Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De titel zegt het grotendeels al: ik ben op zoek naar een kwalitatief zeer goede MP3-speler. Om een en ander te verduidelijken zal ik gelijk maar met de deur (lees: wensen) in huis vallen:
- Belangrijkst: uitstekende geluidskwaliteit
- Opslag: minimaal 4 GB, liefst 20~30 GB
- Formaat: zo klein mogelijk, binnen de mogelijkheden (flash/HDD)
- Bestandsformaten: minimaal MP3 (CBR+VBR), WMA en WAV. FLAC is welkom
- behuizing niet krasgevoelig (zoals de vorige generatie iPod Nano)
- Software: liever niet, als het even kan als 'Verwisselbare schijf' in WIndows
- Database structuur: het liefst folder-based, zodat ik door mijn eigen aangemaakte mappen kan bladeren. ID3Tag ondersteuning is daarnaast wel fijn
- Lange accutijd (geen batterijen!)
- Prijs: afhankelijk van opslag, maar maximaal € 400

Op dit moment maak ik gebruik van een Creative Zen V 1 GB die ik op mijn werk gewonnen heb. Qua geluidskwaliteit is hij niet eens zo slecht, maar enkele minpunten zijn o.a. het niet ondersteunen van een mapstructuur, waardoor ik gebonden ben aan de ID3Tag database die de Zen zelf aanlegt. Verzamelalbums zijn daarom een ramp te noemen. Daarnaast heb ik met 2 albums die MP3 VBR zijn al problemen gehad, wat ervoor zorgt dat hij de muziek gewoon niet afspeelt. Goede punten vind ik de lange accutijd, het formaat en het gewicht.

Hiervoor heb ik een iRiver H320SE gehad die helaas overleden is. De winkel waar ik hem destijds heb gekocht, kan helaas geen goede vervanger leveren waardoor ik gedwongen wordt daar iets anders uit te kiezen dan een MP3-speler en elders op zoek te gaan naar een MP3-speler. De iRiver had helaas een wat korte accutijd (8 uurtjes en hij had het wel gehad).

Natuurlijk heb ik zelf wat vooronderzoek gedaan. Wat ik van mensen hoor is dat Cowon zo'n beetje het beste is wat betreft geluidskwaliteit. Die lijkt mij dan ook een goede gegadigde. En wel de iAudio X5L 30GB om precies te zijn. Daarnaast kom ik ook andere, erg interessante, MP3-spelers tegen. Ik zal ze even op een rijtje zetten:
- Cowon iAudio D2 4GB (€ 250)
- Cowon iAudio X5L 30GB (€ 300)
- Archos 604 WiFi 30GB (€ 330)
- Archos 504 80GB (€ 380)
- Archos Gmini 500 40GB (€ 210)
- iRiver Clix 4GB (€ 230)
- Meize M6 4GB (€ 180)
- Microsoft Zune 30GB (€ 300) (inderdaad al in Nederland te verkrijgen, via MMport die zelfs 12 maanden garantie levert)
- Samsung YEPP K5 4GB (€ 170)

Dit is een rijtje MP3-spelers die ik na wat zoeken tegen ben gekomen en mij interessant lijken. De Apple iPod en Creative Zen MP3-spelers vallen af vanwege de software die je moet gebruiken (iTunes / Windows Media Player) en het feit dat je geen mapstructuur kan gebruiken.
Ik moet erbij zeggen dat ik de Cowon D2, iRiver Clix en Archos 604 WiFi er tussen heb gezet omdat die eruit zien als leuke gadgets (touchscreen/video player). Maar geluidskwaliteit is voor mij het belangrijkst.

Zelf neig ik naar de Cowon iAudio X5L 30GB, Microsoft Zune 30GB of Archos 604 WiFi 30GB.

