Asrock K7NF2 (n-force2) boot niet

Pagina: 1
Acties:

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 19:15

RmanX

Mario pizza!

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Omdat ik mijn (trage maar nog werkende) asus a7v8x-x (via KT400 socket A) wil doneren aan iemand met een brakke versie van dezelfde plank heb ik een nieuw moederbord gekocht nl de Asrock K7nf2 met n-force2 chipset (een van de weinigen die nog verkrijgbaar is, denk dat ik nu weet waarom). Ik ging dus vanmiddag vrolijk aan de installatie, alles netjes in mijn kast geschroefd en ja hoor, natuurlijk werkt het niet.. Hele ding wil niet booten

Probleem:
Het enige wat hij doet als ik de schakelaar van mijn voeding aanzet is heel even alle fans laten draaien (<1 sec) vervolgens uitgaan en weer overnieuw beginnen. edit Ik hoef hiervoor niet eens de powerknop in te drukken, gebeurd zodra ik de voeding aanzet Soms doet hij dit een keer, soms lijkt hij het iets langer te doen om vervolgens toch maar te 'resetten'. Ook als ik de voeding weer uit zet, krijg ik altijd nog een hele korte sprong van leven.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Powerswitch connector 5x omgedraaid
- Andere voeding ipv Aopen 300W, cheapo 400W resultaat was helemaal geen reactie op powerknop
- Hele boel weer in oud mobo gestopt en getest, werkte perfect
- Volgens de hangen/opstartproblemen faq begonnen met bord buiten de kast leggen (op karton) en een voor een dingen aansluiten, maar zelfs als ik alleen maar de cpu en voeding aansluit krijg ik geen beeb errors en begint hij weer de hele tijd aan/uit te gaan
- jumpers heb ik nagekeken, staat op 333Mhz FSB
- CMOS resetten ook gedaan, helpt niet (kom niet eens tot aan de bios, maargoed viel te proberen)
- Ik dacht eerste dat de CPU (xp3000+) misschien door het heen-en-weer overzetten stuk is gegaan, maar ik typ dit nu op mijn kt400 plank die wel werkt met dezelfde cpu..

Heeft iemand nog tips/ideeen wat ik kan proberen? Anders vrees ik dat ik weer een rondje yorcom moet doen om hem maar terug te brengen..

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05 23:14
RmanX schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:36:
Probleem:
Het enige wat hij doet als ik de schakelaar van mijn voeding aanzet is heel even alle fans laten draaien (<1 sec) vervolgens uitgaan en weer overnieuw beginnen. edit Ik hoef hiervoor niet eens de powerknop in te drukken, gebeurd zodra ik de voeding aanzet Soms doet hij dit een keer, soms lijkt hij het iets langer te doen om vervolgens toch maar te 'resetten'. Ook als ik de voeding weer uit zet, krijg ik altijd nog een hele korte sprong van leven.
Hmm dit klinkt echt vreemd. Zou je misschien iets meer kunnen vertellen over het probleem? Zoals ik het nu lees gaan alle fans (ed) draaien zodra je er spanning op zet. Blijft dat bij één keer of is het een soort loop. En begrijp ik nou goed dat hij dat ook doet op het moment dat je de spanning eraf haalt? :?

In ieder geval heb ik iets soortgelijks ooit gehad bij een oude pc, maar ik kan me eigenlijk niet meer herinneren hoe dat toen uiteindelijk is opgelost. Ik neem in ieder geval aan dat het bord nergens contact meer maakt als je het op karton legt...

• RmanX

RmanX

Mario pizza!

Topicstarter
Ok ik heb even een filmpje gemaakt vanavond en op youtube gezet. linkje:http://www.youtube.com/watch?v=WiGjSPhCxuE

Ik heb alleen de processor erop gezet, de speaker en de power switch. Zodra ik spanning op het bord zet, gaat de boel heel even draaien alsin een soort loop zonder dat ik de power switch gebruik! (wake-up on ps2/usb jumper heb ik ook geprobeerd eraf te halen, helpt niets). Als ik de spanning er weer af haal, krijg ik nog 1 keer een heel kort teken van leven.

Even ter informatie bij het filmpje, ik heb onder het bord een stuk karton gelegd zodat hij geen sluiting maakt met mijn kast. Dit was een haastklus dus had geen zin om alles weer te demonteren, maar als ik dezelfde setup buiten mijn kast maak heb ik exact hetzelfde resultaat. De piepjes die je hoort komen van mijn aerogate II die over zijn nek gaat, omdat ik er nog stroom maar niet alle fans op heb staan. Dus niet van de pc speaker (die heeft lagere tonen).

Ik weet het echt niet meer, alle condensatoren zien er ook goed uit. Het lijkt bijna op een soort signaal dat aan/uit gaan, maar dan moet volgens mij het bord wel rot zijn aangezien alle andere onderdelen werken.

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:56
Dit lijkt me inderdaad ook gewoon een bord wat niet helemaal lekker is. Ermee teruggaan lijkt me de beste optie

• RmanX

RmanX

Mario pizza!

Topicstarter
Nog even een laatste reactie van mij. Ik heb vandaag zonder problemen het bord omgeruild bij yorcom voor een nieuwe. Deze heb ik eerst maar eens buiten de kast opgebouwd (gezien de ervaring) en dit werkte vrijwel meteen.

Paar dingen die me opvielen aan mijn nieuwe bord zijn echter: Andere antistatische verpakking (met kussentje onder mobo), jumper settings stonden anders ingesteld, de agp aansluiting ziet er anders uit (die vorige miste dat clipje zoals je ze ook hebt bij je geheugen. Ik dacht dat dat nieuw was) en de driver cd zat er niet bij (dit heb ik niet gezien toen ik hem omruilde :( )

Na wat rommel downloaden op internet heb ik nu alles aan de praat gekregen :) . Maar gezien de andere verpakking (lees betere) heb ik het idee dat die stukke wellicht al eens uitgeprobeerd is of RMA is geweest ofzo..