Toon posts:

[XP] Intel PRO/Wireless - Geen verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 2.274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een laptop (Compal EL80) met daarin de Intel PRO/Wireless 3945ABG Netwerk kaart. Het probleem is echter dat ik hiermee geen connectie krijg met internet. Ik heb de laatste versie van zowel de driver als de software gedownload van de intel site, maar dat mocht allemaal niet baten.

Het probleem: Zodra ik op "Draadloze communicatie aan" klik (in het Intel programmaatje), wordt mij verteld dat ik de hardwareschakelaar om moet zetten voordat er verbinding gemaakt kan worden. Echter, dat heb ik al gedaan. De hardwareschakelaar voor WIFI staat op "ON" en het (oranje) lampje brand. In apparaatbeheer staat de Intel PRO/Wireless 3945ABG gewoon in de lijst van netwerkadapters, dus hij wordt wel degelijk herkend.

Voor de meeste met dit probleem was de oplossing om simpelweg de hardwareschakelaar om te zetten, maar voor mij kennelijk niet. Als iemand mij hierbij zou kunnen helpen, heel graag!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:46

grimson

domeingrommer

Ook al staat je antenne uit of aan de WiFi adapter zal je altijd zien als netwerkadapter.
Tenminste zover ik heb meegemaakt bij laptops.

Als je helemaal geen WiFi netwerken kan zien dan lijkt het erop dat je antenne toch uit staat.
Misschien moet je even verder kijken in de 'geavanceerde eigenschappen' van de 3945ABG adapter of de antenne niet per ongeluk software matig is uitgezet.

En (vergezocht) het kan ook zijn dat je 2 antenne's niet zijn aangesloten op je (ingebouwde) wifi adapter. Zit er een luikje onder je laptop? Daar kan je je WiFi nicje o.a. zien en kijken of de beide antenne's zijn aangesloten.... maargoed.. vooralsnog lijkt mij dit stug..

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij de geavanceerde instelling gekeken maar niks gevonden dat kan duiden op een uitgeschakeld apparaat. En ik heb even onder mijn laptop gekeken maar naar mijn idee geen klepje gevonden waardoor ik bij de netwerkadapter kan komen. Dit is ongeveer zoals de onderkant eruit ziet.

Ik heb ook contact opgenomen met Laptops4U, waar ik hem gekocht heb. Ze zeiden dat ik hem maar terug moest sturen, maar daar voel ik eerlijk gezegd weinig voor. Als er iets is dat ik zelf aan dit probleem kan doen.... graag!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-03 13:03

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:11:
Ik heb bij de geavanceerde instelling gekeken maar niks gevonden dat kan duiden op een uitgeschakeld apparaat. En ik heb even onder mijn laptop gekeken maar naar mijn idee geen klepje gevonden waardoor ik bij de netwerkadapter kan komen. Dit is ongeveer zoals de onderkant eruit ziet.

Ik heb ook contact opgenomen met Laptops4U, waar ik hem gekocht heb. Ze zeiden dat ik hem maar terug moest sturen, maar daar voel ik eerlijk gezegd weinig voor. Als er iets is dat ik zelf aan dit probleem kan doen.... graag!
Het beste is toch als je even onder de beschikbare klepjes kijkt of daar toch ergens de WLAN adapter te vinden is. Dat moet haast wel omdat mini-PCI kaartjes juist vrij eenvoudig uit te wisselen zijn.
Als je de klepjes open hebt en niet zeker weet wat je WLAN adapter is, kun je hier even een fotootje plaatsen wellicht.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik hem heb gevonden (tenminste, d'r staat Intel op, en ik zie twee kabeltjes die erop aangesloten zijn, dus dat zal hem wel zijn).

Vier foto's (twee overzicht, twee ingezoomd), waarvan dit waarschijnlijk de foto is waar je het meest mee kunt.

Is er iets te zien waardoor mijn probleem verklaard zou kunnen worden? :?

