Toon posts:

ECS KV2 Extreme problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb wat probleempjes met mijn zelf in elkaar gezette pc op basis van een ECS KV2 Extreme
met Athlon 3 Ghz. Allereerst een BIOS probleem het bekende BIOS checksum error, waarvan ik inmiddels via deze site heb begrepen dat mijn BIOS naar de mallemoer is. Een van de tips die gegeven werden was de harde reset middels het verwijderen van de batterij. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dat ding moet verwijderen, zit vast in een zwart plastic frame en ik durf er verder niet aan te rommelen zolang ik niet weet of ik voor, achter of opzij etc. moet. Mijn leverancier laat niks van zich horen en op de site van ECS is alles te vinden maar geen BIOS wat ik nodig heb, ook de installatie cd geeft een foute driver.

Probleem twee is dat ik naast de onboard Realtek geluidschip de EMU Proteus X heb geinstalleerd en dat de computer in alle instellingen de drivers ziet en zegt dat ze goed zijn geinstalleerd etc. maar uiteindelijk heb ik geen geluid, en worden ze ook beide niet weergegeven in de Eigenschappen voor geluiden en audioapp. in het config. scherm. Ze staan wel in het hardware/apparaatscherm en de drivers zijn ook in de software lijst te zien. Een poging om in plaats van de EMU mijn oude Yamaha DSP factory te installeren lukte al helemaal niet.

Heeft iemand een idee hoe ik een en ander aan de praat kan krijgen?

alvast mijn hartelijke dank
Marcel