Wat raden jullie aan? Als er iemand is die persoonlijk ervaring heeft met een bepaald model, dan hoor ik dat graag. Ook reviews bij websites zijn welkom (ik zal er zelf ook naar gaan zoeken). Ik hoop dat jullie mij een stuk op weg kunnen helpen, om zo uiteindelijk een keuze te kunnen maken. ;)
Alternatieven en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.

Wat ik bijna nog vergeet: de MP3-speler gaat gebruikt worden in combinatie met Shure E500 IEM's.

[ Voor 3% gewijzigd door MooDyBLueS op 19-02-2007 21:32 ]

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Van de 3 die je noemt zou ik zelf de cowon nemen aangezien deze de meeste formaten ondersteund en ik een enorme .ogg fan ben. Daarnaast staat de cowon bekend om zijn goede geluids kwaliteit.

[ Voor 20% gewijzigd door hilgo op 19-02-2007 21:07 ]

Discogs

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, dit vind ik erg lastig om advies op te geven. Je pakt hier een paar kleine flash spelers (D2, Clix, M6 K5) en een paar grote PMP's (604Wifi, 504, Gmini 500, Zune)
Persoonlijk denk ik dat je eerst daaruit een keuze moet maken, welk segment je pakt. Dat is namelijk puur persoonlijk, en valt weinig over te zeggen. Het zijn jou eisen.
Bij de Clix zou je trouwens naar de Clix2 moeten kijken. Afaik heeft de Clix geen UMS support en de Clix2 wel. Maar volgens mij is deze nog niet uit in Nederland.

Voor de flash spelertjes zou mijn keuze uitgaan naar de D2: Touchscreen wat super werkt, compact, kwaliteit beeld is erg goed, geluid zit bij iAudio altijd goed (ook qua instelmogelijkheden) en werkt lekker snel (na een kleine leercurve). Verder kun je er SD kaartjes instoppen. Erg handig als je meer geheugen wilt, en SD-kaartjes kosten niet veel meer. De K5 valt voor mij persoonlijk sowieso af. Log ding, slechte formfactor, en niet geweldig met film/foto. De overige flash spelers zijn leuk, maar halen het imo niet bij de D2.
Als pure PMP zou ik voor de 604Wifi gaan. Wederom touchscreen (handig) en de Wifi-functie is erg handig. Bijvoorbeeld om video te streamen vanaf je pc :9 Verder zijn er qua accessoires nog leuke mogelijkheden. De 504 is leuk als je veel opslag wilt, maar qua features doet ie onder voor de 604Wifi. Imo, dan maar wat minder opslag. Enige voordeel van de Gmini 500 is de prijs. Verder bestaat er de kans dat er voor de 604 Wifi (alsmede voor de 504) leuke apps ontwikkeld gaan worden omdat het ding op Linux loopt. De source code is al beschikbaar, nu moet men nog een manier vinden om apps te laten werken op de apparaatjes. Zie voor meer informatie trouwens [HDD] Het Archos Generation 4 topic
De Zune valt voor mij af, formfactor vind ik niet tof (alhoewel je em in landscape mode kan gebruiken) en is niet UMS.

Als ik puur afga op je eisen lijkt me de D2 de beste keus en snap ik eigenlijk niet waarom je die grote PMP's toegevoegd hebt aan je lijstje.

• MooDyBLueS
  • Niet online
De reden dat ik verschillende spelers vermeld, van flash, hdd tot pmp, is omdat het mij niet direct uitmaakt wat voor soort MP3-speler ik heb. Het belangrijkste is toch de geluidskwaliteit, aangezien ik hoge kwaliteit IEM's gebruik en mijn muziek ook van bijbehorende kwaliteit is (meestal 256~320 VBR MP3) en soms FLAC. OGG is voor mij niet interessant genoeg, dus daar kijk ik niet naar.

