Ik draai sinds kort Vista Home Premium naast mijn Windows XP geïnstalleerd en het draait allemaal erg soepel. Nu heb ik echter één storend probleempje. De ventilator van mijn Geforce 7900GS draait onder Vista veel harder dan onder XP. Hij produceert hierbij erg veel geluid en draait volgens mij onnodig hard.
Wat heb ik gedaan:
- Gezocht op internet. Wel een aantal mensen gevonden met soortgelijke probleempjes, maar geen concrete oplossingen gevonden.
- Nieuwste drivers gedownload van de Nvidia-site
- Gezocht in het Nvidia control panel. De optie om de GPU temeperatuur te monitoren staat wel in de help, maar zijn niet beschikbaar.
- Everest 3.50 Ultimate geïnstalleerd om de temperatuur van de GPU te monitoren. Het vreemde is dat de GPU temperatuur niet weergegeven wordt. Onder XP werkt dit wel.
- Bios update uitgevoerd via de Dell-site.
- Geprobeerd de Chipset drivers te updaten, helaas zonder succes. Vista gaf een melding dat de drivers niet correct waren geïnstalleerd. Hierna heb ik via systeemherstel de update ongedaan gemaakt.
- Aero-interface uitgezet. Geen enkel verschil.
Computer Specs:
Dell Dimension 9200
Intel Core 2 Duo E6400 @ 2,13GHz
Dell DXP061 moederbord (Intel Broadwater P965)
2 GB DDR2 RAM
GeForce 7900 GS
2 x WDC WD2500JS
Nu zou ik graag willen weten wat ik nog meer kan proberen.
Graag jullie advies.
Wat heb ik gedaan:
- Gezocht op internet. Wel een aantal mensen gevonden met soortgelijke probleempjes, maar geen concrete oplossingen gevonden.
- Nieuwste drivers gedownload van de Nvidia-site
- Gezocht in het Nvidia control panel. De optie om de GPU temeperatuur te monitoren staat wel in de help, maar zijn niet beschikbaar.
- Everest 3.50 Ultimate geïnstalleerd om de temperatuur van de GPU te monitoren. Het vreemde is dat de GPU temperatuur niet weergegeven wordt. Onder XP werkt dit wel.
- Bios update uitgevoerd via de Dell-site.
- Geprobeerd de Chipset drivers te updaten, helaas zonder succes. Vista gaf een melding dat de drivers niet correct waren geïnstalleerd. Hierna heb ik via systeemherstel de update ongedaan gemaakt.
- Aero-interface uitgezet. Geen enkel verschil.
Computer Specs:
Dell Dimension 9200
Intel Core 2 Duo E6400 @ 2,13GHz
Dell DXP061 moederbord (Intel Broadwater P965)
2 GB DDR2 RAM
GeForce 7900 GS
2 x WDC WD2500JS
Nu zou ik graag willen weten wat ik nog meer kan proberen.
Graag jullie advies.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...