Toon posts:

Windows wil niet installeren op HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het selecteren van de hardeschijf tijdens de install, krijg ik de melding dat de partitie niet compatibel is terwijl hij toch een gewone NFTS indeling heeft.

Mijn systeem bestaat uit;
Mobo: asus A8N-Sli Deluxe
Cpu: Amd X2 4400+
Geheugen: muskin 4 x 512mb
Graka: Club3d XTX1950X
HDD: Samsung Spinpoint SP2504C
Voeding: corsair 520 watt

Ik heb totaal 3 hardeschijven, op nr.1 staat XP, nr.2 is backup en nr.3 is leeg.
Maar het hele verhaal draait om schijf nummer 3

Nu wil ik een nieuw OS op schijf nr.3 zetten, deze schijf is helemaal geformateerd en is schoon zitten verder ook geen bad clusters in. (schijf is 1 partitie)

Voor de install verwijder ik mijn eerste en tweede HDD zodat alleen mijn schone HDD erin zit

Het is een Samsung Spinpoint SP2504C van 4 mnd oud 250Gb, 7200rpm, 8 mb buffer

Wat ik al gedaan heb is:
De schijf geformateerd snel en langzaam.
De schijf vol enen en nullen gezet met partition magic.
Low level format wil niet, het schijnt ook dat de samsung schijfen daartegen beveiligd zijn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lukt het wel als je een partitie kleiner maakt dan 128GB? dan zou het kunnen zijn dat je XP cd geen 48b LBA support heeft (dan kun je iig een hardware error uitsluiten).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen XP meer liggen, het is een orginele Vista

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:00:
Ik heb geen XP meer liggen, het is een orginele Vista
Die zou het gewoon moeten kunnen (je vermelde nergens om welk OS het ging ;)).

Verwijderd

Topicstarter
Sorry O-)

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-02 06:09
Ik denk niet dat het een hardware probleem is. Wel zou je in je BIOS kunnen kijken of je de schijf als eerste (boot)disk aan moet vinken en of ie daar goed herkent wordt (moet wel anders kan je hem ook niet formatteren).

Indien je het nog niet gedaan had: de setup van Vista gebruiken om alle partities te wissen van die schijf. En vervolgens met vista de partities opnieuw aanmaken en niet met partition magic. Als laatste zou je nog je Master Boot Record en Partitie Tabel kunnen herstellen, maar ik heb geen idee hoe dat te doen met een Vista disk.

"That was left handed..." - JJH

Pagina: 1