Zoals gezegd is veel opslag fijn, maar vind ik een klein formaat ook wel wat hebben. Ik hink daarmee inderdaad op twee gedachten, maar wie weet brengt de geluidskwaliteit of accutijd uiteindelijk de doorslag. In andere woorden: het soort MP3-speler is pas het laatste aspect waar ik naar ga kijken. Als ik op een gegeven moment een flash en HDD/PMP speler overhoud, dan ga ik beide voor- en nadelen tegen elkaar afwegen (accutijd, formaat, gewicht, etc...) om zo een keuze te maken.

De keuze die ik eerst moet maken is: welke vallen er qua geluidskwaliteit al af en welke zijn op bepaalde gebieden gewoon de minst goede (of gewoon slechte) keuzes? Als ik het zo lees, vallen de Archos 504, Gmini 500 en de Samsung K5 al af.

Het feit dat de D2 uitbreiding heeft voor SD is inderdaad ook interessant, mits hij 4 GB aan kan. Maar dat zal geen probleem zijn denk ik.

• RoD
  • Niet online

RoD

MooDyBLueS schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:31:
De reden dat ik verschillende spelers vermeld, van flash, hdd tot pmp, is omdat het mij niet direct uitmaakt wat voor soort MP3-speler ik heb. Het belangrijkste is toch de geluidskwaliteit, aangezien ik hoge kwaliteit IEM's gebruik en mijn muziek ook van bijbehorende kwaliteit is (meestal 256~320 VBR MP3) en soms FLAC. OGG is voor mij niet interessant genoeg, dus daar kijk ik niet naar.
Geluidskwaliteit is dus het belangrijkst. Goed. Dan is iAudio imo toch de grootste kanshebber. Alhoewel iriver zeer zeker niet of nauwelijks voor iAudio onder doet imo biedt iriver qua features toch duidelijk minder.
Zoals gezegd is veel opslag fijn, maar vind ik een klein formaat ook wel wat hebben. Ik hink daarmee inderdaad op twee gedachten, maar wie weet brengt de geluidskwaliteit of accutijd uiteindelijk de doorslag. In andere woorden: het soort MP3-speler is pas het laatste aspect waar ik naar ga kijken. Als ik op een gegeven moment een flash en HDD/PMP speler overhoud, dan ga ik beide voor- en nadelen tegen elkaar afwegen (accutijd, formaat, gewicht, etc...) om zo een keuze te maken.

De keuze die ik eerst moet maken is: welke vallen er qua geluidskwaliteit al af en welke zijn op bepaalde gebieden gewoon de minst goede (of gewoon slechte) keuzes? Als ik het zo lees, vallen de Archos 504, Gmini 500 en de Samsung K5 al af.
Duidelijk. Imo valt Archos dan af. Qua geluid zijn ze toch net een stapje achter op iriver en iAudio. Archos heeft goed geluid, maar qua equalizers en instelmogelijkheden is het allemaal toch net even wat minder.

Blijft voor mij persoonlijk toch de D2 staan :)
Het feit dat de D2 uitbreiding heeft voor SD is inderdaad ook interessant, mits hij 4 GB aan kan. Maar dat zal geen probleem zijn denk ik.
Volgens mij was dat geen probleem, maar kijk anders nog even in [Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 19-02-2007 21:38 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

MooDyBLueS schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:31:
[...]
[...]
Tja...maar kun je mij 1 situatie noemen waarin een HDD speler te groot is maar een flashspeler niet? IMHO zijn de enige redenen om voor flashgeheugen te gaan schokbestendigheid of prijs (aanegzien flashspelers minder geheugen hebben en dus goedkoper zijn...)

leoaq.fm // Jeune Loop

• RoD
  • Niet online

RoD

leokennis schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:14:
[...]

Tja...maar kun je mij 1 situatie noemen waarin een HDD speler te groot is maar een flashspeler niet? IMHO zijn de enige redenen om voor flashgeheugen te gaan schokbestendigheid of prijs (aanegzien flashspelers minder geheugen hebben en dus goedkoper zijn...)
Als je het hebt over een 30GB+ speler vind ik wel dat je kunt stellen dat flash spelertjes handzamer zijn. Ik vind er persoonlijk (vaak) toch wel een significant verschil tussenzitten. Bijvoorbeeld tussen de D2 en de hierboven genoemde hdd-spelers.
Net even wat makkelijker in één hand te nemen, zit net even wat lekkerder in je broekzak, dat soort dingen. Vind ik dan.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 20-02-2007 01:28 ]

Verwijderd

Zeg dan niets (of onderbouw het)...

