Toon posts:

Blijft restarten

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik problemen met mijn pc. Als ik hem aanzet krijg ik het opstart logo van mijn Asus motherboard. Hierna start die opnieuw op en blijft dit herhalen.

Ik mijn pc dus op een beeldscherm en toestenbord aangesloten. Daar starte hij wel op. Ik alles weer terug gezet naar mij 'goede opstelling' met alle usb stuff er weer aan. Wonderbaarlijk deed hij het weer.

2 dagen later weer het probleem van blijven opstarten. Ik weer alles aangesloten op het andere beeldscherm maar nu bleef hij daar op restarten. Ik alles weer terug gezet naar mijn huidige opstelling en daar werkte het ook niet. Toen geprobeerd met alleen muis toestenbord en beeldscherm. Nog steeds restarten, na een poging of 30 met power off/on etc. Was ik het zat. Ik alles weer op mijn pc aangesloten. alle stekker weer in de stekkerdoos en wonderbaarlijk deed mijn pc het weer!

Ik heb geen flauw idee waarom die zomaar blijft restarten. Mijn pc is watercooled met een cpu temp van 19 graden. Altijd normaal gereageerd sinds afgelopen week dat die dus blijft restarten zomaar.

iemand enig idee wat dit veroorzaakt?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
In de bios proberen Legacy USB support af te zetten ? Probeer het geheugen te controleren met memtest86. Hoor je nog enige piepjes als dit opnieuw opstarten gebeurd ? Geeft de voeding wel genoeg kracht en krijgt je moederbord wel genoeg stroom?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
ik denk je voeding, omdat het is verholpen als je hem van het netstroom afhaalt. probeer het anders even met een voeding van een vriend of iets, en kijk of het verholpen is ;)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Weet je wat ik me ook bedacht. Doe dit eens:

Haal de computer van de netstroom af en laat deze een half uurtje zo staan. Druk nu de aan/uit toets zo'n 15 seconden - 30 seconden (1 minuut mag ook ;)) in. Herhaal dit ook even voor de zekerheid. Nu is namelijk de computer volledig ontladen. Doe daarna de stekker er opnieuw in en check of hij het doet.

Meestal kunnen dit soort dingen een probleem verhelpen,, veel succes ermee!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:41

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit topic hoort hier dus niet thuis. Ik ga het topic echter niet verplaatsen omdat ik van mening ben dat je zelf nog het één en het ander kunt proberen.

Ga dus even troubleshooten. Pak er de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter bij en zoek het probleem op :). Haal bij het troubleshooten overigens alle overbodige hardware uit de PC. Hoe minder hardware, hoe kleiner de kans op problemen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.