[inDesign] Paragraaf nummering gaat mis

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb een groot word document van 100 blz die bestaat uit een een aantal hoofdstukken met paragrafen en subparagrafen. Als ik dit document "place" in inDesign gaat er iets mis met de nummering. In plaats van

1 Inleiding

1.1 paragraaf 1

1.2 paragraaf 2

1.2.1 paragraaf 2 subparagraaf 1

1.2.2 paragraaf 2 subparagraaf 2

1.3 paragraaf 3

krijg ik in inDesign:

1 Inleiding

1.1 paragraaf 1

1.1 paragraaf 2

1.1.1 paragraaf 2 subparagraaf 1

1.1.2 paragraaf 2 subparagraaf 2

1.3 paragraaf 3

enz. In iedergeval gaat de nummering helemaal verloren. Nu kan ik dit wel met de hand gaan passen maar met 100 pagina's is dat niet zo handig. Verder word er in het word document gemaakt van verwijzingen dus kan er snel een foutje insluipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 14:22

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Hoe maak je onerscheid in je paragraaf en subparagraaftitels?
Als ik dit zo zie zou ik denken dat je voor zowel paragraaf als subparagraaf dezelfde opmaakspecificaties gebruikt.
Probeer eens je subparagraafkop te herdefinieren met een unieke opmaak afwijkend van de opmaak van de paragraafkop.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Het probleem doet zich al meteen voor bij het importeren in inDesign. Aangezien inDesign blijkbaar niet goed omgaat met bullets. De paragraaf nummering die in word is gedaan is gedaan met behulp van bullets vandaar dat deze niet goed gaat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 14:22

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Ah, je moet weten dat InDesign verschillende hoofdstukken, paragrafen en subparagrafen herkent aan specifieke opmaak, niet aan bullets, nummers of hoe dan ook in Word.
Zo kun je in InDesign Paragraph- en CharacterStyles aanmaken en daarmee het onderscheid maken tussen kop, subkop, paragraaf en subparagraaf.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Dat begrijp ik maar dat is het probleem niet. Het probleem is dat bij het importeren de nummering verloren gaat en ik deze met de hand moet aanpassen.

De enige oplossing die ik voor als nog heb is in word het document plain tekst maken want zelfs als ik het zonder opmaak place in inDesign gaat het mis.

Het probleem zit hem in de bullets maak maar een word document als bij
  • item 1
  • item 2
  • item 3
als je dit in inDesign plaatst maakt hij er het volgende van:

- item 1
- item 2
- item 3

zelfde met geavanceerde lijsten met sub nummeringen enzo, deze gaan altijd mis bij het placen.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-06 16:01
Helaas, Indesign is dus niet goed in het nummeren van hoofdstukken en paragrafen.bron

[ Voor 82% gewijzigd door Savantas op 22-02-2007 14:03 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1