[ Voor 82% gewijzigd door DeeD2k2 op 20-02-2007 20:41 ]

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11 20:39
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:25:
Je maakt het je zelf wel lekker makkelijk he TS? >:) neem gewoon een
iPod zeur
|:(
Je, want iedereen heft hem, hij moet wel de beste zijn!

Persoonlijk raad ik een 604 van Archos aan. De SQ is misschien niet BIJZONDER uitmuntend, maar de hoeveelheid prachtige fucnties die het apparaat heeft maakt het meer dan goed.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
Persoonlijk raad ik een 604 van Archos aan. De SQ is misschien niet BIJZONDER uitmuntend, maar de hoeveelheid prachtige fucnties die het apparaat heeft maakt het meer dan goed.
Een Archos 604 is een van de grootste spelers uit het rijtje van Moody Blues, dus lijkt me dat die af valt. De speler is in ieder geval wel moeilijk "even in de broekzak" te stoppen ;)

Ik hoor ook op de fora van headfi.org erg goede geluiden over de iaudio D2. Imho zou ik die D2 wel kiezen.

Good luck ermee!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zune is 'n mooi apparaatje maar kan maximaal 192 kbps MP3'tjes aan,
zodoende gaat hij daarom denk voor jou afvallen! Jammer, want is erg mooi apparaatje!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:55
Voor de Zune heb je afaik ook bepaalde software nodig (ala iTunes) en kun je niet met mappen werken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik weet niet of je je muziek afspeelt met WMP? Zal wel niet, omdat er echt maar 'n handje mensjes zijn hier op GoT die daarbij zweren (zoals ik zelf) Als je daar alles in mappen zet qua artiesten/ genre en dergelijke, kun je 't gewoon 1 2 3 met je Zune syncen...

De Zune-software werkt wel lekker en is erg makkelijk in 't gebruik, maar toch idd geen UMS :)

Zelf wilde ik de Zune ook, omdat hij een 3,0" schermpje heeft en omdat ik er vaak films op kijk!
Ook was de ingebouwde radio-functie eigenlijk een pre, voor me en dat bevatte de Zune allemaal!

Kijk anders hier eventjes; [HDD] Microsoft Zune - Deel 2

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 20-02-2007 23:04 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

De Zune werkt inderdaad gewoon als MTP device, wat een beetje op UMS doet lijken. Echter dus wat onhandiger, en je hebt er Windows met WMP10 voor nodig. Ik vind zelf MTP bijzonder onhandig. Ik heb geen zin om omslachtig via WMP mappen aan te maken, die te renamen en er mn mp3'tjes naar copy/pasten. Ik wil gewoon complete mappen er heen kunnen slepen.
Er is trouwens wel een trucje om de speler UMS te krijgen. Echter, ik denk dat dit uberhaubt geen speler voor de TS is.

• CLB
  • Niet online

CLB

Is idd meer 'n multimedia-apparaat in mijn ogen oa voor video en radio!
De TS geeft idd aan dat hij echt 'muziek' wil afspelen, dan kun je idd
beter kijken naar spelers die 'echt' voor muziek gemaakt zijn a la iAudio!!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11 19:25
Makkelijke keus, de iAudio met rockbox erop natuurlijk.
Hoewel ook de iPod video of photo met rockbox erop op je lijstje zou mogen.