Edit: Ja, dat is hem, ik zie d'r nu opeens WM3945ABG op staan. Dat is inderdaad het typenummer van de wireless adapter :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 14:27 ]

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:46

grimson

domeingrommer

Opzich ziet het plaatje er goed uit. Dus wat dat betreft zou je zeggen dat de WiFi adapter juist is aangesloten.
2 antennetjes die netjes zijn verbonden zo te zien ;)
Ik weet dat je bijv. bij HP in de bios kan instellen een LAN / WiFi switch; zodra je LAN aangesloten is gaat de WiFi antenne uit. Als er geen LAN is aangesloten kan je alleen dan WiFi gebruiken (switch).

Staat er iets in je bios over het gebruik van WiFi? is WiFi enabled in de bios oid?

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

Topicstarter
Heb gezocht maar niks kunnen vinden met betrekking tot Wireless en/of gewoon LAN. Ben ik de ongelukkige persoon die een kapot WiFi kaartje in z'n laptop heeft gekregen? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand met een geniale ingeving?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Staat de software schakelaar (eigenschappen wifikaart > geavanceerd) aan? Dit wil ook wel eens fouten geven. Wat zegt de WZC (wireless config van windows zelf)? Is er wel een netwerk in de buurt om te vinden, als dat niet zo is dan krijg je alsnog deze melding.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij staat aan.
En er is een wireless netwerk hier (op een andere laptop werkt het wel), maar die wordt dus niet gevonden als ik naar mijn draadloze netwerkverbindingen ga.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe sterk is het signaal van dat netwerk? Ik vind op mijn computer soms geen netwerken terwijl mijn laptop, die ernaast staat, wel wat vind en andersom. Mijn vader die beneden zit vind weer een netwerk die ik helemaal niet vind. Daarom, hoe sterk is het signaal. Als extra test kan je een ad-hoc verbinding instellen op de laptop die het wel doet, wat krijg je dan. Zie je die laptop dan wel? Voor het maken van een ad-hoc verbinding kan je bij netwerken faq een guide vinden, maar simpel gezegt voeg je een wireless netwerk toe en geef je daar aan dat het ad-hoc (computer to computer) is.

Commandline FTW

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Hij wordt niet gevonden? Maar is de exacte melding 'Geen netwerken binnen bereik gevonden' of 'Deze draadloze netwerkverbinding kan niet worden geconfigureerd'? Wees aub zo specifiek mogelijk, met alles :)

En ik raad je aan om Intel PRO/Set eens te verwijderen, alleen de driver van de WLAN-kaart te laten staan, en het Windows tooltje te gebruiken. Heb ik tot op heden de minste problemen mee gehad :)

[ Voor 32% gewijzigd door BèR op 23-02-2007 11:07 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

BèR, als je een wifi adapter hebt met een schakelaar, dan zie je altijd als er niets gevonden is de melding dat je de schakelaar aan moet zetten. Maar idd, het Windows tooltje is tot nu toe nog de beste om te gebruiken.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
De Windows tool zegt letterlijk:

Er zijn geen draadloze netwerken binnen bereik gevonden1

Zorg ervoor dat de schakelaar van draadloosnetwerkverkeer op uw computer is ingeschakeld.2
Klik op netwerklijst vernieuwen als u een bijgewerkte lijst wilt weergeven.3

1: Het draadloze netwerk is hier toch echt aanwezig, en functioneert prima
2: Die is ingeschakeld. Het lampje brandt
3: Dat haalt logischerwijs niks uit
En ik raad je aan om Intel PRO/Set eens te verwijderen, alleen de driver van de WLAN-kaart te laten staan, en het Windows tooltje te gebruiken. Heb ik tot op heden de minste problemen mee gehad
Heb ik gedaan, maar bovenstaand probleem treedt op.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 00:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

Probeer eens (als het kan) je bios te resetten naar default.
Mocht dat niets uithalen, verwijder dan even in veilige modus je drivers van je wireless kaart in apparaat beheer en start dan je systeem opnieuw op en laat hm in normale modus je kaart opnieuw detecteren.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zonder gelijk aan hardwarefratsen te denken:

Op welk kanaal staat je AP/router ingesteld?
Ik heb met een ouder Intel 11b kaartje (de 2100B serie) wel eens gehad dat kanaal 13 buiten het frequentiebereik viel.
Dan zie je dus ook nooit een wlan netwerk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BèR
Ja, mijn 2915ABG werkt ook tot kanaal 11, das t nadeel van Amerikaanse WLAN-adapters. K zou zeggen, check dat :)

Verwijderd

Topicstarter
Wireless Channel: 07. Ik heb een aantal andere channels geprobeerd, maar hij kon nog steeds geen wifi detecteren.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En driver technisch? Waar staat het bereik daar op? Apparaat beheer > eigenschappen netwerkkaart > geavanceerd > Landinstelling (oid, ik heb engels daar staat Country Region), zet deze op ETSI (Channel 1-13). Het is mogelijk dat hij op een of andere reden op MKK, Frankrijk of Spanje staat. Het is ook aan te raden om kanaal 1, 6 of 11 te gebruiken ivm storing.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie daar geen landinstellingen staan hoor. Wel een lijst met eigenschappen zoals ad-hockanaal, aggressiviteit bij zwerven etc, maar geen landinstellingen of country region.

Edit:

Het probleem zit hem in het inschakelen van de draadloze communicatie. Ik heb het programmaatje van Intel weer geinstalleerd dat het mogelijk zou moeten maken om dat in te schakelen, maar het wil niet lukken. Het probleem is dus niet zozeer het zoeken van een netwerk, maar het aanzetten van de draadloze communciatie.

In het proggie van Intel wordt een icoon weergegeven met de volgende betekenis:

Draadloze communicatie uitgeschakeld: De radio wordt niet gekoppeld aan een netwerk. Klik op de knop Draadloze communicatie aan om de radio in te schakelen.

Ik kan daar echter niks mee, omdat mijn hardwareschakelaar al aan staat (het lampje brandt). Zodra ik op de knop 'draadloze communicatie aan' druk, geeft hij de melding dat ik de hardwareschakelaar aan moet zetten......
En dan is er nog zoiets als een icoontje van een wifi-zendmast onder de toetsencombinatie Fn+F2, maar als ik die gebruik krijg ik totaal geen feedback. Ik weet dus niet of die in of uitgeschakeld is (als dat al kan). Ik kan erop drukken wat ik wil (en ingedrukt houden), maar er gebeurd niks....

Weet iemand hoe ik de draadloze communicatie aan kan zetten? :?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 19:38 ]

• BèR
Hotkeyprogramma'tje van fabrikant voor Fn+F2 installeren?

Verwijderd

Topicstarter
De laptop is inmiddels terug naar de winkel. Waarschijnlijk is het toch een hardwareprobleem. We zullen het binnenkort weten...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:25:
Ik denk dat ik hem heb gevonden (tenminste, d'r staat Intel op, en ik zie twee kabeltjes die erop aangesloten zijn, dus dat zal hem wel zijn).

Vier foto's (twee overzicht, twee ingezoomd), waarvan dit waarschijnlijk de foto is waar je het meest mee kunt.

Is er iets te zien waardoor mijn probleem verklaard zou kunnen worden? :?

Edit: Ja, dat is hem, ik zie d'r nu opeens WM3945ABG op staan. Dat is inderdaad het typenummer van de wireless adapter :+
Wouter op de foto P1010076 is waarschijnlijk wel te zien wat het probleem is. De draadjes van de antenne zitten verkeerd om. Als je op de sticker kijkt bij de connectoren zie je een zwart en een wit driehoekje. De zwarte zou verbonden moeten zijn met de zwarte antennedraad en de witte uiteraard dan met de andere. Ik vermoed dat dit het probleem is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En zou wouter daar na drie maanden niet zelf achter zijn? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1