maag. Dat is niet echt optimaal. Ik heb ook begrepen dat in Amerika een partij is die met een versie gaat komen waar een Go 7950XT in zal zitten. Zie http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3456

Vorige week heb ik een mailtje verzonden naar laptops4u.nl met de vraag of zij de Asus Z84JP ook met andere grafische kaarten gaan leveren. Als antwoord kreeg ik dat het mogelijk zou moeten zijn om er bijvoorbeeld een Go 7900 o.i.d in te zetten. Echter, op dit moment hadden ze daar nog niet genoeg informatie over om dat met zekerheid te kunnen stellen.

Op het moment dat de de Asus Z84JP leverbaar zal zijn bij laptops4u.nl (wordt eerste week maart verwacht) zal op hun website zichtbaar zijn of er wel/niet voor een andere grafische kaart gekozen kan worden. Als het dan niet zichtbaar ga ik ze nog een mailtje sturen met de vraag of het wel/niet mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Dlocks schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:53:
De naam is toch Asus Z84JP? (voor de mensen die de search gebruiken, kunnen ze nu ook dit topic vinden :))

De review: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=103430

Ik heb mijn oog ook laten vallen op de Asus Z84JP. Zeer goede review. Maar ook ik zit een beetje met de GeForce 7600 SE kaart in mijn maag. Dat is niet echt optimaal. Ik heb ook begrepen dat in Amerika een partij is die met een versie gaat komen waar een Go 7950XT in zal zitten. Zie http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3456

Vorige week heb ik een mailtje verzonden naar laptops4u.nl met de vraag of zij de Asus Z84JP ook met andere grafische kaarten gaan leveren. Als antwoord kreeg ik dat het mogelijk zou moeten zijn om er bijvoorbeeld een Go 7900 o.i.d in te zetten. Echter, op dit moment hadden ze daar nog niet genoeg informatie over om dat met zekerheid te kunnen stellen.

Op het moment dat de de Asus Z84JP leverbaar zal zijn bij laptops4u.nl (wordt eerste week maart verwacht) zal op hun website zichtbaar zijn of er wel/niet voor een andere grafische kaart gekozen kan worden. Als het dan niet zichtbaar ga ik ze nog een mailtje sturen met de vraag of het wel/niet mogelijk is.
Klopt, het gaat inderdaad om de Z84JP. Ik heb inmiddels www.asmobile.com ontdekt waarop de barebone modellen staan van Asus. Volgens de gegevens op die site zal de Z84JP alleen met een GeForce 7300, 7600 of 7700 worden geleverd.

Overigens als er wel een model met een 7900 GS komt of met een 7900 GT dan zal die wel flink duurder worden en ik vind de prijzen op www.laptops4u.nl vergeleken met de Dell 9400 (met een 7900 GS) al redelijk aan de hoge kant....