Ik heb de iRiver H140 gekocht, ook weer met rockbox
Die is 40Gb en de accuduur is 28 uur

[ Voor 26% gewijzigd door Woodski op 20-02-2007 23:13 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom de iPod? Er zijn spelers die standaard al aan de eisen van de TS voldoen, dus ik zie niet in waarom er dan voor een iPod zou moeten worden gekozen met alternatieve firmware om toch aan enkele eisen te kunnen voldoen. Afaik is Rockbox nog niet echt perfect (maar corrigeer me als ik er naast zit).

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:44

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Kijk ook eens naar de Samsung YP-Z5. Klein, metalen behuizing, dus minder krasgevoelig, uitstekende geluidskwaliteit en ook nog eens een lange batterijduur (35 uur!). Heb deze nu zelf een week en ben erg tevreden! Zit ook nog een FM tuner in met een aardig bereik :)

webOS all the way!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die YP-Z5 werkt ook alleen met MTP toch? Ik heb gelezen dat het mogelijk is om het ding met UMS te gebruiken als je Linux of een Mac hebt, maar met Windows wordt je verplicht om MTP te gebruiken. Of is dit inmiddels al gefixed? Anders zou de Samsung ook afvallen. Verder heeft het ding geen custom EQ, wat me toch voor de TS ook wel een nadeel lijkt. Ook geen mappensupport, wat de TS als eis heeft.

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-11 15:59

Huig

Merino Fanatic

MooDyBLueS, gezien jouw eisen is de Cowon X5L de juiste keuze.
Ik heb hem zelf ook, en de accu gaat makkelijk 25 uur mee. Voor mij is dat eens in de 2 weken opladen. Echt krasgevoelig is hij niet, tenzij je hem op de straatstenen laat vallen, zoals ik ;(
En het geluid?
Oorgastisch! _/-\o_

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb zelf een Archos Gmini XS100. Echt een perfect dingetje. 3Gb, duidelijke en simpele menu's en ondersteuning voor ID3Tag. Wel HD dus niet super snel (logisch), maar het valt mee hoor. Verder is de kwaliteit erg goed en is het een degelijk apparaatje dat er goed uit ziet en wel tegen een stootje kan. Ik gebruik hem zelf als mp3 device in Windows wat prima gaat met WMP.

• RoD
  • Niet online

RoD

Huig schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:25:
MooDyBLueS, gezien jouw eisen is de Cowon X5L de juiste keuze.
Ik heb hem zelf ook, en de accu gaat makkelijk 25 uur mee. Voor mij is dat eens in de 2 weken opladen. Echt krasgevoelig is hij niet, tenzij je hem op de straatstenen laat vallen, zoals ik ;(
En het geluid?
Oorgastisch! _/-\o_
Goede keus inderdaad. Echter, hij is imo wel wat groter en lomper dan bijvoorbeeld een D2. Verder is het scherm gewoon beter van de D2. Bovendien heeft de batterijduur van de D2 een opgegeven waarde van 45 uur. Dan heeft de X5L alleen nog het voordeel van de grotere opslagcapaciteit.
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:30:
Ik heb zelf een Archos Gmini XS100. Echt een perfect dingetje. 3Gb, duidelijke en simpele menu's en ondersteuning voor ID3Tag. Wel HD dus niet super snel (logisch), maar het valt mee hoor. Verder is de kwaliteit erg goed en is het een degelijk apparaatje dat er goed uit ziet en wel tegen een stootje kan. Ik gebruik hem zelf als mp3 device in Windows wat prima gaat met WMP.
Een speler met een hdd van 3GB kopen is imo niet slim. Verder ontbreekt er een goede EQ op de Archos en is het geluid minder dan bij iAudio, is mijn mening.

[ Voor 65% gewijzigd door RoD op 20-02-2007 23:34 ]

• Woodski
RoD schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:15:
Waarom de iPod? Er zijn spelers die standaard al aan de eisen van de TS voldoen, dus ik zie niet in waarom er dan voor een iPod zou moeten worden gekozen met alternatieve firmware om toch aan enkele eisen te kunnen voldoen. Afaik is Rockbox nog niet echt perfect (maar corrigeer me als ik er naast zit).
Omdat de Ipod goed verkrijgbaar is en kwalitatief erg goed is,
Er zijn weinig HD spelers die leuk met Rockbox werken.

