Asus A7n8X-E deluxe start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• b.k.dijkstra
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-11-2025
Vanavond wou ik wat gaan surfen en mail bekijken op de pc, maar tijdens het surfen liep de computer ineens vast en startte opnieuw op. Ik dacht niks aan de hand, want dit is al wel eens eerder gebeurt. Maar na het opnieuw opstarten kwam er geen beeld meer. Na nog enkele malen geprobeerd te hebben opnieuw op te starten, kwam er wel weer beeld, maar startte de pc nog steeds niet op.
Ik heb al geprobeerd alle extra hardware los te koppelen, maar dit had ook geen effect. Bij het opstarten zijn ook geen piepjes te horen.

Specs van de pc:
Processor: AMD XP 3200+ met spire whisperrock koeler
Moederbord: Asus A7N8X-E deluxe
Geheugen: 2 gig valueselect geheugen in dual channel
Videokaart: Powercolor Radeon 9600 256 MB
Voeding: Enermax 465 Watt.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Verwijderd

voeding kaduuk , geheugen brak?

probeer is met 1 reepje op te starten

• b.k.dijkstra
Voeding lijkt mij niet kapot, aangezien de pc nog wel aangaat.
Met een reepje geheugen opstarten heb ik ook al geprobeerd dit heeft ook geen effect.

Verwijderd

Ik ondervind sinds gisteren een soortgelijk probleem (de symptomen zijn in ieder geval overeenkomstig). Ik denk dat je het beste de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kunt doorlopen.

Een soortgelijk topic is hier gestart, misschien dat er in deze thread nog oplossingen worden aangeboden.

• b.k.dijkstra
De pc start nu wel op, maar dit gaat zeer langzaam. Het zoeken naar harde schijven duurt lang, maar de harde schijf word wel gevonden. Vervolgens krijg ik NVIDIA boot agent, geolgd door Pre-boot eXecution Environment en DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.

Het lijkt alsof de harde schijf kapot is, maar dit is vreemd, aangezien de schijf in speedfan een goede conditie aangaf.

Verwijderd

Wat heb je veranderd waardoor je nu wel weer kan opstarten? Wellicht interessant voor oplossen resterende problemen.

En met betrekking tot DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER:
- klopt de boot order in je BIOS? De HDD waarvan je wilt booten is eerste in deze order (afgezien van CD/DVD)?
- is de partitie op de HDD waarvan je wilt booten active en primary?
- is je MasterBootRecord nog in orde?
Je kunt je MBR herschijven door te booten in DOS (met DOS bootflop bijvoorbeeld) en middels command FDISK /MBR de MBR herschrijven (lees wel eerst even goed de uitgebreide informatie over FDISK die je hier kunt vinden) of je kunt opstarten vanaf windows CD, kiezen voor System Recovery en dan in command prompt fixmbr intypen. Na beide acties moet je rebooten.
- het klinkt misschien voor de hand liggend, maar je hebt toch niet per ongeluk een non-bootable flop in een floppydrive zitten en deze floppydrive in je boot order voor je HDD device staan? :P

• b.k.dijkstra
Had alles losgekoppeld en alleen de videokaart, geheugen en harde schijf met OS erop aangesloten en na lang wachten kwam ik tot aan de disk boot failure. Aan de boot sequence heb ik niks veranderd en er zit ook geen floppy in de diskdrive. Van de beschadigde MBR zal ik nog even proberen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

hardware probleem, meer iets voor PMG :)

meteen topictitel gefatsoeneerd

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Defecte lekkende condensatoren? Voedingsprobleem?

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:27

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Het lijkt mij toch een brakke HDD, de symptomen wijzen er allemaal op.
Het lang opstarten is vrij normaal met een kapotte hdd, omdat hij continue in de post blijft hangen zoeken naar die hdd, en tja als hij al zulke meldingen geeft... terwijl jij niks hebt veranderd, lijkt t me dat het daaraan ligt.

-= Very annoying forum person =-

• b.k.dijkstra
Heb de schijf net in een externe behuizing geprobeerd. Hierin deed de schijf het gewoon. Hierna heb ik geprobeerd op te starten met de windows cd en de recovery functie te gebruiken, maar de setup geeft aan dat er geen vasteschijfstations te vinden zijn.

Waarschijnlijk is de schijf toch wel kapot, aangezien de pc weer snel opstart als de andere harde schijven alleen zijn aangesloten.

[ Voor 19% gewijzigd door b.k.dijkstra op 23-02-2007 17:25 ]

• b.k.dijkstra
Heb toch maar een andere schijf gekocht uit voorzorg. Het systeem doet het nu wel weer, alleen nu is het volgende het geval. De pc reageert soms heel traag en bevriest soms kort, bij het overgaan van bijvoorbeeld het ene naar het andere tabblad in firefox of ie.

Zou er misschien toch iets met het moederbord aan de hand zijn of zou dit een andere oorzaak hebben?

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:27

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

stoerjonkje schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:37:
Heb toch maar een andere schijf gekocht uit voorzorg. Het systeem doet het nu wel weer, alleen nu is het volgende het geval. De pc reageert soms heel traag en bevriest soms kort, bij het overgaan van bijvoorbeeld het ene naar het andere tabblad in firefox of ie.

Zou er misschien toch iets met het moederbord aan de hand zijn of zou dit een andere oorzaak hebben?
Drivers?
En dan bedoel ik alle....

-= Very annoying forum person =-

• b.k.dijkstra
Doordat ik die nieuwe harde schijf had gekocht, heb ik windows ook opnieuw geinstalleerd met alle drivers.

Eerst leek het bevriezen weer minder te worden, maar nu gebeurt het steeds vaker.
De programma's die extra draaien zijn utorrent, messenger, deamon tools, avast en setpoint.
Nu dacht ik het ligt misschien nog aan het toetsenbord en muis (Logitech MX5000) en daarom heb ik mijn oude set weer aangesloten (Logitech MX700). Dit helpt echter ook niet veel, nog steeds bevriest het systeem bij het wisselen van tabbladen en het laden van websites en soms zelfs al bij het scrollen in een grote pagina.

Ik begin het steeds vreemder te vinden waarom het systeem zo traag is en bevriest. De processor, het geheugen en het moederbord zijn allemaal ongeveer een anderhalf jaar oud en de rest van het systeem is ongeveer twee jaar oud. Ook al is een socket A processor niet meer het nieuwste van het nieuwste, je verwacht toch nog wel redelijke prestaties met deze processor en de grootte van het geheugen.

Misschien heeft iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn, want ik ben een beetje door de ideeën heen

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Ik zou toch het geheugen nog testen met memtest.

Wat trouwens ook de oorzaak kan zijn is een brakke optische drive. Mijn vader heeft namelijk jaren geleden met een P3 een doorgefikte Quantum harddisk gehad. Daarbij deed sindsdien de Pioneer Dvd speler ook raar. Dit resulteerde toen ook in een onstabiel en traag systeem. Dus wie weet is je dvdspeler ook niet helemaal meer in orde.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Je voeding is stuk. Hij gaat wel aan maar dat is geen indicatie dat er niets mis mee is. Hij geeft waarschijnlijk een niet constante voeding aan harde schijf en/of mobo. Probeer de voeding maar eens te vervangen en ik wed dat alles dan weer goed loopt.
Pagina: 1