DVB-T Digitenne voor PC

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 12:18
Ik heb zelf het twinhan setje(TV-Kaart en antenne) en nederland 1,2,3 werkt wel, en ik heb ook een module om de kpn kaart erin te steken. Alleen zegt hij als ik betaalde zenders wilt kijken: Failed to play the program. (TMF enzo) de kaart is alwel geactiveerd en we hebben ook al een abbo enzo. Iemand een idee hoe dat komt? Ik heb er veel geld voor neer gelegt en zou graag willen dat alles het gaat doen.

Module:Philips cryptoworks.
12 NC: 8622 805 12001

Afbeeldingslocatie: http://www.dimaxa.de/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/1/ASCCIM003.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Janusch op 21-02-2007 21:38 ]

• Janusch
iemand een idee?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
'Ik heb er veel geld voor neer gelegt en zou graag willen dat alles het weer deed.'

heeft het ooit gewerkt dan?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
arieman007 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:46:
Ik heb zelf het twinhan setje(TV-Kaart en antenne) en nederland 1,2,3 werkt wel, en ik heb ook een module om de kpn kaart erin te steken. Alleen zegt hij als ik betaalde zenders wilt kijken: Failed to play the program. (TMF enzo) de kaart is alwel geactiveerd en we hebben ook al een abbo enzo. Iemand een idee hoe dat komt? Ik heb er veel geld voor neer gelegt en zou graag willen dat alles het weer deed.
Bij de kabel uitvoering van de TwinhanDTV kaart wordt software geleverd waarmee je de zogenaamde Conditional Access Module (CAM) waarin de smartcard gaat kan benaderen. Uit mijn hoofd zit dat in het configuratie/setup deel van het programma. Zie je daar de CAM uberhaupt en zoja, dan heeft een CAM meestal een eigen menutje waarmee je informatie kan opvragen over de smartcard. Als dat allemaal goed werkt dat weet je in ieder geval dat de CAM en de smartcard goed in de TwinhanDTV TV kaart zitten.

Het trouwens geen kwaad als je hier even exact de type nummers van de TwinhanDTV kaart en de CAM vermeldt. Verder kan je via www.twinhan.com de laatste drivers ophalen voor de TwinhanDTV kaart. Dat wil ook nog wel eens helpen voor het oplossen van de problemen.

• Janusch
RG2005 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:19:
[...]

Bij de kabel uitvoering van de TwinhanDTV kaart wordt software geleverd waarmee je de zogenaamde Conditional Access Module (CAM) waarin de smartcard gaat kan benaderen. Uit mijn hoofd zit dat in het configuratie/setup deel van het programma. Zie je daar de CAM uberhaupt en zoja, dan heeft een CAM meestal een eigen menutje waarmee je informatie kan opvragen over de smartcard. Als dat allemaal goed werkt dat weet je in ieder geval dat de CAM en de smartcard goed in de TwinhanDTV TV kaart zitten.

Het trouwens geen kwaad als je hier even exact de type nummers van de TwinhanDTV kaart en de CAM vermeldt. Verder kan je via www.twinhan.com de laatste drivers ophalen voor de TwinhanDTV kaart. Dat wil ook nog wel eens helpen voor het oplossen van de problemen.
Ik heb de kaart met Antenne, en ik kon het ook niet vinden van CAM-module.

Edit:Als ik het Twinhan programma opstart zie ik onderin CAM staan. Dat "blokje"is grijs en in het programma is zo dat als iets grijs is, is het uit. Ik heb de CAM er goed inzitten en het kaartje zit er ook in. Zou het kunnen zijn dat de CAM niet goed is?

[ Voor 16% gewijzigd door Janusch op 21-02-2007 20:07 ]

• ArChie
  • Niet online
Voor de kabel uitvoering kan je via het Configuration menu het volgende Common Interface tabblad raadplegen:
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/3974/twinhandtvcizf4.jpg

Als op dat tabblad niets getoond wordt dan zit de CAM module er niet goed in of verkeerd om (is mij ook een keer gebeurd). Het zou eventueel ook nog aan de drivers kunnen liggen of een hardware conflict in je PC.

• Janusch
RG2005 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:12:
Voor de kabel uitvoering kan je via het Configuration menu het volgende Common Interface tabblad raadplegen:
[afbeelding]

Als op dat tabblad niets getoond wordt dan zit de CAM module er niet goed in of verkeerd om (is mij ook een keer gebeurd). Het zou eventueel ook nog aan de drivers kunnen liggen of een hardware conflict in je PC.
Ik heb dus DVB-T, dat is met antenne maar alsnog staat er bij common interface niks. Bij apparaat beheer kan ik de kaart wel zien en heb dus ook een paar keer tv er op gekeken, alleen niet betaalde zenders. Maar waarschijnlijk ligt het aan mijn module?
De module is een Phillips CryptoWorks.

Ja ik heb de module op zijn kop erin gedaan wat eerder nooit wou (bleef altijd haken) maar nu doet dat CAM blokje het wel en ik zie bij common interface:
1.Consultation
2.Information
3.Parameters

Bedankt voor de tip om de module anders erin te doen, het heeft me 200 euro bespaard ;)
Nu even testen op antenne van me broer en dan maar hopen dat ze eens een keer goede zendmasten gaan plaatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door Janusch op 21-02-2007 22:35 ]

• ArChie
  • Niet online
arieman007 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:36:
De module is een Phillips CryptoWorks.
Ik denk dat die CAM module je probleem is. Voor zover mij bekend heb je een Conax CAM nodig voor Digitenne van KPN. CryptoWorks is een ander systeem. Bij SMH BV, de importeur van de TwinhanDTV kaarten, kan je op deze pagina zien wat je nodig hebt.

De afbeelding van de CAM is wat slecht, maar volgens mij is het deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.smhbv.nl/images/technicamcx.jpg

Er zijn ook nog andere merken Conax CAMs. Meestal kan je die wel vinden bij je plaatselijke satelliet winkel voor een schappelijke prijs.

• Janusch
Hij doet het nu dus maar als ik zoon menuutje wil openen (1,2,3) bij common interface geeft hij een error. Maar de cam zit er wel in enzo.
Pagina: 1