En wat boeit het om een alternatieve firmware te gebuiken als die gewoon beter is.
Rockbox bevalt mij beter dan de standard interface van de bekende merken.

• RoD
  • Niet online

RoD

Woodski schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:32:
[...]

Omdat de Ipod goed verkrijgbaar is
En de andere spelers niet? De D2 bijvoorbeeld is gewoon normaal te verkrijgen hoor. Non-argument imo.
en kwalitatief erg goed is
Dat is zo, maar qua kwaliteit ondergeschikt aan iAudio. Oa qua geluidsfeatures, schermkwaliteit, en geen mappensupport. (Al fixed Rockbox natuurlijk wel het eea)
Er zijn weinig HD spelers die leuk met Rockbox werken.
Het feit dat er maar weinig hddspelers met Rockbox werken is natuurlijk geen reden om voor een iPod te kiezen.
En wat boeit het om een alternatieve firmware te gebuiken als die gewoon beter is.
Rockbox bevalt mij beter dan de standard interface van de bekende merken.
Nee, das prima, het gebruik. Maar ik zie niet in waarom je de iPod als technisch inferieur product (als je puur naar de eisen van de TS kijkt) die "gefixed" is met alternatieve firmware die nog niet helemaal flawless is aan je lijstje moet toevoegen als je de keus hebt uit erg goede spelers die wél aan de eisen voldoen.

• Woodski
Ik durf te stellen dat een iPod met Rockbox fijner werkt dan een iAudio zonder rockbox.
Alleen stel jij je erg negatief op en is dit hier geen rockbox discussie.

Ik wens de TS dan ook veel plezier met wat hij ook wil gaan kopen.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:54
Ik heb nog een alternatief voor de TS: de Trekstor Vibez.

Ik heb 'em zelf niet maar deze speler staat bekend om zijn heel goed geluidskwaliteit, en dat 'ie FLAC af kan spelen. Daarnaast kan de Vibez gapless mp3's afspelen.

De speler is er in 8, 12 of 15GB. Dat is helaas voor mij nog net ietsje te weinig. Maar als 'ie beschikbaar komt in grotere capaciteiten dan wordt het mijn volgende speler.

De Trekstor Vibez is nog niet zo bekend, maar is in feite een verbeterde Rio Carbon, en dat was weer een speler met erg veel fans.

Suc6

Kijk hier op GOT voor een eigen topic:
[HDD] Trekstor Vibez

Heeft ook al enkele zeer goede reviews gekregen:
http://www.trekstor.de/en...ail_mp3.php?pid=66&page=2

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zijn er eigenlijk spelers die een soort 'labels' aan bestanden kunnen hangen, in plaats van alleen maar genre en/of album?

Ik ken namelijk iemand die ook een MP3 speler, met nagenoeg dezelfde specificaties wil als de TS, maar hij wilde graag labels kunnen hangen aan bestanden.
Bijvoorbeeld een nummer past in western, spanning en heroisch. Om maar een voorbeeld te noemen, een nummer zit dus in meerdere categorieen/albums, maar bestaat maar 1 keer op de schijf.
Ik heb nog geen speler kunnen vinden die dit kan.
En het gebruik van de speler als plugin-hardeschijf kan je dan ook wel vergeten neem ik aan. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• RoD
  • Niet online

RoD

nocalimero schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:43:
Ik heb nog een alternatief voor de TS: de Trekstor Vibez.

Ik heb 'em zelf niet maar deze speler staat bekend om zijn heel goed geluidskwaliteit, en dat 'ie FLAC af kan spelen. Daarnaast kan de Vibez gapless mp3's afspelen.

De speler is er in 8, 12 of 15GB. Dat is helaas voor mij nog net ietsje te weinig. Maar als 'ie beschikbaar komt in grotere capaciteiten dan wordt het mijn volgende speler.

De Trekstor Vibez is nog niet zo bekend, maar is in feite een verbeterde Rio Carbon, en dat was weer een speler met erg veel fans.

Suc6

Kijk hier op GOT voor een eigen topic:
[HDD] Trekstor Vibez

Heeft ook al enkele zeer goede reviews gekregen:
http://www.trekstor.de/en...ail_mp3.php?pid=66&page=2
Inderdaad een goede speler, en zéér goed op het gebied van audio. DAPreview heeft er ook een leuke videoreview van. Jammer is wel dat de batterijduur "maar" 20 uur is tov 45 uur voor de D2.
Gonadan schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:07:
Zijn er eigenlijk spelers die een soort 'labels' aan bestanden kunnen hangen, in plaats van alleen maar genre en/of album?

Ik ken namelijk iemand die ook een MP3 speler, met nagenoeg dezelfde specificaties wil als de TS, maar hij wilde graag labels kunnen hangen aan bestanden.
Bijvoorbeeld een nummer past in western, spanning en heroisch. Om maar een voorbeeld te noemen, een nummer zit dus in meerdere categorieen/albums, maar bestaat maar 1 keer op de schijf.
Ik heb nog geen speler kunnen vinden die dit kan.
En het gebruik van de speler als plugin-hardeschijf kan je dan ook wel vergeten neem ik aan. :)
Ik heb hier eigenlijk ook nog nooit van gehoord. Ik denk niet dat er een grote markt is voor een dergelijk systeem. Elke mp3 heeft ID3-tags, dus voor fabrikanten van m3spelers is het handig om daar een systeem omheen te bouwen. Labels zou je dan dus handmatig op de speler zelf in moeten stellen wat me heel onhandig lijkt.

@TS: Heb je al een keuze kunnen maken? :)

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ok al heb ik al een paar dagen niks van me laten horen, ik heb het topic gevolgd en uiteindelijk mijn keuze kunnen maken Uiteindelijk is het de Cowon iAudio D2 geworden. Redenen?
  • Uitstekende audiokwaliteit.
  • Slechts 91 gram.
  • 4 GB geheugen intern, gecombineerd met 2 GB hi-speed SD-card.
  • Volgende firmware upgrade biedt SDHC-card compatibility.
  • Video's op het prachtige 320 x 240 scherm met 16 miljoen kleuren.
  • Touch screen functionaliteit.
  • Bladeren door mappen i.p.v. ID3 database (hij pakt desgewenst wel de ID3 tags van elk liedje).
  • Accutijd van 52 uur bij muziek, 10 uur bij video.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb er overigens inmiddels een review van geschreven voor de geinteresseerden: Cowon iAudio D2 User Review

Om nog even aan te geven waarom andere apparaten afgevallen zijn, ten faveure van de D2, en omdat het anderen wellicht van pas komt, som ik het nog even kort op.

Cowon X5L 30GB:
  • Dubbel zo zwaar (180 gram).
  • Scherm is kleiner en heeft een veel lagere resolutie van 160 x 128 pixels.
  • Minder lange accutijd van 35 vs. 52 uur..
  • Minder krachtige output van 40mW vs. 74mW.
Archos 604 WiFi 30GB: (meest serieuze tegenstander op het einde)
  • Veel groter en veel zwaarder
  • Zelfde mogelijkheden in grote lijnen, maar mist FLAC
  • Scherm is groter, maar resolutie is niet veel hoger. 4.3" 480x272 vs. 2.5" 320x240.
iRiver U10 Clix 4GB:
  • In feite hetzelfde apparaat, maar zonder FLAC o.a.
  • Kortere accutijd (25 uur).
  • Video's op maximaal 15fps (30fps op de D2)
  • Minder krachtige output (30mW vs. 74mW)
  • Scherm een tikkeltje kleiner met 2.2" en veel minder kleuren (260.000 vs. 16 miljoen)
Microsoft Zune 30GB:[/list]• Geen mappenstructuur, maar enkel databasestructuur. Hoewel ik WMP11 gebruik als afspeelsoftware op de PC en al mijn muziek netjes ge-tagged heb, vind ik het toch altijd fijner als ik gewoon mappen kan gebruiken.
• Kortere accutijd
• Zelfde resolutie over een groter scherm (3.0") is een pluspunt, maar niet bij een 240 x 320 verhouding. Dan moet het wel landscape modus ondersteunen. Verder niet gekeken of hij het kan, nadeel 1 is al een te groot nadeel geweest. ;-)[/list]

Allemaal bedankt voor de input, het heeft me zeker geholpen om bepaalde MP3-spelers te filteren en andere juist nader te bekijken. Uiteindelijk heb ik hierdoor mijn keuze kunnen maken. Alleen jammer dat de enkele iPod fanaat nooit met een goed argument kan komen waarom een iPod een betere keus zou zijn. "De iPod is beter, punt." :+
Ik heb niks tegen iPod's overigens, maar het is toch wel frapant dat ik vandaag alweer de volgende opmerking kreeg: "Ik wist niet dat iPod ook MP3-spelers met aanraakscherm maakte?!". Zucht... zelfs iPod als merk zien. |:(

• RoD
  • Niet online

RoD

Goed onderbouwde keuze, kan me er goed in vinden :) Veel plezier met je speler!

• Woodski
Alleen jammer dat de enkele iPod fanaat nooit met een goed argument kan komen waarom een iPod een betere keus zou zijn. "De iPod is beter, punt." :+
Ik geloof dat ik als enige het woord iPod hier heb laten vallen en trek me deze reaktie dan ook persoonlijk aan. De hardware van een iPod is gewoon goed te noemen alleen de software oplossing mbv iTunes etc is niet iets wat mij bevalt.

Ik heb je aangeraden ook naar de iPod te kijken in combinatie met alternatieve software
die volgens mij erg naadloos aansluit op jouw wensenlijstje.

Een iPod fanaat ben ik zeker niet want zoals je al kon lezen heb ik een iRiver gekocht die diezelfde alternatieve software kan draaien.

• CLB
  • Niet online

CLB

MooDyBLueS schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:25:
• Zelfde resolutie over een groter scherm (3.0") is een pluspunt, maar niet bij een 240 x 320 verhouding. Dan moet het wel landscape modus ondersteunen. Verder niet gekeken of hij het kan, nadeel 1 is al een te groot nadeel geweest. ;-)[/list]
Kan die wel ja, maar zoals eerder gezegd de Zune is meer 'n multimedia-speler!

• RoD
  • Niet online

RoD

Woodski schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:12:
[...]

Ik geloof dat ik als enige het woord iPod hier heb laten vallen en trek me deze reaktie dan ook persoonlijk aan. De hardware van een iPod is gewoon goed te noemen alleen de software oplossing mbv iTunes etc is niet iets wat mij bevalt.
Het ging ook niet over de hardware toch? Bovendien zit dat bij elke kwaliteitsspeler wel goed. Het gaat om de features.
Maargoed, beetje loze discussie :)

• Woodski
Het ging ook niet over de hardware toch? Bovendien zit dat bij elke kwaliteitsspeler wel goed. Het gaat om de features.
Waarom knip je dat stuk dan weg uit mijn reactie ?

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:25
Die cowen x5l klinkt zelfs met een goedkope koptelefoon goed... ik ben nog bezig met het regelen van E500 dopjes...

Ik let niet op de keuze is al gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door bastian433 op 26-02-2007 23:59 ]

Verwijderd

Misschien kan de TS ook wat foto's en z'n review plaatsen in het Iaudio flashspelers topic http://gathering.tweakers...8219/last//iaudio%2Cflash :*)

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ga ik zeker doen!
Pagina: 1